Kätilöopiston Haikaranpesä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedonhaluinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedonhaluinen

Vieras
Kertokaa kaikki mitä tiedätte :)

Erityisesti kiinnostaa miten tarkkoja siellä ollaan niiden ns kriteerien kanssa? Eli mm se lista mitä "vaivoja"/"ongelmia" ei saa olla jos mielii Haikaranpesässä synnyttää.

Kovasti sinne haluaisin synnyttämään ja ollaan haettu,eka valmennus ens viikolla. Nyt rupesin vaan miettimään esim kohonnutta verenpainetta.. Kun paperissa joka ollaan sieltä saatu,sanotaan jotenkin niin että ei saa olla kohonnutta verenpainetta.. Mulla on varsinki alapaine välillä aika korkea (oikeestaan aina yli 80,viimeks oli 88),ja se kohoaa tosi herkästi.. Niin miten tarkkoja ne on vaik ton verenpaineen kanssa,kun se on koholla heti jos oon kiihdyksissä/stressaantunu..

Alkuperäinen kirjoittaja tiedonhaluinen:

Erityisesti kiinnostaa miten tarkkoja siellä ollaan niiden ns kriteerien kanssa? Eli mm se lista mitä "vaivoja"/"ongelmia" ei saa olla jos mielii Haikaranpesässä synnyttää.

Kovasti sinne haluaisin synnyttämään ja ollaan haettu,eka valmennus ens viikolla. Nyt rupesin vaan miettimään esim kohonnutta verenpainetta.. Kun paperissa joka ollaan sieltä saatu,sanotaan jotenkin niin että ei saa olla kohonnutta verenpainetta.. Mulla on varsinki alapaine välillä aika korkea (oikeestaan aina yli 80,viimeks oli 88),ja se kohoaa tosi herkästi.. Niin miten tarkkoja ne on vaik ton verenpaineen kanssa,kun se on koholla heti jos oon kiihdyksissä/stressaantunu..

No en olisi huolissani sinuna. Minä synnytin siellä jouluna -04 ja ihan vahingossa pääsin kun muuten oli Kättäri täynnä ja ainoa paikka mihin mahtui oli juuri Haikaranpesä. Eikä kukaan mitään arvoja siina kiireessä kysellyt. En ymmärrä miten verenpaine voisi asiaan vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vjiöeij:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedonhaluinen:

No en olisi huolissani sinuna. Minä synnytin siellä jouluna -04 ja ihan vahingossa pääsin kun muuten oli Kättäri täynnä ja ainoa paikka mihin mahtui oli juuri Haikaranpesä. Eikä kukaan mitään arvoja siina kiireessä kysellyt. En ymmärrä miten verenpaine voisi asiaan vaikuttaa.

ja mä pääsin sinne jouluna 2006 kun kaikki muut oli täynnä...
ei multa mitään kyselty...raskaus oli melkee pari viikkoo yliaikainen... mulla oli raskausdiabeteskin ja lapsikin melkeen 5kg.

Itellä oli näköjään paineet kaks päivää ennen synnytystä 128/87, ihan neuvolassa mitattuna ja on ne näköjään sitä ennen ollu korkeemmatkin. Lähinnä siinä on varmaan se että ei sais olla raskausmyrkytysriskiä.
Mitä muuta haluut tietää ihan kiva paikka se on. Mulla oli vedet menny jo edellisenä aamuna joten en päässyt veteen, tosin ei olis ollu tarvettakaan kun ei mulla ei oikeestaan kipuja ollu. Ideahan taitaa olla et jäädään sinne perhehuoneisiin, mut mies ei halunu olla yöt sairaalassa joten mä siirryin sieltä normaalille synnyttäneiden osastolle.

Okei,ilmeisesti turhaan huolestuin.. Hyvä jos näin on. Tosiaan ens viikolla on synnytysvalmennus (ja synnytysosastoon tutustuminen?),niin sen jälkeen varmaan enemmän kysymyksiä.. Fantaihana;onko siellä mahdollisuus synnyttää veteen? Vai vaan avautumisvaiheessa olla ammeessa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei,ilmeisesti turhaan huolestuin.. Hyvä jos näin on. Tosiaan ens viikolla on synnytysvalmennus (ja synnytysosastoon tutustuminen?),niin sen jälkeen varmaan enemmän kysymyksiä.. Fantaihana;onko siellä mahdollisuus synnyttää veteen? Vai vaan avautumisvaiheessa olla ammeessa?

ainakaan siinä huoneessa missä mä olin, ei edes ollut koko ammetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Nyt en muista miten se olis menny. Haikaranpesän sivuilla lukee vaan et "synnytyksen eri vaiheissa" voi olla ammeessa... Kysy niiltä kun meet valmennukseen.

Yhteistyössä