Kätilö hetken paikalla-saa kysyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voiko jotenkin estää sen (esim. jollain pistoksella tms) että istukka ei jää kiinni synnytyksen yhteydessä? Eli niin, että se tuliskin nätisti ulos ilman mahan päällä pomppimista ja pahimmassa tapauksessa käsinirroitusta? :(

Mitä puudutusta suosittelet että alapään saa tunnottomaksi?

Viimeksi multa leikattiin eppari ja se siis puudutettiin ja sai koko alapään tunnottomaksi enkä siis tuntenut kun vauva tuli ulos.

Onko mun mahdollista saada tämä ihana puudute myös tämän kakkosen synnytyksessä?

Sivusta huomautan, että minullekin määrättiin viime kesänä selkäkipuihin, mutta oli tullut silloin juuri uudet suositukset raskaanaoleville. Eli ei mielellään määrättäisi. Lääkäri arvioi hyödyn ja haitan suhteen. Ainakin loppupuoliskolla ei kandeisi enää käyttää.

Tästä on varmaan netissäkin jotain... joku vauva oli muistaakseni kuollut pian synnytyksen jälkeen ja oli todettu, että äiti syönyt panacodia (varmaan aika paljonkin sit.. en tiedä), ja vauvaankin oli aiheuttanut kai liian rentouttavasti ja hän oli menehtynyt.

Minulla jo kaksi imukuppisynnytystä takana. Pelottaa tosiaan jo mennä seuraavaan synnytykseen. Missään vaiheessa ei ole mitään lantio ym kuvia otettu. Minnekähän vauva aina jumiin jää??

Miksi on niin vaikeaa antaa kunnollista kivunlievitystä. Ekassa synnytyksessä sanottiin, kun olin sairaalaan mennessäni jo 6 cm auki, ettei enää voi antaa epiduraalia. Loppuvaihe ja ponnistusvaihe oli pelkkkä tuskaa. Toisessa synnytyksessä sanottiin, kun olin sairaalaan mennessä 9 cm auki, että olisi voitu antaa spinaali/epiduraali, jos olisin ollut 7 cm auki, muttei enää ehdi. Minkä ihmeen takia siis ensimmäisellä kerralla en saanut sitä kivunlievitystä? Ihan hyvin olisi ehtinyt.

Se on mielestäni vielä törkeää, että äitiä kielletään huutamasta. Jos kerran ei anneta kunnon kivunlievityksiä ja olo on kuin kidutettavalla, niin eipä siinä synnyttäjä silloin huvikseen karju. Sille ei yksinkertaisesti voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja katkera:
Miksi on niin vaikeaa antaa kunnollista kivunlievitystä. Ekassa synnytyksessä sanottiin, kun olin sairaalaan mennessäni jo 6 cm auki, ettei enää voi antaa epiduraalia. Loppuvaihe ja ponnistusvaihe oli pelkkkä tuskaa. Toisessa synnytyksessä sanottiin, kun olin sairaalaan mennessä 9 cm auki, että olisi voitu antaa spinaali/epiduraali, jos olisin ollut 7 cm auki, muttei enää ehdi. Minkä ihmeen takia siis ensimmäisellä kerralla en saanut sitä kivunlievitystä? Ihan hyvin olisi ehtinyt.

Se on mielestäni vielä törkeää, että äitiä kielletään huutamasta. Jos kerran ei anneta kunnon kivunlievityksiä ja olo on kuin kidutettavalla, niin eipä siinä synnyttäjä silloin huvikseen karju. Sille ei yksinkertaisesti voi mitään.

Mä olin mennessä auki 8 cm ja sanottiin ettei mitään enää ehditä antaa. Sitten kuitenkin olin niin tuskissani, että "jos me nyt toi spinaali sulle laitettas" joo, kiitos laitetaan vaan. Se oli ihana! Ei tuntunu mitään ja loppu oli helppoa. Lapsi jäi jumiin ja senkin vetämisen ja kiskomisen kesti.

Yhteistyössä