Mä kuulin telkusta mielenkiintisen lauseen ja mu jäi kaivelemaan, etten ysähtyny kuuntelemaan. Kyse oli persoonallisus- ja temperamenttisuus eroista, aiheena kai joku erilainen koulu, ja huomioni kiinitti se, kun ujouteen/arkuuteen/hiljaisuuteen ollaan kehittämässä lääkettä
Jutun pointti oli kai, että ihmisile ja oppilaille pitäisi antaa enmän tilaa oppia omalla tavallaan eikä kaikkia lunteenpiirteitä tarvi diagnsoida.
Tätä vaan pohdin itse ADHD ihmisenä, joka sai diagnoosinsa vasta aikuisena ja jotenkin kieltäydyn olemasta "sairas" mielestäni minulla vaan on ominaisuus, enkä oikein osaa päättää missä menee raja, että pitä käyttää lääkkeitä johonkin... Jos olet liian vilkas, nappeja naamaan vaan, jos olet ujo, nappeja siihenkin :/
Tätä vaan pohdin itse ADHD ihmisenä, joka sai diagnoosinsa vasta aikuisena ja jotenkin kieltäydyn olemasta "sairas" mielestäni minulla vaan on ominaisuus, enkä oikein osaa päättää missä menee raja, että pitä käyttää lääkkeitä johonkin... Jos olet liian vilkas, nappeja naamaan vaan, jos olet ujo, nappeja siihenkin :/