KAUAN MENNYT SYNNYTYKSEEN KUN TILANNE OLLUT TÄMÄ:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YksiVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YksiVain

Vieras
Joskus viikolla 36 oli lääkärineuvola, silloin paikat pehmenneet ja sisäsuu yhdelle sormelle auki, kanavaa 1,5 jäljellä. Ei ollut kiinnittynyt vielä.
Nyt viikkoja 37+5 ja kiinnittynyt oli ja aika alhaalla jo, ilmeisesti ihan alhaalla.
Kauankohan sais ootella vielä? :) Kertooko nämä mitään?

Mulla viikolta 36 2cm auki, kanavaa vain vähän jäljellä, pää kiinnittynyt. Lapsivesi meni 38+5, kohdunsuulla sama tilanne :)
Eli tosi yksilöllistä miten menee...

Mulla oli rv 35 lääkärineuvolassa lyhentynyt kohdunkaula ja pehmennyt ja vauva oli laskeutunut jo tuolloin, syntyi sit rv 41+0 :) Eli voi tarkottaa et syntyy pian tai sitten ei.

Mulla oli aika sama tilanne ja lääkäri ennusteli, että tuskin lapsi näkee laskettua päivää. Syntyi 41+2 :) Oli aika kuumottavaa odotella, ku ajatteli tulevan aikaisemmin...

Mulla sanottiin kakkosesta kuukautta ennen, että syntyy mikä päivä tahansa, oli alhaalla ja kohdunsuu oli auki vähän jne. Ja vielä muuttokin tehtiin just siinä. Ja syntyi 42+0.
Kolmosesta sanottiin viikolla 36+ jotain että hiukan pehmennyt kohdunkaula ja 39+ ettei merkkiäkään edistymisestä. Syntyi 40+0 just puolen yön jälkeen.

Mulla sama tilanne samoilla viikoilla. 38+ viikolla vauva laskeutui ja kiinnittyi ja alkoi kaksi viikkoa kestäneet lähes päivittäiset supistelut. Vauva syntyi rv 40+5 ja synnytys käynnistyi lapsivesien menolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulla sama tilanne samoilla viikoilla. 38+ viikolla vauva laskeutui ja kiinnittyi ja alkoi kaksi viikkoa kestäneet lähes päivittäiset supistelut. Vauva syntyi rv 40+5 ja synnytys käynnistyi lapsivesien menolla.

oliko siis ihan kipeitä suppareita? Mulla kivuttomia päivittäin ollu jo kauan ja kivuliaita pieniä nippailuja välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

oliko siis ihan kipeitä suppareita? Mulla kivuttomia päivittäin ollu jo kauan ja kivuliaita pieniä nippailuja välillä.

Kivuttomia supistuksia tuli jostain rv 26 asti. Nämä loppuvaiheen supistukset oli kipeitä, eivät toki synnytyssupistuksiin verrattavissa, mutta kuitenkin niin kipeitä, että joutui hengittelemään ja keskittymään. Tulivat yleensä iltaisin, säännöllisinä, ja joskus jopa vain 2 minuutin välein. Kerran kävin synnärillä kääntymässä, mutta supparit loppuivat siellä ollessa. Hukkareissu siis. Supparit eivät silti kovin paljoa saaneet aikaiseksi, sillä olin synnärille mentäessä edelleen vain 1-1,5 cm:ä auki, toki kanava oli siinä vaiheessa hävinnyt jo kokonaan.

Niin ja esikoinen oli kyseessä.

Yhteistyössä