Kauanko enterorokko kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyy hän

Vieras
Nii, kauanko teillä on kestäny enterorokko?

Lapsella kesti vain n. 3pv, tosin 1½ viikon päästäkin näkyi vielä "haamuja" näpyistä tummempina alueina. Mietin vaan kun itse tätä tässä olen sairastanut, en oo voinu syödä kunnolla moneen päivään ja käsien nyrkistäminen/tarttuminen on vaikeaa kun iho on niin turvoksissa. Lisänä tähän atopia=kiva kutina kun näpyt käynnistää vielä nokkosrokonkin käsissä. Nieleminen on jotenkin "tönkköä" samoin puhuminen. Milloin tää loppuu.. Ainoastaan se lohduttaa ettei ole ainakaan vielä tullut aivokalvontulehdusta, näppyjä on sen verran vähän jaloissa että kävely onnistuu ja tän ei ainakaan PITÄIS olla sikiölle/alkiolle vaarallinen. Anteeksi vaan valitus mutta mä olen NIIN KYPSÄ TÄHÄN TAUTIIN :(

Meillä lapset sairasti 4-5 päivää korkean kuumeen kanssa, aikuiset viikon verran tuossa elokuun puolivälissä. Aikuisilla oireet kyllä vaihtelivat. Itse kärsin vain noista näpyistä kurkussa, mutta mun isä (lasten pappa) sairasti sitten ihan reilusti (näppyjä oli käsien ja jalkojen lisäksi jopa päänahassa...). Kannattaa muuten varautua siihen, että muutama kuukausi rokon jälkeen kaikki kynnet irtoilevat. Ei muuten haittaa, mutta osittain irralliset kynnet repeilevät helposti ja jaloissa vaikeuttavat kävelyä :kieh:

Yhteistyössä