"karppauksesta" on oikeesti näemmä hyötyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyytyväinen :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyytyväinen :)

Vieras
siis ainakin mulle. Viimeviikon alussa aloitin, nyt painoa lähtenyt 3kg. Mutta paras asia on se, että en enää juo koko ajan colaa ja syö suklaata. Tai muuten syö jotain vähän väliä nälkääni. Äskön testasin palan suklaata, eihän se oikeastaan maistunut yhtään miltään. Samoin limu, ei mitään kummallista.
Olen jättänyt kokonaan pois leivät (ok, olen syönyt koko aikana 2 kertaa puolikkaan ruisleipäsiivun kylässä), perunan, pastan, riisin, sokerin sellaisenaan, limut (lightiä olen juonut pari lasia) ja ennnenkaikkea sen SUKLAAN, jota söin ennen vähintään patukan päivässä. Colaa meni viikossa n. 4 1,5l pulloa...
Ruokana on ollut kasviksia (gratiinina, wokkina, höyryssä) kanaa, kalaa, lihaa, kananmunia. Eikä kyllä ole ollut nälkä. Rasvaa en ole niin paljon käyttänyt kuin ehkä pitäisi (enkä ole perehtynyt mihinkään "ohjeisiin"), kalan paistamiseen voita, salaattiin öljypohjaista salaattikastiketta, ruokiin 5%-15% ruokakermaa. Juusto on täysrasvaista. Kanan paistamisessa ei rasvoja käytetä, paistetaan kuivalla pannulla. Ja on hyvää ruokaa! :)

Todella kiva kuulla et oot löytänyt toimivan keinon elämäntapa muutokseen :) Mulla on samat paheet kun sulla aikaisemmin, SUKLAA! Hirvee kaloripommi mut silti se himo :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todella kiva kuulla et oot löytänyt toimivan keinon elämäntapa muutokseen :) Mulla on samat paheet kun sulla aikaisemmin, SUKLAA! Hirvee kaloripommi mut silti se himo :p

Kokeile! Tuo suklaa oli mulle ihan hirvee himo aina, sitä oli pakko saada, samoin limu. Enkä sitä kehdannut itte aina ostaa, ni lähetin miehen hakemaan, koska herkkuja oli saatava :(
olo on kyllä paljon parempi kuin ennen! Ei lainkaan niin turvonnut ja pöhöttynyt olo, jaksaa paremmin ja on virkeämpi!
Pakko myöntää, että aikaisemmin luulin oikeasti, että tuo on paskapuhetta, ja minua vitutti karppaushössötykset.
Mutta kuten jo alussa kirjoitin, olen rasvaa kuitenkin jättänyt vähemmälle. Mulla menee vatta aina sekaisin, kun syön kovin rasvaista, ja muutenkin tulee yökkö olo siitä.

Olis kyl kiva kokeilla. Mut mussa on yksi vika, en jaksa miettiä niin tarkasti mitä vois syödä ja mitä ei. Olispa olemassa sellainen valmiiksi tehty suunnitelma jonka mukaan vois elää, sellaisesta vois oikein maksaakkin.

Minä karppailen myös ja olen cokis-addikti, mutta mulla sen himo ole helpottanut ja sorrun edelleen monta kertaa viikossa (tosin vain tölkillinen, mutta kumminkin). Mitä juot ruokajuomaksi tai muuten? Mulla on ongelma, kun en tykkää kuin sokeripitoisista juomista, vettä en saa alas ja light-juomia en voi käyttää allergian takia. Olen nyt yrittänyt opetella vichyn juomista, tosin huonolla menestyksellä. Jää juominen päivän aikana ihan liian vähälle ja siitä seuraa päänsärkyä yms. huonoa oloa.

Olis kyl kiva kokeilla. Mut mussa on yksi vika, en jaksa miettiä niin tarkasti mitä vois syödä ja mitä ei. Olispa olemassa sellainen valmiiksi tehty suunnitelma jonka mukaan vois elää, sellaisesta vois oikein maksaakkin.

Mulle karppaus ei vaadi yhtään miettimistä kun olen siihen tottunut. Pakko kun tiedän että ainut tapa pysyä hoikkana ja samalla voida hyvin. Paljon kirjoja olen lukenut ja karppausfoorumia selaillut.

Hienoa!
Mä oon vhh-polullani kompastellu suklaahimoon ihan joka välissä, muutaman päivän välein ellei useammin, eli en oo päässy vielä irti siitä. Vaikka tietää että sen muutaman viikon ku jaksais vastustaa ni ehkä sit ei enää kaipaakaan... Nyt oon hommannu aineksia jotta voin tehä ite, vähempi hiilihydraattista.

Alkuperäinen kirjoittaja karppi:

Mulle karppaus ei vaadi yhtään miettimistä kun olen siihen tottunut. Pakko kun tiedän että ainut tapa pysyä hoikkana ja samalla voida hyvin. Paljon kirjoja olen lukenut ja karppausfoorumia selaillut.

Se onkin hyvä et tavat on iskostunut selkäytimeen. Mun ystävä on vuosia sitten ollut painonvartioissa ja hän vieläkin muistaa kaiken tarkasti.. tässä on niin ja niin paljon pisteitä :D

Sit kun on tavoitepainossa ei ne pienet suklaarepsahduksen kauheesti vaikuta. Myönnän että söin viime viikolla 5 maitosuklaalevyä, mutta en silti lihoo kunhan hiilarit ei mee paljoo yli 100 g/päivä. Normisti syön n. 50 g/päivä (siis hiilareita, ei suklaata :D )

Tähän pakko sanoa sen verran, että en mäkään jaksa miettiä tollasia. Sempä takia olenkin vaan jättänyt pois nuo edellä mainitut. Hedelmiä syön muutaman viikossa, mutta siis pääpaino kasviksilla, kanalla, kalalla, lihalla. Esim. gratiinia tulee kerralla iso vuoka, mistä syö pari-kolme päivää. Olen tehnyt ruokakermasta ja juustosta, juusto siis suurustaa, niin ei tarvi jauhoja. Ei oo lainkaan niin monimutkaista, kun alkuun kuvittelin ;) Katot vaan, että et syö perunaa, pastaa, riisiä ja ainakaan vaaleeta leipää. Ruisleipää ihan ok kai sillon tällön syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja era:
Minä karppailen myös ja olen cokis-addikti, mutta mulla sen himo ole helpottanut ja sorrun edelleen monta kertaa viikossa (tosin vain tölkillinen, mutta kumminkin). Mitä juot ruokajuomaksi tai muuten? Mulla on ongelma, kun en tykkää kuin sokeripitoisista juomista, vettä en saa alas ja light-juomia en voi käyttää allergian takia. Olen nyt yrittänyt opetella vichyn juomista, tosin huonolla menestyksellä. Jää juominen päivän aikana ihan liian vähälle ja siitä seuraa päänsärkyä yms. huonoa oloa.

Oon opetellut nyt juomaan maitoa ruoan kanssa, ennen join colaa, jos se vaan vähänkään sopi sen ruoan kanssa. Jos ei sopinut, niin sitten maitoa. Ja kivennäisvettä juon esim. salaatin kanssa, koska mun mielestä se vaatii hiilihapollista (eli siis sitä colaa ;) ) seurakseen.
Mä juon kanssa liian vähän, en kanssa tykkää vettä juoda, mehuista en välitä, ja lightlimut on pahoja. Joten... en juo :D Tota vichy just sitten koitan juoda edes vähän, että jotain edes tulee juotua.

Onko porkkanoiden dippailu kermaviiliin karpeilta kielletty? (sori tyhmä kysymys :ashamed: )

En mä tiedä, mutta jos on, ni olkoon, sitä iloa ei multa pois viedä! :D
Parasta naposteltavaa! ;) Valkosipulidippiä ja kurkkua ja porkkanaa! :) Tää on aina ollut mun suosikki enempi kun sipsit. Siinä on vaan oma vaivansa kuoria ja pilkkoa, joten aikasemmin sekin on jäänyt liian vähälle :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oon opetellut nyt juomaan maitoa ruoan kanssa, ennen join colaa, jos se vaan vähänkään sopi sen ruoan kanssa. Jos ei sopinut, niin sitten maitoa. Ja kivennäisvettä juon esim. salaatin kanssa, koska mun mielestä se vaatii hiilihapollista (eli siis sitä colaa ;) ) seurakseen.
Mä juon kanssa liian vähän, en kanssa tykkää vettä juoda, mehuista en välitä, ja lightlimut on pahoja. Joten... en juo :D Tota vichy just sitten koitan juoda edes vähän, että jotain edes tulee juotua.

Mä en voi juoda myöskään maitoa, mutta kiva kuulla, että muillakin "juomisen" kanssa ongelmia :) Luulin olevani ainoa juomanirso!

Ehkä sitä vois kokeilla kans, vaikka vähän mukaellen. Aluksi jättää vaikka riisi, pasta ja peruna pois ruokavaliosta. Sit vois miettiä vähän tarkemmin mitä syödä ja jne. Olen usein aloittanut kaikki elämäntapa muutokset ihan liian ankarasti ja usein siitä syystä ne on menny pipariksi 2 kk jälkeen. Ehkä jos aloittais ihan maltillisesti askel kerrallaan niin lopputulos on kestävämpi ja parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En mä tiedä, mutta jos on, ni olkoon, sitä iloa ei multa pois viedä! :D
Parasta naposteltavaa! ;) Valkosipulidippiä ja kurkkua ja porkkanaa! :) Tää on aina ollut mun suosikki enempi kun sipsit. Siinä on vaan oma vaivansa kuoria ja pilkkoa, joten aikasemmin sekin on jäänyt liian vähälle :(

Toi on meinaan just se mun heikkous. Porkkanan dippailu kermaviilikastikkeeseen! Mut eihän sitä tietty tulis joka päivä harrastettua :D

Vähähiilihydraattinen ruokavalio = hiilihydraattien vähentäminen + normaalirasvaiset tuotteet

Low-fat karppausta ei voi suositella. Vähärasvainen, vähähiilihydraattinen ruokavalio = kitukuuri. Se vesittää koko vhh:n idean. Mistä saadaan energia? Laskekaapa makrot!!
Tarkoituksena on juuri käyttää rasvaa energianlähteenä, ja siihen tarvitaan ruuasta saatavaa rasvaa myös.

Ruotsissa ja muualla maailmalla vhh = lchf (low-carb-high-fat)

Onko porkkanoiden dippailu kermaviiliin karpeilta kielletty? (sori tyhmä kysymys :ashamed: )

Ei ole, kunhan katsoo, millä kermaviilin maustaa! Joissakin valmiissa mausteseoksissa on ekana ainesosana luetelossa sokeri, koko pussissa jo hiilareita melkein 60g, joten kannattaa maustaa kermaviili itse!

Alkuperäinen kirjoittaja Ni:

Ei ole, kunhan katsoo, millä kermaviilin maustaa! Joissakin valmiissa mausteseoksissa on ekana ainesosana luetelossa sokeri, koko pussissa jo hiilareita melkein 60g, joten kannattaa maustaa kermaviili itse!
Eihän siihen pussiin nyt ihan 60g hiilareita mahdukaan, kun siis 100g on hiilareita noin paljon, sori!

Yhteistyössä