Kauan teillä yleensä kestää synttärit, siis monta tuntia päivästä menee siihen vieraiden kanssa seurusteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Itse olen lapsesta asti tottunut, että suvun juhlat kestävät koko päivän tai ainakin useamman tunnin, niin nyt on ollut todella opettelemista, että miehen puolen sukulaiset ja ystävät vaan käyvät ja lähtevät. Tänäänkin pidettiin pojan 1v. synttärit ja ne alkoi kello 14, jolloin koko sakki saapui melkein kaikki samalaa kellon lyömällä ja ennen kuin kello löi 16, niin kaikki vieraat olivat jo lähteneet. Ne jotka tulivat ensimmäisinä, miehen kaveri tyttöystävänsä kanssa, olivat myös ne jotka viimeisinä lähtivät.
Nyt on jotenkin tyhjä olo, tuntuu kuin koko synttäreitä ei olisi ollutkaan.

No huomenna tosin tulee vielä yksi kummin joskus illansuussa käymään ja yksi mun kaveri on vielä käymättä, mutta muuten nää syndet oli sitten tässä. Kamala höösääminen muutaman tunnin takia.

Juu, koko päivä mielellään juhlitaan. Ja meillä samoin miehen puolelta aina vaan kävästään kynnyksellä kääntymässä tai siltä tuntuu. 2 tuntia jos malttavat olla, niin on jo hyvin!

Ekan kerran kun järjestelin juhlia anopin ja apen lapsen lapsen ristiäisiä, niin meinasin loukkaantua kun olivat reilun tunnin juhlissa mukana. Oma perheeni lähti vasta illan suussa.
Nyt on jo tottunut, mutta toivoisin silti että malttaisivat juhlia kunnolla..

Jaa porukat on max 2h, niillä on kiire kotisohvalle makaaman...

Muut on keskimäärin 2-3h ja sitte on joku serkku tai jotain, jotka viipyy yöhön asti :xmas: :snotty:

MUN puolesta ei tarttis koko päivää kestää, kun saa vaan mättää tarjottavaa esille ja juosta kahvikannun kanssa ja siivota jälkiä ja kasata leluja.

Juhlat on stressaavia. Ennemmin vieraat saa tulla perhe kerrallaan normaalisti tänne seurustelee, kun sairas lauma :kieh: :D :snotty: :ashamed:

Mäkin tykkäisin koko päivän juhlia, mutta oon jo tottunut että suurin osa on vain sen pari tuntia :/ Itse kun meen juhliin, lähden aina vikana :ashamed:

Mun mummini sanoi, et ennen oli epäkohteliasta olla kylässä yli 2 tuntia...

mikä ihmeen kiire ihmisillä on pois?
mä kans tykkään pidemmän kaavan juhlista kun ne kerran on järjestettykin niin eikö silloin voisi seurustella muutaman tunnin?

Lyhyen kaavan mukaan molempien suvuissa juhlitaan. Joku 3 tuntia on ehdoton maksimi juhlavierailulle niin risitäisissä, rippijuhlissa kuin syntymäpäivilläkin. Lastenjuhlat vedetään läpi kahdessa tunnissa.

Ei kai mitään tiettyä päättymisaikaa ole koskaan määritelty mutta kokemuksesta voin sanoa jos vaikka kahdelta on juhlat niin todennäköisesti kuuden-seitsemän maissa illalla vieraat alkaa häipymään. Alkaa siinä vaiheessa ehkä itselläkin olla hieman pää pökkyrässä kaikesta kestitsemisestä. En ole mikään himoemännöitsijä. :snotty: Juhlien järjestäjänä ei oikein ehdi edes keskittyä ihmisten kanssa keskustelemiseen. En yleensä nauti siitä säätämisestä ja ravaamisesta.

Meillä ei perhejuhlien aikaa ole rajoitettu, vieraat ovat sen aikaa kuin viihtyvät ja sillä hyvä. Yleensä kyllä mun sukulaiset viihtyvät pidempään reilun 2 tuntia ainakin, joskus pidempääkin, mutta ihan koko päivää en kyllä vieraita jaksaisi ja yleensä oma lapsikin pitää välillä saada päiväuinille tai ainakin rauhoittumaan.

Just tänään oli tytön 3 v synskät. 3½ h kestivät. Osa vieraista oli vain pari tuntia ja puolet tuon koko ajan. Tuntu nyt soppelille ajalle. Mun miehen porukoilla on myös aina kiire. Ovat korkeintaan pari tunti, mikä musta on vähän.

Kyllä meille jotkut aina jää vielä sen 3-4 tunnin härdellin päätteeksi. Parissa tunnissa ei ole selvitty ikinä. Vieraita on yleensä kutsuajasta aina iltayhdeksään. Viimeksi alkoi kello 11.00. AIka pitkä aika juhlia :D

Pari tuntia. Huomenna tulevat sukulaiset meille klo 16 ja taatusti ovat lähteneet kun klo on 18. Tämä on meidän suvun tapa. :) Näemmme sukulaisia muutenkin jatkuvasti joten tarvetta pidempiin turinoihin ei edes ole.