Käsityöihmiset HUOM! neulonta-apua tarvisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ohjeessa sanotaan näin (kyseessä palmikkoneulos..)

neulo 2 s ristiin eli neulo vasemmalla puikolla toisena oleva s etukautta oikein ja sitten toisena oleva s oikein sekä päästä vasta nyt molemmat neulotut silmukat vasemmalta puikolta.

mä olen tuota kohtaa neulonut ja purkanut, eikä siitä mitään palmikkoa tule mitenkään.. Onko tuossa kohdassa "etukautta oikein" jotain erikoista eli miten se neulotaan? Entäpä kun tuo toinen silmukka neulotaan toisen yli, niin pitääkö sen neulotun simukan siirtyä sen toisen silmukan yli puikon toiselle reunalle.. Ääh, tää on niin hankalaa, mutta en halua luovuttaa =)

Mä ymmärtäisin tuon niin, että neulot ensin sen puikolla tokana olevan ihan tavallisesti (paitsi ettet tietenkään päästä neulottua silmukkaa puikolta, kun se toinen silmukka on siinä edessä) ja sit sen ekana olevan ja sitten päästät molemmat neulotut silmukat vasemmalta puikolta. Niiden kahden silmukan pitäisi mennä ristiin.

http://www.ullaneule.net/0104/ohjeet_hilma.html

Tuossa näyttäisi olevan sama ristiinkudonta kuin sullakin. Eli kudot normaalisti oikein se tokana olevan silmukan ja sitten sen ensimmäisen silmukan ja sitten vasta siirrät silmukat oikealle puikolle. Hitsi kun vaikea selittää :D

voit tehdä myös niin, että otat apupuikon (sukkapuikon) ja siirrät neulomatta sen ekan silmukan sille, sitten neulot toisena olleen silmukan, ja sen jälkeen apupuikolla olevan. Kokeile siirtää apupuikko työn eteen tai taakse, jälki on hieman erinäköinen. Itse tykkään neuloa palmikkoa noin.

Alkuperäinen kirjoittaja coral:
voit tehdä myös niin, että otat apupuikon (sukkapuikon) ja siirrät neulomatta sen ekan silmukan sille, sitten neulot toisena olleen silmukan, ja sen jälkeen apupuikolla olevan. Kokeile siirtää apupuikko työn eteen tai taakse, jälki on hieman erinäköinen. Itse tykkään neuloa palmikkoa noin.
Ja jos ap tuolla lailla neuloo, niin se nostettu silmukka ja puikko laitetaan neuleen taakse.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja coral:
Ja jos ap tuolla lailla neuloo, niin se nostettu silmukka ja puikko laitetaan neuleen taakse.

Tiadanpa kokeilla näillä neuvoilla =). Ja tuolla ullanneuleessa oli juuri sitä samaa palmikkoa, jota näytti olevan minun ohjeessani. kiitos teille ihanaiset, eiköhän näillä neuvoilla ala palmikkoa tulla =)

no niin.. Yritin sillä paksulla langalla tehdä tuota ja näytti, kuin olisi vaan solmuja ollut eikä mitään palmikkoa.. Testasin sitten ohuemmalla langalla kun sitä helpompi neuloa muutenkin, ja sillä sain kuin sainkin palmikkoa aikaan, ja tein siis ihan samalla lailla kuin paksummalla langalla.. outoa.. tehdäänkö se ristiinneulominen joka toisella kierroksella vai jokaisella (sekä nurjalla että oikealla)?

Alkuperäinen kirjoittaja miikuli:
ei tehdä.sit taas neulotaan normaalistimuutama kerros,kunnes taas tulee palmikon vuoro

Mitenkähän monta kannattasi tuohon väliin tehdä tollaista tavallista kierrosta, kun ohje antaa ymmärtää, että tuo ristiinneulominen tulisi joka kierroksella.. Ääh, kun vaikea ohje..

Yhteistyössä