Katoin nyt vastaton IS:n videon tosta Nina Mikkosesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja repeilen täällä ihan täysillä. Miten helvetissä joku voi verrata lasten päivähoitoa johonkin minkkien tarhaukseen. :D :D :D

Voi järki miten joku voikin pystyä katsomaan noin kapean putken läpi ja ajatella noin mustavalkoisesti. Ei tohon edes jaksa kauheasti kommentoida mitään, kun joku puhuu noin järjettömiä juttuja.

Ja itsekin olen kotiäiti, mutta kyllä mulla sentään jotain korvien välissäkin kulkee. On kyllä todella loukkaavaa minusta syyllistää tuollaisen palatsin keskeltä niitä jotka ihan oikeasti joutuvat menemään töihin. Osa toki menee, koska pää ei kestä kotona oloa ja se heille suotakoon. Osa menee ihan aidosta pakosta, itsekin tein niin esikoisen jälkeen. Hän on ihan normaali, vaikka on vuoden ollut TARHATTUNA. :D :D Ihan samanlainen lapsi kuin kaksi meidän muutakin lasta joita ei ole tarhattu. :D

Minä vertaisin tätä siihen, kun Kirsti Paakkanen totesi kerran jossain lehdessä tai televisiossako se oli, että ei rahalla ole hänelle merkitystä. Ei tietenkään ole, koska hänellä ei ole minkäänlaista huolta huomisesta ja rahat piisaa ja jää ylikin. Tietenkään sillä ei ole merkitystä. Minusta tässä on sama homma nyt Mikkosen jutuissa.

Ja tämä on minun mielipiteeni.

Mie järkytyin ihan jo siitä että miten aikuinen ihminen voi käyttäytyä noin.

Mulla ei ole mitään kotiäitiyttä vastaan, mutta sitä vastaan mulla on että aikuinen ihminen (joka kehuu olevansa sosiaalinen) ei osaa käyttäytyä ja kuunnella mitä sanottavaa muilla on.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mä en vielä katsonut, kuullut kun täällä pauhattu.

on siis katsomisen arvoinen.

laitakko linkin

Siis minä en ole nähnyt sitä ns. väittelyä, jossa Mikkonen ei anna tälle toiselle osapuolelle suunvuoroa vaan katsoin ihan IS:n sivuilla olevan videon, jossa molempia Mikkosia haastatellaan. Hauskasti video loppuu siihen, kun lapsilta kysytään että onko teillä kavereita. Jää kuulematta se vastaus.

Löytyy kun menet iltsarin sivuille.

Minäkään en ole kyseistä pätkää nähnyt, mutta iltiksen sivuilta luettuna ei voi kun aatella, että ei käy ihan täysillä se nainen! Olispas ihanaa jos olis rahaa niin paljon ettei tarvis "lyödä laimin" lastaan...aika harvalla vaan taitaa olla sellanen tilanne.

Toiseksikin..päiväkodissa (tarhassa/sotilaslaitoksessa) työskennelleenä voin sanoa, että eivät asiat aivan noin mustavalkoisia ole. Kyllä on hyvä että muksut oppii odottamaan vuoroaan ja kuuntelemaan muita, oppivat siinä samalla sitten värejä, muotoja jne. Ja saavat pitää hauskaa ikäistensä kanssa, kun ei se vanhempien kanssa touhuaminen kuitenkaan lasten vertaisryhmää korvaa...

mä en siis ymmärtänyt noiden sepustuksesta.

sitä mieltä mäkin oon ettei mitään pakkohoitoa kuulu olla. että heti sairaalasta tarhaan.

mutta ei se tarha huono paikkka ole. ei mitään rääkkäystä

Niin ja nainen sanoi että kyllä mä olen tarhassa käynyt. se että käynyt jossain ei tarkoita että tietäis miten kaikki toimii.

esikko eskarissa isossa tarhassa ja siellä just juteltiin kun heillä se meteli ei nouse ja siellä saa huomiota hiljaisetkin

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mä en siis ymmärtänyt noiden sepustuksesta.

sitä mieltä mäkin oon ettei mitään pakkohoitoa kuulu olla. että heti sairaalasta tarhaan.

mutta ei se tarha huono paikkka ole. ei mitään rääkkäystä

Joo en minäkään käsitä, että mikä tuo pakkohoito juttu on? En ole asiasta kuullut enkä missään nimessä sellaista hyväksyisi. Mutta siis puheet tarhaamisesta ja muusta on ihan hölinää.

Minusta on ihan fiksu pariskunta ... ja tasapainoisilta vaikuttivat lapsetkin. Kyllä lapset tarvisevat enemmän aikuista kuin "8h vertaisryhmää". Tarhat olis ok, jos aikuisia olisi enemmän ja auttaisivat enemmän ongelmatilanteissa, eikä viidakonlait jyräis enimmäkseen. Ja ymmärrän kiihkon tässä asiassa, jos tuntevat "painostusta" tilanteeseen joka on luonnottomalta tuntuva. Luontevaltahan se tuntuu hoitaa omat lapset omissa piireissä. En usko että Mikkosten lapset ovat yhtään sen yksinäisempiä kuin tarhatut yksinäisetkään.

Tuosta pakkohoitojutusta sen verran että tämä kohu lähti nimenomaan siitä, kun se Jarkko Tontti silloin siinä ykköskanavan ohjelmassa oli sitä mieltä, että lapset pitäisi laittaa "pakkohoitoon" päiväkoteihin ja tarhoihin ja Nina Mikkonen edustaa päinvastaista mielipidettä. Toisin sanoen ihan hyvä Mikkoskan mielipide jäi sen kaiken meuhkaamisen jalkoihin ja itse pääasia unohtui.
Minun mielestäni pienten lasten paikka on kotona, mutta ei se tee kenestäkään huonompaa äitiä jos tätä mahdollisuutta ei kerta kaikkiaan voi toteuttaa esim. taloudellisista syistä, siinä mielessä Mikkos(t)en ajatukset eivät ole tätä päivää. Hyvä sieltä on hyvin hankkivan miehen selän takaa huudella ja tässä taas kerran nähdään miten nainen on naiselle susi.
Nina Mikkosen puolustukseksi voi kai todeta, että kun heillä mies tuo ruoan pöytään niin pakkohan hänen on miehensä ajatuksia kompata, en nimittäin usko hetkeäkään että hän itse olisi kaikkea tuota sanomaansa kehitellyt, kyllä jäljet johtavat sylttytehtaalle eli herra Mikkosen aivoituksiin. Niinhän se menee, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt...

Alkuperäinen kirjoittaja hauskoja kielikuvia mikkosilla:
Minusta on ihan fiksu pariskunta ... ja tasapainoisilta vaikuttivat lapsetkin. Kyllä lapset tarvisevat enemmän aikuista kuin "8h vertaisryhmää". Tarhat olis ok, jos aikuisia olisi enemmän ja auttaisivat enemmän ongelmatilanteissa, eikä viidakonlait jyräis enimmäkseen. Ja ymmärrän kiihkon tässä asiassa, jos tuntevat "painostusta" tilanteeseen joka on luonnottomalta tuntuva. Luontevaltahan se tuntuu hoitaa omat lapset omissa piireissä. En usko että Mikkosten lapset ovat yhtään sen yksinäisempiä kuin tarhatut yksinäisetkään.

fiksu pariskunta!!!!! :laugh: :laugh: :laugh:
Minusta ne oli kuin mielisairaalasta karanneita molemmat.. hirveetä. ja mukulatkin puettu toistensa klooneiksi.. koirakin oli kuin hitlerillä jne.
ja tämä timppa taas kehuskeli itseään ja isoa sivistystasoaan ja lukeneisuuttaan.. voi vttu mikä mies. :laugh:

Joo, siis ymmärrän tuo Mikkosten kannan, ettei pieniä lapsia päiväkotiin. Itsekin olen sitä mieltä, että kyllä lapset pärjäävät, vaikka eivät olisi tarhassa. Meillä isommat lapset käyneet kerhossa ja muutenkin päivittäin on leikkiseuraa. Pienin menee 2,5v:nä tarhaan ja uskon kyllä, että ihan hyvin pärjää siellä ja saa hyvää hoitoa. Jos taloudellisesti olisi mahdollista, niin voisin olla pidempäänkin kotona. Mutta toivottavasti Mikkosten lapsilla on muutakin seuraa kuin vain oma perhe.

Yhteistyössä