kauan esim. bataattisose säilyy jääkaapissa jos sen on ottanut pakkasesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himpsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himpsis

Vieras
eli siis oon pakastanut sosetta jääpalamuotissa ja pilttipurkeissa. mutta tuli tässä nyt mieleen että kun eilen otin tuon jääpalamuotteihin tehdyn soseen sulamaan pakkasesta jääkaappiin ja tänään siitä tarjosin pari palaa ja loput jäi kaappiin, uskaltaako sitä huomenna vielä tarjota?

eli siis oon pakastanut sosetta jääpalamuotissa ja pilttipurkeissa. mutta tuli tässä nyt mieleen että kun eilen otin tuon jääpalamuotteihin tehdyn soseen sulamaan pakkasesta jääkaappiin ja tänään siitä tarjosin pari palaa ja loput jäi kaappiin, uskaltaako sitä huomenna vielä tarjota?

Jos se on ollut koko ajan kylmässä, huomenna voisin vielä antaa. Mutta jos on lämmitettyu välillä, sitten en.

[QUOTE="minä";23696284]en varmaan antaisi. Pakastetut ruoat pitäisi aina syödä mahdollisimman nopeasti.[/QUOTE]

okei, taidan ottaa sitten uuden purkin sulamaan. tyttö vasta aloitti soseiden maistelun ja taisin tehdä liian isoja annoksia pakkaseen :/ pitää tehä uudet soseet sitte. ite kovasti haluun tehä, mut tuntuu että ois helpompi vaan ostaa niitä valmiita soseita..

[QUOTE="aapee";23696289]ei oo lämmitetty niitä paloja jotka on vielä siinä muotissa, otin siitä 2 nappia. loput on ollu kokoajan pakkasesta poistuessa jääkaapissa.[/QUOTE]

mää oon tehy niin että painan ne palat irti kun ovat jäätyneet ja siirrän pakastepussiin pakkaseen. otan sieltä sitte vaan sen verran ku tarvitsen kerralla. enkä sulata jääkaapissa vaan mikrossa.

mää oon tehy niin että painan ne palat irti kun ovat jäätyneet ja siirrän pakastepussiin pakkaseen. otan sieltä sitte vaan sen verran ku tarvitsen kerralla. enkä sulata jääkaapissa vaan mikrossa.

mä en saanut niitä paloja irti siitä muotista :D yritin oikeen lusikan kanssa. loput tein piltteihin, joissa onki sitte ihan melkeen täyteen asti tavaraa, eli hukkaan menee. noh, ens kerralla viisaampana :)

Yhteistyössä