karppaajat (atkins..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitteleva painonpudottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloitteleva painonpudottaja

Vieras
saako niitä proteiineja syödä miten paljon vain ja rasvaa?
kun luin juuri jostain että protskuja pitäiskin syödä 1,5g painokiloa kohti ja mä saan protskuja päivässä reilusti yli sata,painan 68kg
ja lisäksi kysymys kasviksista. eli kun kasviksia saa kait syödä desin päivässä? ainakin aluksi..? oonko oikeessa? kun oon tehnyt kasvisgratiinia (kruunusekoituksesta ) niin saanko syödä vaan desin? kuitenkin katson että hiilarit ovat nyt alussa sen alle 20g päivässä. nyt oon ollut tällä vasta 2 päivää..

Karppaus on niin paljon enemmän kuin Atkins. Itse karppaan, mutten millään tavoin rajoita kasvisten syöntiä. Puoli kiloa päivässä on minimini kasvisten määrälle. Atkinsin induktiovaiheessa (n kaksi viikkoa) on tarkempia rajoitteita, mutta sen jälkeen Atkinsin dietissäkin lisätään kasvisten määrää huimasti. Kannattaa katsoa finelistä vähiten hiilareita sisältävät kasvikset indukstiovaiheen ajaksi. Nyrkkisääntö lienee, että vihreät kasvikset (esim. parsakaali) on parasta. Poikkeuksia tähänkin on.

Rasvat rajoitan luonnollisiin rasvoihin (välttäen siis kovetettuja ja osittain kovetettuja kasvirasvoja). Atkins suosittaa käsittääkseni samaa

Proteiinin määrää en ole laskenut, mutta se on karppauksessa ihan virallisterveellisellä tasolla. Atkins, sen kummemmin kuin muukaan karppaus, ei siis ole mikään proteiinidieetti vaikka julkisuudessa annetaan niin joskus ymmmärtää.

Suosittelen lämpimästi lukemaan jonkun asiaa käsittelevän kirjan. Ja juomaan paljon.

Yhteistyössä