Hae Anna.fi-sivustolta

Kateellinen kaverille!

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä AP, 27.10.2010.

1. AP Vierailija

Hei!

Olen 22-vuotias 2.5 vuotiaan tytön äiti. Olemme mieheni kanssa yrittäneet toista lasta vuoden.
    E-pillereiden jälkeen ei menkat alkaneet, sain terot. Niillä tuli vuoto, mutta ei oikeaa ovulaatiota ja sain tuomioksi lievän PCO:n. Syön nyt Clomeja. Olen laihduttanut 12 kiloa ja viime kierrosta raskauduin mutta meni heti alussa kesken. Nyt sitten ollaan taas epätoivoisia ja masentuneita..

Kysynkin teiltä muilta sisseiltä, onko normaalia olla kateellinen muille raskaana oleville tai vauvan saaneille? Olen pikkuhiljaa alkanut masentua muiden raskausuutisista. Viimeksi kaverini sanoi odottavansa toista ja paruin koton hänen lähdettyään kuin vähäjärkinen ja tunsin itseni rikkinäiseksi, toimimattomaksi. Miksi se ei meillä onnistu?

Kaiken huippu on eräs ystäväni joka tiesi meidän yrittävän toista raskautta ja että siinä on vaikeuksia. Hän odotti silloin toistaan ja silti jatkuvasti kun tapasimme hän kikatteli jokaista potkua ja valitti oloaan yms. Alkoi jo tuntua kamalalta kun eräs höpöttää raskaudestaan ja mainitsee jokaisen potkun, hikan tai muun vastaavan. Yritin siinä aina tekohymyä hymyillä, mitäpä sitä muuta olisi pitänyt sanoa?

Nyt hän sitten on vauvan synnyttänyt ja siirsin kamalan pitkään vauvan näkemistä. Tuli jo paha mieli siitä kun hän soitti vauvan syntyneen.

Nyt sitten vaan tuntuu etten haluaisi nähdä koko ihmistä. Vaikka hän tietää että kärsin tästä asiasta hän on niin täynnä omaa onneaan että kertoilee siitä mulle koko ajan.

Olenko itse täysi idiootti vai onko tälläiset tunteet normaaleita? Jotenkin tuntuu että raskaaksi tuleminen on tosi mahdotonta ja silloinkin kun vihdoin tulin raskaaksi sekin meni kesken. On ahdistavaa nähdä raskaana olevia naisia ja vauvoja kun omaa sydäntä kiristää. Rakastan esikoistani suunnattomasti, mutta haluaisimme hänelle todella pikkusisaruksen.

2. jep jep Vierailija

mietippä sitä tuskaa, kun ei oo ees sitä yhtä lasta!! mä en tajua kyllä ollenkaan niitä ihmisiä jotka tulee tänne valittaan vaikka on saanu lapsen/lapsia!! mä nään ihan oikeesti punasta!! voi, kun sais ees sen yhden lapsen joskus...
    nauttisit hyvä ihminen siitä lapsestas!!

3. maya-I Vierailija

4. maya-I Vierailija

Kohtalo on varannut jokaiselle ihmiselle määrätyn määrän vaikeuksia elämässään. Kukaan ei ole noita vaikeuksia ansainnut, joillain ihmisillä vain pitää olla kaikki niin vaikeaa, mukaan lukien minulla.

Kaikella on kuitenkin aikansa ja jos jatkaa sitkeästi yrittämistä ja jos ei sittenkään saa lasta ennen menopaussia, sitten voi nostaa kädet pystyyn ja todeta, että kaikkeni olen yrittänyt. Menopaussi ei muuten ole kaikilla vielä viisikymppisenäkään, siihen vaikuttaa, koska kuukautiset on alkaneet, miten varhain ollut puberteetissa yms.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri