Kärsin siitä kun oma äiti todella epäsiisti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni

Vieras
siis olen kärsinyt pienestä pitäen siitä kun äitini on todella epäsiisti,asunto aina sotkun jäljiltä.Kyse ei siis likaisuudesta vaan sitä että tavarat mullin mallin,pahvilaatikoita siellä täällä sun muuta tavaraa äärettömän paljon,mitään ei heitetä pois.pienenä en edes kehdännut pyytää kavereita kotiini.Minusta on sitten tullut neuroottisen siisti,siivoan joka päivä asuntoamme,lattiat sun muut ja saan jonkinlaisen hyvän olon tunteen siitä..
Nykyäänkin minua inhottaa viedä omia lapsiani hoitoon äidilleni koska asunto todella epäsiisti.Olen miettinyt myös sitä kärsiikö äitini jonkinlaisesta masennuksesta tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Nykyäänkin minua inhottaa viedä omia lapsiani hoitoon äidilleni koska asunto todella epäsiisti.Olen miettinyt myös sitä kärsiikö äitini jonkinlaisesta masennuksesta tms?

Äidistäsi en tiedä, mutta minulla ei masennusta ole diagnosoitu tms. Sotkuista kyllä on. :ashamed:

meillä äiti ei ole epäsiisti, mutta tavaran hamstraaja, joten hänen kodissaan on kaikki paikat TÄYNNÄ. Lehtiä, kaikkea pikku krääsää, kukkia, valokuvia posliiniesineitä, kuppia ja kippoa. Lattiat ja muut pitää kyllä puhtaana, mutta tuo tavaran paljous ihan ahdistaa. Olen kärsinyt siitä tosi paljon ja teininä muilla kavereilla oli aina tosi siistit kodit ja meillä sellainen tavaran poljous ja kaaos. Vaikka siivosin ja vein tavaraa pois huomaamatta niin silti sitä kertyi vaan lisää. Nykyään en voi itse kerätä mitään posliiniesineitä (en voi sietää) kaikki sanomalehdet ym. pitää heti viedä pois. Ja todentotta meidän lasten ei tarvitse koskaan hävetä mitään tavarakaaosta!

Minulla myös on samanlainen äiti! Lapsena tilanne ei ollut ihan yhtä paha, koska isäni oli kova heittämään tavaraa pois. Äitini jäätyä leskeksi on homma riistäytynyt käsistä. Sen lisäksi että tavaraa on valtavasti, ei hänen luonaan ole edes kovin siistiä. Kuinka voisikaan olla, eihän siellä mahdu edes siivoamaan. Kieltämättä hiukan inhottaa jättää lapsia hänelle hoitoon kun keittiökään ei ole kovin puhdas.

Yhteistyössä