Katsotaanko teillä Vaahteramäen Eemeliä, sopiiko 5 vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin

Vieras
Meillä on nauhoitettu, mutta ei ole katsottu vielä. Itse muistan niitä lapsena katsoneeni, mutta silloin moni asia oli toisin. Nykyarvoilla sellainen kurittaminen pitkine aresteineen ja selkäsaunoineen epäilyttää. Kuinka selittää 5 vuotiaalle, miksi toinen suljetaan arestiin tai miksi annetaan piiskaa.

Meillä tyttö tykännyt lindgreneistä, mutta onhan niissä välillä selittämistä... Ote sanonut vaan että sellaista oli ennenvanhaan, ei enää nykyään. Kyllä mielestäni 5 v jo ymmärtää, meillä vasta 4.

Meillä lapset nyt 9v, 6v ja 4v ja rakastavat Vaahteramäen Eemeliä, meillä sellainen boksi missä 3 dvd:tä Eemeliä. Ja niitä on katsottu monen monta kertaa, ja ne on ollut meillä jo monta vuotta, tuo esikoinen oli varmaan joku 4v kun ne dvd:t tuli meille ja vieläkin se niistä tykkää, yhteen vaiheeseen katsottiin varmaan kerran viikkoon joku Eemeli.

Vastaus kysymykseen: sopii 5v:lle.

[QUOTE="pirkkoliimanaama";27926304]Eemeli ja possuressu (7) | Tv | Areena | yle.fi
Näkyy saaneen merkinnän 7, ja väkivaltaa, ja voi aiheuttaa ahdistusta. Mun mielestä lapsille on joskus ihan hyväkin näyttää, miten ennen on kasvatettu. Jos ne vaikka oppisivat arvostamaan olojaan.[/QUOTE]

Onhan se hyvä lasten nähdä millaista joskus ennenvanhaan on ollut, vaikka tuo nyt onkin keksitty kertomus. On meidän lapset tykänneet, en muista minkä ikäisinä katsoivat ensimmäisen kerran.
Ainoa, että tuo herkempi tyttö pelkäsi sitä vanhaa mummoa, oliko se Pöperömaija vai mikä nimeltään, kun kertoi jotain pelottavia juttuja. Muuten ihan jees ohjelma lapsille :)

[QUOTE="pirkkoliimanaama";27926304]Eemeli ja possuressu (7) | Tv | Areena | yle.fi
Näkyy saaneen merkinnän 7, ja väkivaltaa, ja voi aiheuttaa ahdistusta. Mun mielestä lapsille on joskus ihan hyväkin näyttää, miten ennen on kasvatettu. Jos ne vaikka oppisivat arvostamaan olojaan.[/QUOTE]

Juuri tästä syystä emme ole vielä katsoneet niitä ja varmaan ihan hyvä, että tietävät, kuinka ennen oli, mutta 5 vuotiaan ei ehkä vielä tarvitse tietää.

minä olen aina olettanut noudattavani aika tarkasti ikärajoja elokuvien / tv- ohjelmien suhteen. Ja pääosin näenkin ne varsin aiheellisiksi, mutta Eemelille en ikärajaa asettaisi.. Tai eivät ainakaan lapseni ole siitä traumatoisotuneet. Tosin tarina sinällään on ollut heille tuttu, sillä sitä on luettu moneen kertaan.

Kyllä me hetken aikaa katsottiin vajaa parivuotiaan kanssa. Lähinnä alusta kun oli ne kohdat hiirenloukusta, keittokulhosta ja savupiipusta. Tyttö keskittyi ja kommentoi - minä selostin ja tarinoin vieressä selkokielellä ;) Ruotsiksi katsottiin joten ei ymmärtänyt puheesta mitään.

NO jo onaikoihin eletty kun ei sais Eemeliä kattoo!!
HYVÄÄ tekis teljetä nyky YH,äitien riivatut kakarat vaikka ikuisiksi ajoiksi Fritz sedän kellariin EHEEH!
Oppisivatkin jotain muuta kuin äitiensä perseilyä

Yhteistyössä