kastelahja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
meillä on pian ristiäiset ja kummit kyselivät mitä tahdomme kastelahjaksi!!?? toiselta kummilta ollaan pyydetty kastesormusta, mutta mitäs sit toisilta?? mitä teidän lapsen on saanu lahjaks tai mitä ootte ostanu kummilapsille??
meitä kun ei oikein kiinnosta mitkää lusikat tai valokuvakehykset...

Mä ostin säästölippaan, siis sellaisen kunnollisen koruliikkeestä, johon sa kaiverruttaa nimen ja syntymätiedot. Itse olen kysyttäessä toivonut ensimmäisten vuosien kirjaa.

Minä olen kaikille halunnut kehyksen ja sellaista olen sitten kummeilta pyytänyt, kun ovat kysyneet. Olen vielä esittänyt toiveen, että kehykseen tulisi kantikas kuva eikä pyöreää.

Mä ostin sellasen kummimukin, eli pieni muki johon kaiverretaan nimet sun muut. Tosi sievä, ja käytännöllisempi kun lusikka. Voi ihan vaikka käyttää, ainakin "hienommissa tilaisuuksissa" jos ei arkimukiksi raaski.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Kultasepäniikkeessä on huimasti upeita vaihtoehtoja, käykää katsomassa.

Upeita? :x Musta ne just kastelahjoiksi tarkotetut hopeajutut on ihan kauheita......

Meidän mimmin ihanimmat kastelahjat oli isovanhempien ostamat: söpö taulu (ei mikään juliste, vaan oikeaa taidetta), sekä vaaleanpunainen helmikaulanauha.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Mä ostin säästölippaan, siis sellaisen kunnollisen koruliikkeestä, johon sa kaiverruttaa nimen ja syntymätiedot. Itse olen kysyttäessä toivonut ensimmäisten vuosien kirjaa.

toikin ihan hyvä, meillä vaan on jo se kirja...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Upeita? :x Musta ne just kastelahjoiksi tarkotetut hopeajutut on ihan kauheita......

Meidän mimmin ihanimmat kastelahjat oli isovanhempien ostamat: söpö taulu (ei mikään juliste, vaan oikeaa taidetta), sekä vaaleanpunainen helmikaulanauha.

joo, en todellakaan halua mitään hopeista ensihammasrasiaa yms...

Meillä mummu teki ristipistotyön, jossa on tärkeät mitat ja päivät. Kummit toi laattariipuksen, johon oli kaiverrettu nimi ja kastepäivä. Molemmat on ihania muistoja
just kastepäivästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niinhän niissä on... ois kiva et ois kuiteski sellanen lahja mikä jäis muistoks kastepäivästä...

Miten olis pieni siro ristiriipus? Ketjunhan voi ostaa sitten myöhemmin. Ja sitä voi käyttää vaikka minkä ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:

niinhän niissä on... ois kiva et ois kuiteski sellanen lahja mikä jäis muistoks kastepäivästä...

Miten olis pieni siro ristiriipus? Ketjunhan voi ostaa sitten myöhemmin. Ja sitä voi käyttää vaikka minkä ikäisenä.

Toi ristiriipus taitaa olla enempi rippilahja. Ennemmin vaikka enkeli tai sydänriipus.

Heh, yleensähän täällä kummit tuskailee mitä ostais että vanhemmat tykkäis, mutta näköjään ei vanhemmatkaan aina tiiä.

Valokuvakehykset, ei tarvi olla varsinaiset kummikehykset, sen kaiverretun laatan voi liittää tavallisiinkin. Ja vaikka lahjakortti vauvakuvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:

Tää ei nyt ymmärrä miksei kultasepänliikkeestä haettu lahja muistuttaisi kastepäivästä?

niin niin.. kirjotin vähän huonosti.. tottakai kultasepäliikkeestä ostettu lahja oliskin oikein hyvä muisto...

Poika sai kummisedältään kirsikkapuun, tosin tähän aikaan vuodesta voi olla noi istutushommat vähän hankalaa, tuolla se puu kasvaa samaa vauhtia ku poikakin, jo 8 vuotta :)
Valokuvakehykset ollaan kanssa haluttu ja saatu kaikista.
Esikoinen sai NallePuhin alkuperäiskertomukset, joku keräilypainos

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:

Toi ristiriipus taitaa olla enempi rippilahja. Ennemmin vaikka enkeli tai sydänriipus.

Ai, miksi :) . En mä tiedä, pitäisinkö aikuisena enkeliä kaulassa...

niin ja yksi sai rannekorun (semmosen missä on pieni nimilaatta ) johon kummit on ostaneet myöhemmin amuletteja roikkumaan, nyt on ikää 10 vuotta ja tykkää kovasti sitä käyttää

http://www.lahjatalo.fi/index.php?page=category&category_id=196

Käys kattoon tuolta, aika paljon ihania juttuja..

Meidän nuorimmaisen ristiäiset oli juuri, lahjaksi tuli riipuksia, valokuvakehys ja rahalipas. Sukat ja tumput sekä töppöset.

Ei ne lahjat loppujen lopuksi ole niitä tärkeimpiä asioita, tai itse en ainakaan koe sitä siten.
Tärkeintä oli että läheiset oli koolla.

Yhteistyössä