K
kehtaako tunnustaa
Vieras
en osannut hakea apua, en edes tajunnut tilannetta.
lapsi on tällähetkellä 5 vuotias ja olen miettinyt voiko nämä johtua masennuksestani...
-lapsi ei osaa hakeutua syliini (ei itseasiassa hae läheisyyttä keneltäkään, koskaan hakenutkaan)
-lapselle on vaikea sopeutua uusiin asioihin, muutoksiin
-lapsella on ajoittain erittäin vaikea jäädä kerhoon yksin
-lapsella on usein kova ikävä esim. isäänsä kun isä töissä (itkee ihan)
Voin suoraan sanoa,että en ekan vuoden aikana varmaan hirvittävän suurta kiintymyssuhdetta lapseen pystynyt luomaan,
ahdistuin vauvan itkusta, miehen piti joskus viedä vauva pois koko talostamme jos hän itki, ahdisti niin paljon
en pystynyt pitämään vauvaa lähellä, en pystynyt imettämään, se tuntui luonnottomalta
hoidon ja ruokin kyllä,mutta se olin varmasti aika tunteeton
nämä kaikki johtui varmaan lapsen terveysongelmista,vauvan sairaalassaolosta (epäiltiin sairautta) ja siitä etten vaan uskaltanut kiintyä,jos vauva vielä vaikka kuolee...
mitenhän tälläinen on oikeasti lapseen vaikuttanut?
lapsi on tällähetkellä 5 vuotias ja olen miettinyt voiko nämä johtua masennuksestani...
-lapsi ei osaa hakeutua syliini (ei itseasiassa hae läheisyyttä keneltäkään, koskaan hakenutkaan)
-lapselle on vaikea sopeutua uusiin asioihin, muutoksiin
-lapsella on ajoittain erittäin vaikea jäädä kerhoon yksin
-lapsella on usein kova ikävä esim. isäänsä kun isä töissä (itkee ihan)
Voin suoraan sanoa,että en ekan vuoden aikana varmaan hirvittävän suurta kiintymyssuhdetta lapseen pystynyt luomaan,
ahdistuin vauvan itkusta, miehen piti joskus viedä vauva pois koko talostamme jos hän itki, ahdisti niin paljon
en pystynyt pitämään vauvaa lähellä, en pystynyt imettämään, se tuntui luonnottomalta
hoidon ja ruokin kyllä,mutta se olin varmasti aika tunteeton
nämä kaikki johtui varmaan lapsen terveysongelmista,vauvan sairaalassaolosta (epäiltiin sairautta) ja siitä etten vaan uskaltanut kiintyä,jos vauva vielä vaikka kuolee...
mitenhän tälläinen on oikeasti lapseen vaikuttanut?