Kateus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Halusin avata tän ketjun tunteesta nimeltä kateus. :) Onko täällä muita, jotka tunnistavat itsessään kateuden ja haluavat kehittyä sen työstämisessä itsessä tai haluavat päästä siitä eroon?
Tunnistan itsessäni kateutta ja vertailen itseäni hurjan paljon erääseen ystävääni. Häpeän, että tunnen kateutta häntä kohtaan. Huomaan, että en pysty ottamaan samalla lailla hänen suruaan tai muuten vain huonoa päivään vastaan, sillä ajattelen, että hänhän on niin ihanasta perheestä jossa puhutaan kaikesta ja hänellähän on muutenkin niin ihana elämä. Tiedän toimivani väärin. Tämän takia olen myös etääntynyt hänestä ja vältellytkin häntä. Ymmärrän, että olen rikkonut (ja edelleen) kateuteni takia suhdettamme, tämä on jatkunut nyt jonkun vuoden ajan (liian pitkään, ja sekin hävettää). Miten voisin lopettaa tämän kierteen ja miten voisin olla sättimättä itseäni entisestään?
Onko teillä halua kitkeä itsestä pois tätä elämäniloa syövyttävää tunnetta? Miten ootte työstäneet? Olis ihanaa kuulla ajatuksia aiheesta ja kokemuksia!

Käsittääkseni kateus johtuu itsetunto-ongelmista ja riittämättömyyden tunteista.

Pääset eroon ongelmasta kun hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet ja alat arvostamaan asioita itsessäsi.

Kaikilla meillä on vahvuutemme.
Myös toimiva ihmissuhde voi vahvistaa.
Ehkä jonain päivänä olet sujut itsesi kanssa ja voitte jatkaa ystävyyttä…

Mikä tää nykyajan sienimuoti oikein on?
Se sieni oli joku filo…?

Minkälainen se trippi on?
Myös hapot toimii, ite tykkään siitä jopa enemmän kuin sienistä. Ite en hirveästi saa visuaaleja mutta useimmat saa. Mutta ei niitä sen takia käytetäkään vaan itsensä kehittämiseen. Jokainen matka on erilainen ja yksilöllinen, turvallinen ja mukava ympäristö on kaiken a ja o.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Myös hapot toimii, ite tykkään siitä jopa enemmän kuin sienistä. Ite en hirveästi saa visuaaleja mutta useimmat saa. Mutta ei niitä sen takia käytetäkään vaan itsensä kehittämiseen. Jokainen matka on erilainen ja yksilöllinen, turvallinen ja mukava ympäristö on kaiken a ja o.
Mikä on hapot? Akkuhapot?😁
Eikö sinua pelota ollenkaan käyttää noita?
Eikö niihin voi jäädä koukkuun?
Onko susta tullut jotenkin tietoisempi näiden huumeiden ansiosta?

Käsittääkseni kateus johtuu itsetunto-ongelmista ja riittämättömyyden tunteista.

Pääset eroon ongelmasta kun hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet ja alat arvostamaan asioita itsessäsi.

Kiitos, oot oikeessa!

Palaan alkuoeräiseen aiheeseen ja sivuutan tämän ketjun hörhön ja outolinnun debatin.
Kateus on hyvä tunne oikein käytettynä.
Vanha klisee suomalaisen ja amerikkalaisen kateudesta kuuluu näin.
Henkilö kadehtii naapurin uutta autoa ja pui nyrkkiä taskussaan.
Amerikkalainen toisin ponnistelee saadakseen itselleen vastaavan auton.
Kateus on voimavara, joka saa toimimaan jonkin tavoitteen eteen.
Olen lähiaikoina kuunnellut Antti Holman pidcasteja ja katsonut hänen Youtubevideoita. Ilmeisesti hän teki parodiavideoita korona-aikaan saadakseen lisää tuloja.
Olin eilen Antin sketsin prototyyppi. Sain pakettilähetyksen, jonka noutamiseen piti ladata appi. Onnistuin hyvin ilman nörttipoikaa jollaista minulla ei ole.
Päivällä hikoilin kirjastossa yhden lehtijutun tulostuksen takia. Vieressä kikatteli lauma nuoria naisia. Vatsaani kiersi ja kävin välillä vessassa.
Kateutta en tuntenut vaan jonkinlaista turhautumista. Veljeni soitti sunnuntaina ja höpötti sisareni kirjoittamasta lehtijutusta. Jutun luettuani selvisi, että puhuimme eri rakennuksesta.
Ko. sanomalehti avautuu vain kirjaston uusissa tietokoneissa. Kotikoneella jutun avautuminen on liian vaikeaa tai mahdotonta.
Tässä iässä kateus on harvinainen tunne. Minä ja monet muut ikäiseni tunnemme usein toivottomuutta ja avuttomuutta. Sama tunne kuin joskus pienenä lapsena, kun kukaan ei ehtinyt eikä jaksanut auttaa suurperheessä.
Paketistani kuoriutui ihania lahjoja. Menen kohta kylpyyn vettä ja sähköä säästelemättä. Olen sen ihanuuden ansainnut.

Mikä on hapot? Akkuhapot?😁
Eikö sinua pelota ollenkaan käyttää noita?
Eikö niihin voi jäädä koukkuun?
Onko susta tullut jotenkin tietoisempi näiden huumeiden ansiosta?
Ei voi jäädä koukkuun. Nyt en ole pitkään aikaan käyttänyt kun pieniä lapsia eikä ole ollut tilaisuutta, se matka on kuitenkin 6-12 tuntia. Ja tottakai jännittää mutta kannattaa olla luotettava lähde, ja yliannostus on mahdoton sienissä (paitsi nbomea myydään joskus lsd:nä ja siinä on riski). Hyödyt voittaa minkä tahansa kaupallisen lääkkeen. Migreeni, masennus, katkeruus ja kateus häviää.

Ei voi jäädä koukkuun. Nyt en ole pitkään aikaan käyttänyt kun pieniä lapsia eikä ole ollut tilaisuutta, se matka on kuitenkin 6-12 tuntia. Ja tottakai jännittää mutta kannattaa olla luotettava lähde, ja yliannostus on mahdoton sienissä (paitsi nbomea myydään joskus lsd:nä ja siinä on riski). Hyödyt voittaa minkä tahansa kaupallisen lääkkeen. Migreeni, masennus, katkeruus ja kateus häviää.
Mä siirsin sut tänne ap:n pyynnöstä.

Yhteistyössä