Kätilöksi opiskelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kätilöksi haluava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kätilöksi haluava

Vieras
Olisko täällä kätilöiden koulutuksesta tietäviä?
Missä voisi pääkaupunkiseudulla opiskella sellaiseksi ja mitä edellytyksiä on?

Itsellä siis lähihoitajan paperit ja sen jälkeen ollut työelämässä. Ikää on 24. Onko ihan mahdoton ajatus opiskella, hoitaa lapsia ja maksaa asuntolainaa yhtäaikaa? :/

Kauanko koulutus kestää ja mitenköhän mahtaa päästä sisälle kun ei mitkään huippupapereita ole peruskoulusta eikä lähihoitajakoulusta? Entä työllistyminen?

Kiitos jos viitsitte vastata! :)

Mulla polku menee näin: lähäristä aikuiskoulutuksella Metropoliassa sairaanhoitajaksi. Koulupäiviä kertyy 2-3/viikko riippuen opetussuunnitelmasta, mulla on 2 pv/viikko.
Valmistumisen jälkeen haaveissa on jatkaa kätilöksi suoraan, se kestää vuoden verran sh-koulutuksen päälle ja siinä koulupäiviä on 1-2/vko.

Sh-opinnot kestävät 3 vuotta ja siihen 1 vuosi päälle kätilöksi. Ja se aika menee noepasti vaikka ensin tuntuu että on kamalan pitkä aika.

Eli molemmissa koulutuksissa voi tehdä työtä samaan aikaan, mä teen 75% työajalla. Ansiosidonnaista opintovapaata voi hakea jos on 8 vuotta työkokemusta. Moni opiskelutoveri on laittanut opintojen ajaksi niin että maksaa lainastaan vaan korot, Tapoja on monia.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28705732:
Kiitos Khimaira vastauksesta, miten vaikea oli päästä sisään tuonne? Hakijoita kun varmasti on vaikka kuinka :)

2 kertaa hain ennenkuin pääsin sisään. hakijoita parinsadan kieppeillä riippuen hakuajasta (keväällä enemmän kuin syksyllä).
Kirjat olivat anatomia&fysiologia ( siitä fysiikan ja kemian osiot sekä solujentoimintaa) sekä joku supertylsä hoitotieteellinen,tms opus.

Yhteistyössä