KÄTTÄRI VAI NKL???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utla

Vieras
Kättäri vai Nkl?
Pks odottajat,olettekomenossa kumpaan sairaalaan ja ennen kaikkea miksi?

Olen synnyttänyt molemmissa enkä osaa oikein nyt päättää...Molemmissa hyvät ja huonot puolensa.

Kättärillä sain aikoinaan verta pussillisen jo hb 80, mutta nkl:lla eivät antaneet vaikka hb oli 76. Noin alhainen hb todella hidastaa toipumista ja on hirveä jaksaminen vauvankin kanssa.

Toisaalta Nkl:lla antoivat vauvalle lisämaitoa pullosta 80ml ennenkuin ehdin imettää ensi kerran(olin itse heräämössä, kun kohtu ei supistunut) ja taas Kättärillä hörpyttivät korkista. Hörpytetyn vauvan imetys onnistui paremmin kuin pullolla aloittaneen.

Kättärillä sitten taas oli vaikeampi saada kipulääkettä, mikä on sietämätöntä, koska olen aina valtavan kipeä.Nytkin olen menossa sektioon ja ne leikkauskivut ovat järkyttäviä.Mulla on vielä keloiditaipumus joka lisää kipuja ja tuskia, sen lisäksi tuo huonosti supistuva kohtu, jota joudutaan runnomaan muutaman min välein useamman tunnin ajan käsillä kovaa painaen...

Että kokemuskia ja ajatuksia vastaanotetaan kernaasti kiitos=)

Muistelen että joku aika sitten tästä aiheesta oli viestiketju, kannattaa kelailla vähän noita haulla. Itse äänestän kättärin puolesta, kun olen siellä esikoisen synnyttänyt, mutta naistenklinikalta ei ole sikiöntutkimusyksikköä lukuunottamatta kokemusta. Kättärillä sain kyllä kaikki kivunlievitykset jo ennen kun osasin oikein pyytääkään, tosin kärvistelin avautumisvaiheen lähes kokonaan kotona ja sain epiduraalin heti saliin päästyäni. Voi olla että kivunsietokykyni on vähän korkeampi, jos se on sinulla vähän huolena.

Kättärillä synnytys suunniteltiin ja siihen sai vaikuttaa, kipulääkettä sai kun pyysi, saatiin perhehuone kun pyydettiin. Imetystä tuettiin (ei heti pulloa vaan kupista hörppyyttämällä), isää opastettiin ja rintakumit sai käyttöön ilman napinaa. Tutittomuus oli ainoa teema, josta olivat jäykempiä :). Ponnistusvaihe oli raskas ja pitkä, mutta olo oli turvallinen koko ajan. Ei valittamista.

kummassakin sairaalassa synnyttäneenä kolmannen kanssa menen ehdottomasti naistenklinikalle. ei kättärissä varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta nkl:n henkilökunta ja asenteet vastaavat omiani, esim. kivunlievitys, tutin käyttö yms. Lisäksi lastenklinikka lähempänä, JOS jotain sattuu.

Uusimmat

Yhteistyössä