Karppauksen ihanuus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä en IKINÄ en IKINÄ olis uskonut hurahtavani tähän. Oon normimitoissa 164/54 mutta pöhötystä löytyy ja kropan ainoat rasvat mahassa+reisissä. Oon karpannut nyt 5 päivää ja voin jo nyt sanoa että turvotus on poissa!!
esimerkkipäivä eiliseltä, voisko joku kokeneempi kommentoida että meneekö hyvin...

aamupala munakas kinkulla ja tomaatilla

lounas broilerpyörykät(taikinassa broilerin j.lihaa,mausteet, kananmunaa)
voissa paistettua kesäkurpitsaa, paprikaa, sieniä

välipala maitorahka

päivällinen härän grilliribbsejä grillistä, voissa paistettuja kasviksia, itse tehtyä tsatsikia (turkkilaiseen joguun tehtynä)

iltapala karppaajan jäätelö, kermaa+sitruunankuorta, mustikoita vähän, makeutusainetta

Oliiviöljyä tsatsikissa, munakas paistettu siinä myös.

Onko niin että makeutusaine vaikka siinä ei olekaan hiilareita, sitä ei silti saisi käyttää juuri tuon hormonitasapainon vuoksi?

Hyvältä kuulostaa. Turvotus tosiaan vähenee paljon ja olo paranee kun jättää viljat minimiin. Itse karpannut nyt hyväkarppauksella 7 viikkoa ja paino tippunut 105 kilosta 94 kiloon. Kalorit noin 1500 päivässä. Aika kevyt olo jo. Tavoitteena 80 kiloa elokuun loppuun mennessä.

[QUOTE="alkup";28587969]Oliiviöljyä tsatsikissa, munakas paistettu siinä myös.

Onko niin että makeutusaine vaikka siinä ei olekaan hiilareita, sitä ei silti saisi käyttää juuri tuon hormonitasapainon vuoksi?[/QUOTE]

Sitä oliiviöljyä pitää käyttää aika paljon enemmän, kun sulla on eläinrasvoja niin vähintään yhtä paljon pitäisi saada sitä kasvirasvaa.

Eipä sitä nyt tarvi makeutusaineita välttää, kun et kerran painoa ole tiputtamassa, monella vain on usko että vaikka laihdutettaessa light tuotteita voi lipittää mielin määrin ja sitten ihmetellään kun paino ei tipu.

Ihan hyvältä näyttää :) Itsekin karppaan terveyssyistä, koskaan ei ole ylipainoa ollut. Kohta 5 vuotta hyvää oloa takana! Tässä mun tän päivän ruokasuunnitelma:

Aamupala: Itsetehtyä siemennäkkäriä, pari palaa juustoa, teetä kermalla, turkkilainen jogurtti (200g) banaanilla.
Lounas: Possun pihvi ja paistettua kaalia + tuoreita vihenneksia, jälkkäriks teetä kermalla ja juustoa
Päivällinen: Kana-fetasalaattia, jälkkäriks taas teetä kermalla
Iltapala: Maitorahka mansikoilla ja kermalla

Mulla on tosi iso kulutus (urheilen paljon) joten siksi kermaa menee paljon, muuten laihtuisin liikaa. Mutta laihduttajalle tai vähän liikkuvalle sopii varmasti vähempikin rasvamäärä. Samoin hiilareita menee ehkä vähän enemmän kuin monilla karppaajilla. Isosta rasvamäärästä huolimatta kolesteroliarvot ovat kunnossa :) Ja lisäksi vielä koholla olleet sokeriarvot ovat ny karppauksen myötä täysin normaalit.

[QUOTE="alkup";28587969]Oliiviöljyä tsatsikissa, munakas paistettu siinä myös.

Onko niin että makeutusaine vaikka siinä ei olekaan hiilareita, sitä ei silti saisi käyttää juuri tuon hormonitasapainon vuoksi?[/QUOTE]

Käytä keinotekoisen makeutusaineen sijasta mielummin steviaa, joka on luonnollinen kaloriton makeuttaja.

[QUOTE="vieras";28588365]Mikä ihmeen turvotus? En ole ikinä kokenut oloani turvonneeksi, vaikka syön normaalisti enkä karppaa.[/QUOTE]

eli kun sulla ei ole turvotusta niin kellään muullakaan ei voi olla???

Yhteistyössä