karstaa päässä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Oiskos hyviä vinkkejä miten tuon karstan saisi pois? Oon ennen kylpyä laittanut apteekin oliiviöljyä päähän ja myssy päälle ja kylvyn jälkeen varovasti äp:n harjalla harjannut. Niin ja kuin kauan tuota yleensä on vauvalla?

Kannattaa antaa öljyn hautoa pidempään ja laittaa sitä useamman kerran esim illalla ja aamulla ja sitten vielä päivällä, kunnon päänhierontaa aina samalla. Sitten harjalla varovasti karsta pois ja pesu. Kun saa kerralla kaiken pois niin ei ainakaan meillä ole tullut takaisin.

Ihan tavallinen kaupan rypsiöljykin ajaa asia. Meillä toimi tehokkaasti Ceridal (apteekista) Muutenkin todella hyvä aine. Toimii moniin muihinkin ""juttuihin""
Osta kaupasta halpa hammasharja. Karstan saa helposti sillä ""rapsittua"" pois.

toimii, toimii.. eri asia on että mikä on hyväks vauvan iholle ja mikä ei... 4system on ainakin varma, eikä tee mitään haittaa, ei tuki esim.hiustuppea niinkuin ölyt voi tehdä.

Meillä toimi juuri toi ceridal hyvin. Illalla suihkutetaan vauvan päähän, kevyesti hierotaan ja annetaan olla yön yli. Aamulla pestään pää ja kevyesti vauvan harjalla harjataan ja kyllä lähtee...=)

Meillä pojalla myös karstaa, mutta kun on paljon tukkaa on sen poisto vaikeaa. Ystäväni tytöllä oli karstaa yksivuotiaanakin, mutta koska hänellä on tois paksu tukka ei sitäkään saanut pois. Iän myötä lähtee. Ei se haittaa ellei päänahka tulehdu.

Suosittelen apteekista saatavaa Kelual-nimistä karstan poistoon tarkoitettua voidetta. Se on ainakin meillä osoittautunut miellyttävämmäksi käyttää (ei sotke), ja tehokkaammaksikin kuin öljy. Voide hierotaan hautumaan päänahkaan ennen suihkuun/kylpyyn menoa, pari-kolme käyttökertaa poistivat meidän pojan päästä karstan, ja ilman rapsuttelua!

En ole hirveesti rapsutellut pois.Poika on nyt 5kk ja vähän on enää/vielä jäljellä tuossa edessä. Että häviää se nähtävästi itsestäänkin. Neuvolasta kysyin, että pitääkö rapsuttaa, niin sanoivat että ei ole välttämätöntä,ei vaikuta hiusten kasvuun.

joka toimi meillä erinomaisesti. Apteekin Aqualan L-voiteella (siis sillä vesiliukoisella) reilusti voidellaan pää tunti-pari enne kylpyä. kylvyn aikana päätä harjaillaan äitiyspakkauksen pehmeällä harjalla. Laitoin itse vielä kylvyn jälkeenkin rasvaa lisää ja harjailin vielä lisää. Seuraavana päivänä puolet karstasta (jota oli PALJON) oli lähtenyt. Toistin saman viikon kuluttua ja loputkin lähti pois. Suosittelen. Haju on paha,mikä päänahkaamjää rasvasta, mutta sekin haihtuu parissa päivässä.

Minä kyllä suosittelisin poistamaan karstaa silloin kun vauva on vielä pieni ja hiuksia on vähän. Itse olin sitä laiska poistamaan, kun ajattelin että eiköhän se itsestään lähde. Nyt tytöllä on ikää lähemmäs vuosi ja paljon tukkaa jo päässä. Karstan poistaminen on vaikeaa, kun tyttö tekee kaikkensa, että päätä ei rapsuteltaisi.

Yhteistyössä