Kasvissyöjät tai muut joil jotain laatikkokasvisruoka reseptiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karoline76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karoline76

Aktiivinen jäsen
08.05.2007
2 983
0
36
Elikkäs.... meil on iltaruokana kinkkukiusausta mutta tytötn kaveri tulee meille ja hää varmaan iltaan saakka... hää on kasvissyöjä .. pitäs keksii jokin kasvisuuniruoka... kun mä olen taatusti syöttäny sille jo kaiken mahdollisen ja nyt tekis mieli yllättää... jotain vaik minkä päälle juustoa... ja samal kävis meillekkin kasvislisänä... heitelkääs hyviä ja herkullisii ohjeita...

Moikka

Itse olen lakto vegetaristi ja jaksan väsätä näitä hyvinkin, mutta yksi helppo olis vaikka
perunaviipaleita ja siihen sekaan ostat jonkun vihannes sekoituksen...,niitä on vaikka mitä ihania, ruokakermat ja mausteet joukkoon sekä juustoraastetta päälle.
Ei se ole sen kummempaa kuin liharuuankaan teko, jättää lihan pois ja laittaa kasvista vaan reilummin.
Yksi vaihtoehtohan myös on tehdä soijarouheesta pihvejä tai pyöryköitä. Ei ole sen kummempi homma kuin tehdä tavan lihapyöryköitäkään, mutta pitää vain turvottaa se rouhe huolella ja maustaa reilusti, koska muuten ei mitään makua.
Tai kasvislasagne. Itse teen yleensä niin että kun jätän sen jauhelihan pois niin lisään siihen tomaatti kastikkeeseen joko hernemaissipaprika pussin tai pari tms. ja hyvä tulee.

Toivottavasti sait jotain vinkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kasvissyöjä:
Moikka

Itse olen lakto vegetaristi ja jaksan väsätä näitä hyvinkin, mutta yksi helppo olis vaikka
perunaviipaleita ja siihen sekaan ostat jonkun vihannes sekoituksen...,niitä on vaikka mitä ihania, ruokakermat ja mausteet joukkoon sekä juustoraastetta päälle.
Ei se ole sen kummempaa kuin liharuuankaan teko, jättää lihan pois ja laittaa kasvista vaan reilummin.
Yksi vaihtoehtohan myös on tehdä soijarouheesta pihvejä tai pyöryköitä. Ei ole sen kummempi homma kuin tehdä tavan lihapyöryköitäkään, mutta pitää vain turvottaa se rouhe huolella ja maustaa reilusti, koska muuten ei mitään makua.
Tai kasvislasagne. Itse teen yleensä niin että kun jätän sen jauhelihan pois niin lisään siihen tomaatti kastikkeeseen joko hernemaissipaprika pussin tai pari tms. ja hyvä tulee.

Toivottavasti sait jotain vinkkiä.

nuita soijapyöryköitä teinkin hälle viikonloppuna... perheelle sitten soijalasagnen yks päivä ja tule mahtavaa... mä jo tääl hehkutinkin et jää soijarouhe lopullisesti meidän perheeseen...

Kasviskiusausta tein itse eilen.

Peruna-sipulisekoitusta, herne-maissi-paprika tai kasvissuikaleet, kipparikermaa ja tavallista ruokakermaa, mausteita ja vaikka vähän juustoraastetta. Myös soijarouhetta voi laittaa. Toi kipparikerma kruunaa kyllä kiusauksen. :p

soijarouhetta(tummaa,"laitetaan veteen turpoamaan ennen ruuanlaittoa") sitten makaronia,koskenlaskija juustoa(sillä korvataan munamaito)+valkosipulia, päälle juustoraastetta(siis esim.oltermanni tms).

sitä voi käyttää jauhelihan korvikkeena kaikissa ruuissa, siis esim.tortillojen täytteenä.

yksi hyvin yksinkertainen mistä kaverin tytöt tykkäsi oli makaronia ja herneitä ja lautasella lämpimän makaronin joukkoon sekoitettiin kotijuustoa(mausteita en muista)mutta tykkäsivät

Yhteistyössä