karmeen huono omatunto, mä en jaksa mun lasta ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
niin kiltistä, ihanasta ja tottelevaisesta rakkaasta lapsestani on tullut ihan kamala uhmaikänen ilkee kuriton kakara ja mulla ei oo siihen mitään otetta :'(

olen johdonmukainen, meillä on selkeet rutiinit ja rytmit, jäähypenkki on käytössä ja leluja takavarikossa, mut tohon tefloniin ei tartu mikään, sille on ihan sama istuuko se kaks tuntia jäähyllä (ja mulkoilee mua virnuillen ylimielisesti) vai vienkö sen kaikki lelut varastoon, se leikkii sit vaikka housuillaan jne.

tekee kiusaa mulle, koiralle, miehelle.
tökkii ja kiukuttelee, repii kirjojaan, tunkee pikkuautojaan koiralle, ei tee mitään mitä pyydetään/käsketään. tahtoo maitoa ja kun annan saa raivarin.

nukkumaan meno on kamalaa ( http://kaksplus.fi/keskustelu/t1078949 )

ja mä olen ihan loppu.

yritän pitää sylissä, leikkiä ja huomioida, helliä ja halia, mut mikään ei auta :'(

äsken oltiin ulkona ja tää meni kuraan möyrimään vaikka kielsin (käytiin vaan nopsaan eikä ollu asianmukasia varusteita, lupas olla sotkematta itseään) ja sit pesi itsensä ja saappaansa koiran juomakipossa ja yritti tunkee koiran pään sinne kuraveteen.
tollasia juttuja kaikki päivät täynnä ja mä en jaksa. :'(

mä rakastan tota poikaa yli kaiken, se on mulle kaikki kaikessa ja äidin oma kulta, siks tää ehkä taas näin koville ottaakin :ashamed:

(ja kaverilla siis ikää 3vuotta..)

Kantsiskos ajatella osapäivähoitoa...vaik parina pv:nä viikossa???...saisit levätä ja sitten taas jaksaisit tuota uhmailua. Meillä 3v tyttö ja välillä oon aika loppu. Nyt kuitenkin vaihteeksi parempi jakso ja tyttö uskookin mua välillä :). Mä olen ajatellut tuota hoitopaikkaa, vaik olenkin kotona pienen vauvan kanssa...toistaiseksi on vielä jäänyt ajatuksen asteelle. Kuitenkin jos voimavarat loppuu, tuo yksi vaihtoehto.

poika 4v. ja tuntuu että hermot menee ihan täysin,tänäänkin itkettiin ja raivottiin toisillemme :ashamed: :/ ku aina ku silmä välttää ni tekevät pahojaan ton pikkusiskon 2v. kanssa,oon ihan kypsä tohon pahantekoon ja jatkuvaan komentamiseen,ei jaksa puhua niin tulee vaan huudettua,tällastä se vaan on ei auta ku kestää tai koittaa keksiä keinoja millä välttää noita tilanteita,mut kyl vituttaa ku ei edes suihkuun pääse noiden kanssa :headwall: täytyy herätä tuntia aimmin että ehtii suihkuun ja meikata ym rauhassa,ettei näytä petolinnunperseeltä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Kantsiskos ajatella osapäivähoitoa...vaik parina pv:nä viikossa???...saisit levätä ja sitten taas jaksaisit tuota uhmailua. Meillä 3v tyttö ja välillä oon aika loppu. Nyt kuitenkin vaihteeksi parempi jakso ja tyttö uskookin mua välillä :). Mä olen ajatellut tuota hoitopaikkaa, vaik olenkin kotona pienen vauvan kanssa...toistaiseksi on vielä jäänyt ajatuksen asteelle. Kuitenkin jos voimavarat loppuu, tuo yksi vaihtoehto.

niin mähän siis olen työelämässä ja poika päivät hoidossa :whistle: :xmas:

Meidän 3,5v. on alkanut huutamalla vastaamaan oikein ylimielisesti, jos ei herralle sovi tehdä jotain, mitä pyydetään. Kiusaa pikkuveljeä, ei hyväksy yhtään, että hänen leluihinsa joku koskee. Mutta tämä jotenkin tuntuu, ettei se nyt ole kuin joku kausi, kuitenkin vaikka käskyt ei mene perille, kun jonkun ihmeellisen mutkan kautta, jos sieltäkään, niin silti olen ajatellut, ettei tuosta nyt mitään hirviötä kasva, vaikkei nyt aivan kaikki onnistukaan multa täydellisesti. Parhaani yritän, se on ikävää jos se ei riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:

niin mähän siis olen työelämässä ja poika päivät hoidossa :whistle: :xmas:

Uuups...en kuitenkaan taida sittenkään ehdottaa myös iltahoitopaikkaa :). Kyllä, noi muksut voivat olla tosi rasittavia, mutta ei niitä poiskaan antais. Mä yritän ajatella että tää on vaan tää kausi ja kohta tää helpottaa... No, ainakin silloin kun muuttavat pois kotoa :).

Lapsilla on vain normaalia kasvua ja irtiottoa vanhemmista, uhma-ja murrosiät ovat vanhempien korvien välissä.
Kolmivuotias on jo tosi hyvä keskustelija ja osaa tehdä sopimuksia.
Aliarvioitte lapsianne, sitä ne teitä uhmaa jos kerran päivärytmi selkeä, ettei väsynyt tai nälkäinen.

Miten ois lievä kuritus?? Vaikka pieni tukkapöllö tai luunappi. Sen siitä saa kun asianmukainen kuritus on laissa kielletty! Alkaa kakarat hyppimään silmille, eikä usko enää mitään.

Yhteistyössä