käsityöihmiset apua! miten tehdään neuloessa pidennetty silmukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuloja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuloja"

Vieras
Yritin googlettaa jotain videotakin, kun en vaan nyt hahmota miten tuo tehdään:)

Ohje kuuluu näin:Neulo silmukka oikein kiertäen pitkäksi vedetystä uudesta silmukasta lankaa 3 kertaa puikon ympäri. Tasaa silmukat langankiertoineen kevyesti kiristäen. (seur. kerros) --> Pudota samalla edellisellä kerralla tehdyt langankierrot pitkiksi silmukoiksi.

Eli löytyiskö teiltä ihanilta apua?:) Tietääkö joku esim. mikä toi on englanniksi niin voisi löytyä joku video? tai kuvasarja... taidan olla vaan vähän hölmö ku en tajuu:)

Kiitos!!!

Koitin nyt tehdä tuon sun ohjeen mukaan ja mun mielestä siitä tulee samannäköistä kun linkin kuvassa. Neulot siis kiertäen oikein(eli silmukan takareunasta), vedät uuden silmukan pitkäksi ja pyörität siitä kolme langankiertoa. Seuraavalla kierroksella jätät ne langankierrot neulomatta ja neulot siis vaan sen alkup. Silmukan jolloin langankierrot purkautuu tollaiseksi pitkäksi silmukaksi.

Minä ymmärrän tuon myös niin, että neulot silmukan takalaidasta, kierrät sen uuden silmukan langan kolme kertaa puikolle ympäri ja sen jälkeen kiristät sen lenkin, mistä kieputit puikoille, tasaiseksi.

Edellisen kerroksen langankierrot tiputetaan pois ja neulotaan se niistä muodostunut iso silmukka.

Voisiko joku ihan oikeasti auttaa sanomalla selvästi
a) neulotaanko silmukat "vain" oikein?
b) sana "kiertäen" liittyisi langan kiertämiseen puikon ympäri?
c) mikä lanka tai mikä langan "osa" otetaan puikolle ja miten ja mihin se kierretään; onko silmukka jo tehty (pudotettu) ja sitten kierretään, vai kierretään (miten) ja sitten neulotaan oikein?

Auttakaa pliis joku neroneuloja!
Haluaisin tehdä tuon ihastuttavan mallin, mutta kun mikään yritelmäni ei onnistu.
Alkaa jo ketuttaa pahemman kerran.
Olen aiemminkin yrittänyt samaa mallia, mutta 7. kerrokseen se tyssää.

Voisiko joku ihan oikeasti auttaa sanomalla selvästi
a) neulotaanko silmukat "vain" oikein?
b) sana "kiertäen" liittyisi langan kiertämiseen puikon ympäri?
c) mikä lanka tai mikä langan "osa" otetaan puikolle ja miten ja mihin se kierretään; onko silmukka jo tehty (pudotettu) ja sitten kierretään, vai kierretään (miten) ja sitten neulotaan oikein?

Auttakaa pliis joku neroneuloja!
Haluaisin tehdä tuon ihastuttavan mallin, mutta kun mikään yritelmäni ei onnistu.
Alkaa jo ketuttaa pahemman kerran.
Olen aiemminkin yrittänyt samaa mallia, mutta 7. kerrokseen se tyssää.
Kysytkö nyt aivan samaa kuin alkuperäinen aloittaja kysyy? On tosi vaikea neuvoa, kun ei ole tarkkaa kuvaa, mitä olet tekemässä. Nuo sinun kysymyksesi kun ovat neuvomisen kannalta vähän kuin kysyisit kahdesta sanasta ensimmäiseltä riviltä sivua, toisen kolmannelta riviltä jne. Eli kysy kokonaisuus kerralla eikä osia sieltä ja täältä, sillä se muu siinä samassa ratkaisee, mitä oikein tehdään. Ap:kaan ei kertonut mitä "nurjalla" kierroksella tehdään, usein jossain ohjeen alussa kerrotaan, että neulo kaikki nurin nurjalla puolella. Jos ohje löytyy netistä, linkkaa se tänne.

Tästä linkistä löytyy, miten neulotaan kiertäen, se ei kuulu mihinkään langan kiertämiseen. https://yhteishyva.fi/artikkeli/silmukkakoulu-neulomisen-alkeet/article-82408

Kysyn aivan samaa kuin ap ja olen tähän mennessä osannut neuloa kaiken muun paitsi tämän.
Eli kaavion kolmoset on se ongelma?

Neulot silmukan oikein kiertäen tuon ylläolevan yhteishyvän ohjeen mukaan Oikea silmukka kiertäen, sen jälkeen kieputat langan kolmeen kertaan puikon ympärille ja neulot taas seuraavan silmukan kiertäen oikein ja kieputat langan taas kolmeen kertaan puikon ympäri ennen seuraavan silmukan neulomista jne. Seuraavalla kerroksella neulot silmukat nurin, mutta et neulo niitä langankiertoja vaan päästät ne pois puikolta, jolloin muodostuu pitkä silmukka.

Yhteistyössä