kasvispiirakan ohjetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekee mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teen pellilliseen kaksinkertaisen, löysä(hkö)n pizzapohjan. Päälle tomaattipyrettä ja reilusti pilkottuja ja kuullotettuja ja maustettuja (aromisuola ja / tai sitruunapippuri) kasviksia (porkkanaa, sipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa - mitä milloinkin). Pinnalle aurajuustoa tai tuorejuustonokareita ja juustoraastetta.

Hiivataikina pohjaksi, sit painellaan pohja irtopohjavuokaan ja reunoille. Täytteeksi esim. sipulirenkaita, paprikakuutioita ja fetajuustoa. Päälle munamaitoa ja paistumaan :p Tämmöseen peruspiirakkaan on helppo vaihdella täytteitä.

Punasipulia, paprikaa, parsakaalia, tomaattia, fetajuustoa, kermaa, juustorastetta. Mausteeksi riittää esim. mustapippuri ja vaikka pizzamauste. Pohja vaihtelevasti itse tehty tai valmis kaupasta.

Justiinsa tänään tein vähän sellaisen murumaisen pohjan, siihen heitin summanmutikassa päälle fetakuutioita, pinaattia ja parsakaalia. Siihen noin desi juustoraastetta ja lopuksi munamaitoa, joka oli maustettu yrttisuolalla. Hyvää oli, tosin ohjetta ei ole antaa :ashamed:, koska mulla tapahtuu usein tää ruoanlaitto vähän soveltaen nykyään

sori, tässä on maitoa ja munaa :snotty: :ashamed: :|

Itse freesaan noin litran milloin mitäkin kasviksia ja mausteita öljyssä, haudutan pilsnerissä puolikypsäksi, kaadan päälle munamaidon (2 dl + 2 munaa) ja ripotan vähän juustoraastetta.

Pohjan teen perunasosejauheesta (0,5 dl) ja jauhoista (1,25 dl), desistä maitoa ja 50 g rasvaa. Ja leivinjauhetta ja paprikaa tulee molempia 1 tl.

Yhteistyössä