Hae Anna.fi-sivustolta

Kasarimusaa

Viestiketju osiossa 'Musiikki' , käynnistäjänä 80sgirl, 18.10.2010.

1. 80sgirl Vierailija

Onko täällä joku joka on ihastunut kasarimusiikkiin?

Itse kuuntelen vain kasarimusiikkia popista heavyyn, kunhan se on kasaria. Se on ihanan pirteä ja nostalginen. Tykkään siitä koska se ei ollut vielä niin keinotekoinen.

Tuntuu kyllä siltä että kasarimusiikki on tulossa takasin muotiin, tosi monta nuoria ihmisiä kuuntelevat kasaria. itse olen reilu 20.

2. hehoou Vierailija

täällä tosiaan ole ketään joka kuuntelisi kasaria?

3. häh höh Vierailija

Kyllä täti kuuntelee, ja miettii miten helvetin hieno maku silloin 80-luvun nuorena oli. Ihmettelen vaan että kuunteleeko nuoret sitä sen takia, että se on tullut muotiin? Kyllä sitä kannattaa kuunnella sen takia, että se oli yksinkertaisesti hyvää.

4. synt. 1971 Vierailija

itse olen siinä onnellisessa asemassa, että elin nuoruuttani kasarilla... voi jestas mikä vuosikymmen!! Siinä oli sitä jotain, mikä puuttui 90-luvulla. Kasarilla laitettiin reilusti läskiksi, ne neonväriset vaatteet ja hiuslaitteet... ja mikä parasta: tarttuvat pop-hitit. Syntetisaattorit löi itsensä kunnolla läpi kasarilla ja sen kyllä kuulee sen ajan musasta. Se aika oli jotenkin viatonta ja turvallista nykyaikaan verrattuna. Terrori-iskut ja itsemurhapommittajat oli "siellä jossakin kaukana", nyt on jo Euroopassakin. Tosin silloin elettiin Kylmän sodan aikaa... Se vuosikymmen oli ihan ainutlaatuinen, sitä ei enää tule, vaikka vaikutteita tulevissa hiteissä tulisikin olemaan kasarista. Tosin joidenkin mielestä se vuosikymmen oli musiikin suhteen kaikista mitäänsanomattomin. Minulle se on NIIN rakas, musiikki varsinkin. Jotkut kappaleet ja levyt ovat kestäneet hyvin aikaa, jotkut ei.
    Muutama suositus: Siberia: Älä sano että rakastat mua, a-ha: Hunting high and low, Sig: Leijailen, Duran Duran: Winter marches on, Madonna: Dress you up, The Police: Wrapped Around Your Finger, Depeche Mode: Strangelove, Dead Or Alive: You spin me around, Billy Idol: Rebell yell, Marvin Gaye: Sexual healing, Europe: Rock the night, Eini: Kesä ja yö.
    Terkkuja kaikille kasariteineille ja muillekin kasariin hurahtaneille iästä riippumatta!!

5. myös 1971 Vierailija

6. 80s Vierailija

7. synt. 1965 Vierailija

Näinpä! Paras vuosikymmen viettää nuoruuttaan kakskymppisenä! Sai vetää kaiken aivan överiksi, oli kultaa ja kimallusta, hervottomat olkatoppaukset ja rautanen musiikki. :)

Omia suosikkibiisejäni oli mm. :
    - The Streetsin Kestääkö Siivet Kaurismäen elokuvasta Arvottomat.
    - Human Leaguen Don't you want me
    - Pointer Sistersin I'm so excited
    - Debbie Harryn Call me (American Gigolon tunnari)
    - Laura Braniganin Self Control
    - Georg Michaelin Careless Whispers
    - Whamin Last Christmas
    - Freestylen Vill ha dej vuodelta 1981 :) (jonka Drömhus taisi tehdä joskus 1998 uudelleensovituksenakin)

Jotenkin tuntuu, että vuosikymmenet kasarin jälkeen on olleet tosi haaleita ja mitäänsanomattomia. Tuliskin taas sellanen aika jossa on väriä ja elämää ja ylilyöntejä!

8. Liisi-viis Vierailija

Löysin parikin nettiradiota, joissa kuulee hyvää musaa, välissä olevat mainokset eivät pilaa kokemusta. Välillä on kun on töissä semmoinen homma, että ei tarvi ajatella, paiskia vaan niska limassa niin on kiva kuulla lemppareita.
    Tässä yhtenä päivänä kun tilailin netistä tyttärelle ja miehelle "joululahjoja" osui silmiini jälleen yksi kasarikokoelma, ja sehän meni hankintaan, 3 CD:n paketti, kohtapuoliin kolahtaa postilaatikkoon. Noita kokoelmia on ennestään muutama, mutta pakko niitä on hankkia, kun ei vinyylejä viitsi aina kuunnella.
    Dead Or Alive löytyy vinyylinä, samoin Freestylen rippeistä kootun Stylen levy, jossa puolet biiseistä ruotsiksi ja puolet englanniksi. Modern Talkingia löytyy levyittäin, Bonnie Tyleriä, Italodiskoilijoita, jne......

9. annelie Vierailija

-66 syntyneenä pääsin parahultaisesti nauttimaan nuorta aikuisuuttani 80-luvulla. Olen muuten just tänä vuonna elänyt niitä aikoja mielessäni, kuunnellut musiikkia jne. Joku keski-ikä juttukohan :D

Tuossa on jo aiemmin mainittu monta hyvää biisiä. Omia suosikkejani ovat Kim Wilde, erityisesti Select-albumi jota kuunneltiin ekan poikaystävän kanssa. Muistuu paljon mieleen,oi!

Myös Depeche Moden Puppets, New Life... syntikkapoppi yleensä. Entä muistaako kukaan Secret Servicen kappaletta Flash In The Night? Löytyy youtubesta sekin, siitä tulee mulle mieleen joku ihanan nuhjuinen lauantai-ilta jossain tanssipaikalla :)

10. vinkki. Vierailija

Tomasio Albinoni, adagio G-molli, brittiläinen kamariversio. Jousikvartetto+urut. Siinä kunnon pläjäys hyvän klassisen musiikin ystäville.
    Herkimmät kuuntelijat, varatkaa paperinenäliinoja kaiken varalta.
    Myös Johan Sebastian Bach: Air,aaria, ei hassumpi.

11. Liisi-viis Vierailija

Tuokin löytyy vinyylihyllystä, kerran jo heitin ilmaan kommentin työkaverilleni, jolla on levysoitin-CD - yhdistelmä että tulen vinyylilevykokoelmani kanssa kylään..... ei taitaisi korva tykätä kaikissa rahinoista digitaalisena.

12. annelie Vierailija

Mieheni kotona on hänen vinyylikokoelmansa sekä soitin, meille kotiin ei ole tullut hommattua vinyylilevysoitinta, joten siellä kyläillessämme kuunnellaan. Hän tykkäsi nuorena mm. Mike Oldfieldistä (Five Miles Out). Sieltä löytyy myös tuo Wilde, Olivia Newton -John, Frida...
    ja Paul Oxleys Unit; muistoja herättävä :)

13. annelie Vierailija

Jollen ihan väärin muista, Freestyle oli Suonenjoen Kaarihallilla esiintymässä heinä-elokuun vaihteessa 1982. Oltiin tyttöporukalla mansikanpoiminnassa.

Muistin tässä vielä Ratsian, ja kappaleet Ole hyvä nyt ja Täältä tulee yö.

14. Kim Wilde Vierailija

Kim Wilde oli kyllä 80-luvun seksikkäin nainen :) Muistatteko sen nahka-asun joka hänellä oli Love Blonde-videolla? Vaikka biisi ei ollut kummoinen niin hän jäi varmasti monen mieleen.

Kim jotain puutarhaohjelmaa viime ajat brittien telkkarissa, mutta on kai tekemässä jonkin näköistä comebackia nyt.

15. Spanish bars Vierailija

eikös tuo brittilaulaja viihtynyt aika hyvin Suomessa aikoinaan?
    Spanish bars oli mun suosikkibiisi tuolloin

16. ..... Vierailija

Ja viihtyy edelleenkin, Suomen Euroviisukarsinnoissa kolmen parhaan joukkoon keväällä 2010, ja uusi ehdokas jälleen mukana karsinnoissa vuodelle 2011, nyt ei päässyt jatkoon.

17. itse Vierailija

parikymppinen ja syntynyt väärällä luvulla. Olisin halunnut olla 20nen 80 luvulla. Vihaan 2000 lukua, en ole negatiivinen ihminen mutta 2000 luvussa ei ole mitään positiivista.

Ehkä vain kännykät ja osittain netti. Tuntuu aina siltä että ennen 2000 lukua maailma olisi ollu turvallisempi maailma. Nykyään ihmiset ovat ilkeitä ja pinnallisia, raha on tärkein, 99% tavaroista mitä ostaa hajovat parissa vuodessa, musiikki on jotain niin järkyttävää.

Nykyään maailma on todella kylmä ja muovinen paikka. hyi hyi! pahinta on se ku ihmiset aina jaksaa haukkua 70-80 lukua.

18. 80 teinari Vierailija

19. Liisi-viis Vierailija

Joo, toi on myös tarttunut vinyylinä mukaan jostain divarista kauan sitten. Käsittämättömän vähän on radiosoittoa saanut, vaikka kasaribiisejä kuulee aina sillointällöin.

Naapurissa meni yhtenä iltana muutama tunti "tuubittaessa", oli uusi iso laajakuva-tv ja tietsikka siihen kytkettynä, langaton näppäimistö kiersi kaverilta toiselle ja tehtiin soittolistoja urakalla. Videoiden laatu on mitä on mutta musa on omaa luokkaansa.

20. Cowgirl Vierailija

21. Samantha Vierailija

22. Kasarimusa Vierailija

Jaa tämä sivu