Kätilöitä palstalaisten joukossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenh_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenh_

Vieras
Haluaisin tietää kätilön työstä, esim paljonko saat palkkaa, mitkä on työsi hyvät ja huonot puolet sekä kaikkea mitä tuleekaan mieleen.

Itse opiskelen lähihoitajaksi ja haluaisin jatkaa opintojani kätilöksi. Pystyykö lähihoitaja hyväksilukemaan jotakin? Kauanko opiskelut silloin kestävät?

olen suoraan yo-pohjalta, joten noista hyväksilukemisista en tiiä yhtään. Työ on tosi itsenäistä ja monipuolista. Itse työskentelen sekä osastoilla että salissa, joten naisen elämä oikeesti tulee tutuksi. Peruspalkka noin 2200 sisältäen kokemuslisän, lisäksi tulee vuorolisät päälle.

Käytännössä lähihoitajat eivät hirveästi pysty lyhentämään opiskeluaikaa edellisillä opinnoillaan, mutta puolisen vuotta lyhyemmät opinnot on ihan realistinen ajatus.

Kätilön peruspalkka saisi kyllä liikkua minun puolestani kolmen tonnin päällä, mutta todellisuudessa kaikkine liseneen taitaa olla tuossa 2500 korvilla jos sitäkään.

Jotenkin turhauttavaa kun pitäisi nelisen vuotta opiskella lisää ja se ei kuitenkaan loppujen lopuks näy palkassa paljokaan :/ Mutta eihän sitä työtä palkan takia tehdäkkään, vaan sen että on työ josta pitää :) Ja ainahan sieltä voi sit palata vanhusten pariin joihin parhaillaan olen suuntautumassa :)

Yhteistyössä