karppaaminen ja tolkuton makeanhimo :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Siis olenko mä jotenkin omituinen otus, vai teenkö jotain väärin vai mitä ihmettä? Kun meinaan olen lukenut että vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ei pitäisi olla makeanhimoa. Mulla ei muuta olekaan!

Siis ihan oikeesti, mulla koko kroppa JANOAA makeaa, kaikki makea on aamulla ekana ja illalla viimeisenä mielessä. Koskaan ennen en ole näin paljoa kaivannut esim. irtokarkkeja...tai ihan mitä vaan makeeta :(.

Mistä tää voi johtua ja helpottaako tämä ikinä? Mulla on nyt yhtäjaksoisesti vasta viikko kasassa karppausta, mutta sama ongelma on ollut aiemminkin. Aiemmin koitin karkkipäivää kerran viikossa, mutta se karkkipäivä venyi aina kolmipäiväiseksi.

Ikinä koskaan en ole ollut näin himoissani, suorastaan tuskaisena, karkin perään.

Mulla oli toi karkinhimo vaan muutaman päivän mittainen. Olisko se ollut kromi joka saattaa auttaa ?
"Makeanhimon yleisin syy on epätasainen verensokeri, joka heittelee päivän aikana ylös ja alas tai pysyttelee koko päivän liian matalalla. Väärin koostettu ateria, väärin ajoitettu ruokailu tai liian vähän ravintoaineita sisältävä ruokavalio siivittävät sokerista tietä." Tollaisen lauseen löysin googlettamalla.

Kannattaa ottaa magnesiumia makeanhimoon. Viikkohan on ihan hassu aika puhua mitään, kropalla on töitä sopeutua uuteen kuvioon.

Myös kaakao kermalla helpottaa ainakin suklaanhimoa tai otat pari palaa tummaa suklaata. Ei enempää ;-)

Mulla kesti se pahin makeanhimo suunnilleen muutaman päivän, jos pysyy tiukkana dieetissä, niin se menee pois, jos saa liikaa hiilareita, niin sitten makeanhimo taas iskee. :p Jos esim. tänään syön perunamuusia, niin aivan vissisti huomenna tekee suklaata mieli. Vaikea sanoa mitä teet "väärin" mutta kyllä sen makeanhimon pitäis yleensä tosiaan tasaisella verensokerilla hävitä. Syötkö kuitenkin tarpeeksi? Nälkä sinänsä myös lisää makeanhimoa.

Mun täytyy varmaan kärsivällisesti koittaa vaan kestää ja odottaa että tää tästä helpottaa. Hassua vaan siksi, että en ole tosiaan koskaan aiemmin kärsinyt NÄIN pahasta makeanhimosta. Mulla on ihan fyysisiä tuntemuksia, joka helkkarin solu huutaa sokeria.

Kromia pitää varmaan vielä hakea avuksi, magnesiumia syön jo. Ainakin luulen syöväni ihan hyvin ja suht säännöllisestikin, vaikkakin voihan niissäkin olla toki vikaa. Toisaalta makeanhimo on päällään ihan koko ajan.

Kaikista korvikeherkuistakin tulen vaan lähinnä kiukkuiseksi. Just söin lusikallisen raakasuklaata, eikä kyllä auttanut yhtään :(.

Niin ja mä karppaan nyt terveydellisistä syistä, en laihduttaakseni. Sen takia en viitsi relatakaan. Ja jos mä söisin karkkia aina kun tekee mieli, niin sitä karkkia kuluis muuten paljon :D.

Mulla kesti se pahin makeanhimo suunnilleen muutaman päivän, jos pysyy tiukkana dieetissä, niin se menee pois, jos saa liikaa hiilareita, niin sitten makeanhimo taas iskee. :p Jos esim. tänään syön perunamuusia, niin aivan vissisti huomenna tekee suklaata mieli. Vaikea sanoa mitä teet "väärin" mutta kyllä sen makeanhimon pitäis yleensä tosiaan tasaisella verensokerilla hävitä. Syötkö kuitenkin tarpeeksi? Nälkä sinänsä myös lisää makeanhimoa.

Mä olen ollut sangen tiukkana hiilareiden suhteen ja pitänyt ne alle 20 grammassa. Olen ollut aika tosi tiukkana tän dieetin kanssa. Omasta mielestäni syön myös sangen paljon, mutta silti on kyllä välillä nälkäkin ihan koko ajan, kuten esimerkiksi tänään.

Mur... mulla vilkkuu vaan suklaapatukat silmillä, riippumatta ajankohdasta. Siis ihan vaikka ruokailun jälkeenkin suklaan himo on aivan järjetön :(

Mun täytyy varmaan kärsivällisesti koittaa vaan kestää ja odottaa että tää tästä helpottaa. Hassua vaan siksi, että en ole tosiaan koskaan aiemmin kärsinyt NÄIN pahasta makeanhimosta. Mulla on ihan fyysisiä tuntemuksia, joka helkkarin solu huutaa sokeria.

Kromia pitää varmaan vielä hakea avuksi, magnesiumia syön jo. Ainakin luulen syöväni ihan hyvin ja suht säännöllisestikin, vaikkakin voihan niissäkin olla toki vikaa. Toisaalta makeanhimo on päällään ihan koko ajan.

Kaikista korvikeherkuistakin tulen vaan lähinnä kiukkuiseksi. Just söin lusikallisen raakasuklaata, eikä kyllä auttanut yhtään :(.

Niin ja mä karppaan nyt terveydellisistä syistä, en laihduttaakseni. Sen takia en viitsi relatakaan. Ja jos mä söisin karkkia aina kun tekee mieli, niin sitä karkkia kuluis muuten paljon :D.

Ai,minkä terveydellisen syyn? anteeksi uteliaisuuteni. :)

[QUOTE="utelias";23240997]Ai,minkä terveydellisen syyn? anteeksi uteliaisuuteni. :)[/QUOTE]

Mulla on pco ja koitan sitä saada aisoihin ruokavalion avulla. Naamani kukkii kuin teini- ikäisellä ja kaikkea muutakin ei-niin-kivaa krämppää löytyy. En tietenkään pistä pahakseni laihtumistakaan, mutta se ei nyt tosiaan ole se pääpointti :)

Mä olen ollut sangen tiukkana hiilareiden suhteen ja pitänyt ne alle 20 grammassa. Olen ollut aika tosi tiukkana tän dieetin kanssa. Omasta mielestäni syön myös sangen paljon, mutta silti on kyllä välillä nälkäkin ihan koko ajan, kuten esimerkiksi tänään.

Mur... mulla vilkkuu vaan suklaapatukat silmillä, riippumatta ajankohdasta. Siis ihan vaikka ruokailun jälkeenkin suklaan himo on aivan järjetön :(

Ahaa, no mulla ei edes koskaan varmaan oo ollut hiilarit noin alhaalla. :O Ja silti se makeanhimo katoaa kummasti. Mutta mä en varmaan kestäiskään noin alhaisilla hiilareilla mitään. :ashamed:

Ahaa, no mulla ei edes koskaan varmaan oo ollut hiilarit noin alhaalla. :O Ja silti se makeanhimo katoaa kummasti. Mutta mä en varmaan kestäiskään noin alhaisilla hiilareilla mitään. :ashamed:

No jospa tää onkin sitten joku kropan oma keino koittaa sanoa että mä syönkin liian vähän hiilareita? Se olis ihan loogista tietty. Pitää varmaan koittaa varovasti nostaa vähän hiilaritasoa korkeammalle.

Veikkaan että syöt liian vähän / liian vähän rasvaa. Mä olen armoton sokerihiiri mutta karpatessa syön rasvaa PALJON eikä ole mielitekoja. Tänäänkin puhdasta voita varmaan 100g + muut päälle.

85% suklaassa on todella vähän hiilareita, ja se on niin tujua,
ettei paljon pysty syömään, mutta mulla ainakin toimii makean himoon.
Jos tuo on liian vahvaa,
niin todella herkullista on 70€ minttusuklaa,
jossa on vähän enemmän hiilareita mutta ei paljon siinäkään.

-kannattaa kokeilla-

itsellä ekat pari vkoa meni hienosti ilman minkäänlaista makeanhimoa, aikaisemmin söin suklaata surutta päivittäin...noh, sitten alkoi menkat ja oli pakko syödä tummaa suklaata puolilevyä (morkkiksen kera :( ) eli näin ainakin meikäläistä hormonit vie vähän liiankin helposti..

[QUOTE="vieras";23241495]Veikkaan että syöt liian vähän / liian vähän rasvaa. Mä olen armoton sokerihiiri mutta karpatessa syön rasvaa PALJON eikä ole mielitekoja. Tänäänkin puhdasta voita varmaan 100g + muut päälle.[/QUOTE]

Mulla on painonlasku tyssännyt kuin seinään. Kymmenen kiloa lähti hujauksessa, nyt ei enää millään. Epäilen, että syön liian vähän rasvaa. Kerro, oi kerro, miten saat tuon määrän rasvaa syötyä?? :)

Yhteistyössä