Katumuspilleri vai ei? Auttakaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoivoi

Vieras
Perhanan perhana! Tuli viime yönä vähän touhuttua pikkuhiprakassa ja huomattiin että kondomi oli liusunut pois kesken kaiken.

Minulla on kierto puolessa välissä ja olin huomaavinani viime viikolla ovulaation (jos siis limasta sen voi päätellä). Ja sisääni on päässyt "vain" mahdollisia touhutippoja, mies ei siis ehtinyt saada ennenkuin huomattiin asia.

Kuinka suuri/pieni todennäköisyys minulla on nyt tulla raskaaksi? Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Pitäisikö minun hakea huomenna katumuspillerit vai ei? Yhdynnästä on nyt aikaa 15h, onko jälkiehkäisyn teho enää huomenna mikään?

Auttakaa :'(
Olen aiemmin tullut raskaaksi melko helposti, joten siksi olen nyt ihan paniikissa!! Ja miten nämä katumuspillerit vaikuttaa omaan vointiin? Tuleeko paljon sivuoireita?

jos et voi lasta tähän saumaan tehdä niin pakkohan ne pillerit on hakea. helpompi päätös se on kuin sitten abortti! eikö se jälkiehkäisyn teho ole joku kaksi vuorokautta..

Hakisin ja olen hakenutkin kerran. Ja mulla tuli ainakin niistä ihan kauhea olo ja oksentelin sitten seuraavan yönkin. Tosin varmasti yksilöllistä nuo oireet, toisille ei välttämättä tule mitään?

Noh, minä tulin raskaaksi katumuspillerista huolimatta vaikka otin sen vajaan vuorokauden sisään "vahinkotilanteesta", että sikäli aivan se ja sama ottaako vaiko eikö.. mutta tämä nyt siis vain mun kokemus, eikä siinä rakas ja kaikesta huolimatta toivottu lapsihan sieltä tuli.

Sinuna hakisin kuitenkin varuilta. Katumuspillerithän ovat hormoneja, vastaa vähän niinkun kerralla tyyliin yhden kuukauden e-pillereitä että aikalailla samat haittavaikutukset.

Jos et missään tapauksessa halua tulla raskaaksi niin kipin kapin apteekkiin. Norlevon teho kestää 72 h eli ehtii vielä. Lisäksi on olemassa pitkävaikutteisempi EllaOne, mutta se on reseptillä.

Jos taasen vauvan tulo ei olisi katastrofi niin voit härnätä kohtaloasi.

No varuulta kannattaa hakea. 3 vrk:tta on aikaa jossain merkissä pilleri ottaa. Itselleni kävi niin että kondomi hajosi sen kerran kun meillä seksiä harrastettiin. Koska tiesin että on ovisaika niin hain jälkiehkäisyn ja otin sen pillerin heti seuraavana aamuna. Ei toiminut. Tyttö on nyt 2kk. =)

Ja mulle ei ainakaan tullut pilleristä mitään oireita. Joillekin aiheuttaa pahoinvointia.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
No varuulta kannattaa hakea. 3 vrk:tta on aikaa jossain merkissä pilleri ottaa. Itselleni kävi niin että kondomi hajosi sen kerran kun meillä seksiä harrastettiin. Koska tiesin että on ovisaika niin hain jälkiehkäisyn ja otin sen pillerin heti seuraavana aamuna. Ei toiminut. Tyttö on nyt 2kk. =)

Ja mulle ei ainakaan tullut pilleristä mitään oireita. Joillekin aiheuttaa pahoinvointia.

Kohtalotoveri :)

Alkuperäinen kirjoittaja viraillen:
Alkuperäinen kirjoittaja M:

Kohtalotoveri :)

Juu. Nyt voi jo sanoa että luojan kiitos se pilleri ei toiminut. =)

Yhteistyössä