Karppaajat!!! Mä haluaisin aloittaa ja tarvin vinkkejä ja tsemppiä alkuun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kertokaa esimerkki ruokianne vaikka yhdeltä päivältä. Millä herkuttelette? Mä olen hirveä suklaahiiri ja sitä lman en voi elää! Saako tummaa suklaata syödä?

[QUOTE="vieras";24758994]Kertokaa esimerkki ruokianne vaikka yhdeltä päivältä. Millä herkuttelette? Mä olen hirveä suklaahiiri ja sitä lman en voi elää! Saako tummaa suklaata syödä?[/QUOTE]

Saat syödä ihan mitä itse haluat, ei sitä kukaan määrittele. Kehotan aloittamaan pikkuhiljaa ja jättämään ensin leivät, pastat, riisit ja perunat pois. Niillä pääsee jo pitkälle.

Tänään olen itse syönyt seuraavanlaisesti:
jogurttia ja mustikoita, sekaan proteiinijauhetta ja ruokalusikallinen pellavansiemenrouhetta (tiukempi karppaaja sanoisi tuolle että no-no)
lounaaksi tonnikalasalaatti ja kananmuna
illalla ajattelin syödä uunilohta ja kukkakaalimuusia
ja treenien jälkeen vähähiilarisen korkeaproteiinisen proteiinipatukan.

Itse lienen hyväkarppi enkä laske mitään hiilareita tms. Sanoisin että jätä pois leipä, peruna, pastat ja riisit (tosin itse saatan syödä vähän täysjyväpastaa tai -riisiä toisinaan). Tilalle paljon kasviksia, pähkinöitä, kananmunaa..

Minun ruokailuesimerkkipäivä:
Aamupala turkkilaista jugurttia ja marjoja sekä teetä
Lounas wokattuja vihanneksia ja kanaa
Välipala teetä ja pari kourallista pähkinöitä
Päivällinen salaattia raejuustolla ja siemenillä, lihapullia ja höyrytettyjä kasviksia
Iltapala turkkilaista jugurttia ja marjoja

Ja korostan että en oo mikään himokarppi, joten ei tarvi kenenkään tulla "korjaamaan" tätä ruokavaliota ;)

Mä tiputin 10kg vain sillä, että jätin leivän(nythän kaupoista tosin löytyy ns. karppileipääkin),perunan, pastan, riisin ja maissin pois. Salaatteja, lihaa, kalaa, kalkkunaa,kanaa...ja ihan surutta oon välillä vetässy ison säkin karkkia tms.

Kiitos vinkeistä. Mäkään en ajatellut ruveta "himokarpiksi". :D
Kuinka nopeesti teillä paino tippunut sillä että ootte jättäny noi perunat, pastat, riisit ja leivät pois?? (ja silti ootte välillä syöny vaikka suklaata ja karkkia ;) )

[QUOTE="a p";24759641]Kiitos vinkeistä. Mäkään en ajatellut ruveta "himokarpiksi". :D
Kuinka nopeesti teillä paino tippunut sillä että ootte jättäny noi perunat, pastat, riisit ja leivät pois?? (ja silti ootte välillä syöny vaikka suklaata ja karkkia ;) )[/QUOTE]

Minulla ei varmaankaan yhtään, mutta olen samaan aikaan kasvattanut reilusti lihasmassaa. Joten en ole "hyvä" esimerkki. En siis aloittanut vhh-dieettiä laihtumismielessä.

No mä haluaisin laihduttaa reilusti ja mahd. nopeesti. En kuitenkaan millään pussikeittodietillä, vaan niin että elämäntavat muuttuvat lopullisesti ja myös herkkuhetket sallitaan..

No mun tän päivänsyömiset on mennyt ihanpipariks, en tiä miks hirvee syöpöttelypäivä ollut. Mutta tähän asti:

Aamupala 3 siivuu pekonia ja 2 kananmunaa kokkelina, sekaan pari ruokalusikkaa juustoraastetta. Kahvia kermalla.

Lounas: Vatajan makkaraa 1,5, päällä juustoraastetta. Kukkakaalia ja päälle rkl voita. Kurkkua.

Sitten joskus tossa päivällä napostelin 70 g saksanpähkinöitä ja äsken vetäsin vielä 200 g leipäjuustoa.

Illalla jos kehtaan syön vielä turkkilaista jogurttia mustaherukoilla ja rkl pellavansiemeniä.

[QUOTE="a p";24759931]Kuulostaa Jenny hyvältä :p
Paljon oot laihtunu? Vai karppaatko laihtumismielessä...?[/QUOTE]

Oon laihtunut mitoista 178cm/82 kiloa mittoihin 178/68. Eli 14 kiloa. vielä muutama jos lähtis en panisi pahitteeksi. Aikaa kulunut joku 4 kuukautta. Karppaamisen alotin laihdutusmielessä, mutta nyt huomannut muitakin hyviä ominaisuuksia paljon. Vähän nolo juttu, mut kauheet ilmavaivat on kadonnut kokonaan. :)

[QUOTE="Jenny";24760038]Oon laihtunut mitoista 178cm/82 kiloa mittoihin 178/68. Eli 14 kiloa. vielä muutama jos lähtis en panisi pahitteeksi. Aikaa kulunut joku 4 kuukautta. Karppaamisen alotin laihdutusmielessä, mutta nyt huomannut muitakin hyviä ominaisuuksia paljon. Vähän nolo juttu, mut kauheet ilmavaivat on kadonnut kokonaan. :)[/QUOTE]

Mut tavallaan oon ollut ns. himokarppi, koska oon pysytellyt melkee yhtee putkee ketoosissa varmaa 4 kuukautta. (hiilarit alle 40 g) muutaman viikon välein katkennut päiväks ehk.

Ite alotin ihan tiukasti ketoosilla ja olin muistaakseni 2 kk syömättä mitään herkkuja. Ei se laihtumista ainakaan nopeuta jos vetäsee karkkisäkin kerran viikossa, mutta tietty jos pystyy itsensä hillitsemään eikä sit jää päälle se mässääminen niin mikäs siinä :D Aamiaiseksi söin aina kananmunan, pekonia, kreikkalaista jugurttia, päivällä esim. kanaa ja salaattia, illalla meetvurstia, vihanneksia yms. 8 kiloa sain pois parissa kuukaudessa. Nyt on paino noussut muutaman kilon kun ollu kuukauden flunssassa ja ei oo ollu oikein muuta tekemistä ku miettiä että mitä söis ja oon pitäny niitä herkkupäiviä vähän liikaa :D

Yhteistyössä