Kateellinen kaveri..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cc

Vieras
Tilanne on tämä. Minulla on yksi 5v lapsi. Lapsi on aina ollut kuin enkeli. Ei ole sairastellut, valvottanut, uhmannut. ollut ihan suoraansanottuna 'kuin joka äidin unelma'.

YStävälläni taas on todella uhmakas 2v kotona, joka on sitten huutanut koko ko kylän lasten edestä.. Sairaana aina, allerginen kaikelle, on ihottumaa, vatsatauteja, uhmaa, korvakipuja. lista on loputon..Minä olen ollut parhaana mahdollisena tukena tämän "vaikean" lapsen kanssa ystävälleni..

Nyt sitten kerroin olevani raskaana ja ystäväni on siitä lähtien ollut KOKOAJAN "sit mä nauran sulle kun mulla on helppo 5v ja sulla on huutava vaippahousu kotona joka ei anna hetkenrauhaa tms"... Tokaisin vaan että "tai sitten mä elän seesteistä äitiyslomaa ihanien lasten kanssa".

voinko kysyä tältä ystävältä suoraan että mikä hitto sitä riivaa vai mitä mä voisin tehdä. sanonko suorat sanat ja käsken muuttamaan asenteita tai tää ystävä painaa kytkintä.. äskenkin kun puhuimme, hän suorastaan pilasi ihanan päiväni näillä puheillaan. helvetin idiootti :(

Hmm. Tunnistan tuosta tekstistä omia fiiliksiä, kun 2.lapseni oli samanlainen kuin kaverisi lapsi. Mua kyllä otti päähän se, että muut pääsee helpommalla. En tiedä miksi, mutta meinasin olla hieman katkera. Mä olin sokea siinä uupumuksen keskellä..ja juuh, kyllä sisko sanoi pari valittua sanaa mulle mun asenteesta. Suutuin, mutta se auttoi mua aukaisemaan silmiä..mä olin idiootti! Eihän se ollut muiden syy, että mulla on vaikeaa.

Aikaa kului ja sain pari lasta lisää. Mukava ollut huomata, että olen saanut nauttia terveistä (tav.flunssia lukuunottamatta) lapsista seesteistä, ihanaa lapsiperhe-elämää!

Mä neuvoisin sua, että sano sun kaverille suoraan!! Jos suuttuu, anna suuttua, saattaa leppyä myöhemmin tai sitten ei :(

no siis just tollanen fiilis mulla on että kaverin mielestä on KOHTUUTONTA että minun lapseni on kiltti ja hänen ei.. varmasti on väsyneempi kuin minä, mä olin elämäni kunnossa äippälomalla, urheilin, shoppailin, kahvittelin, reissasin lapsen kanssa. vietin ihanan mammaloman esikoisen kanssa. Hän on tästäkin aina tosi katkera koska "ei voi" tehdä samoja asioita ja nyt sitten sanoo kokoajan ettei toista "niin helppoa" kuin esikoiseni voi olla joten tämän kakkosen on pakko olla "hirviö" kuten hänen omansa.. (käyttää omastaan ko nimitystä välillä)

[QUOTE="alkup.";22902296]no siis just tollanen fiilis mulla on että kaverin mielestä on KOHTUUTONTA että minun lapseni on kiltti ja hänen ei.. varmasti on väsyneempi kuin minä, mä olin elämäni kunnossa äippälomalla, urheilin, shoppailin, kahvittelin, reissasin lapsen kanssa. vietin ihanan mammaloman esikoisen kanssa. Hän on tästäkin aina tosi katkera koska "ei voi" tehdä samoja asioita ja nyt sitten sanoo kokoajan ettei toista "niin helppoa" kuin esikoiseni voi olla joten tämän kakkosen on pakko olla "hirviö" kuten hänen omansa.. (käyttää omastaan ko nimitystä välillä)[/QUOTE]

Joo, kuulostaa ihan minulta 8 vuotta sitten :D, valitettavasti. Sano hei tälle suoraan ja anna sit ajan kulua. Sun ei tartte pilata sun elämääs, ellet sitten halua muuten auttaa tätä sun kaverias?

Yhteistyössä