kauanko jaksaisit katsella käsi sydämellä....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
miestä joka menee menojaan mitään ilmoittelematta ja kyselemättä et sopiiko?

kotona ollessaan aivan ihana ja rakas, mutta sit toi meneminen...
esimerkki tältä päivältä: mies veti kenkiä jalkaan 18maissa ja kysyin et mihin oon menossa. vastas et porukoillaan käymään. ok.
hoidin iltatoimet koirien ja lapsen kanssa, kävin suihkussa ja aloin katsella leffaa ja nukahdin. heräsin 23 maissa ja huomasin et mies ei ole vieläkään kotona. soitin sille, niin oli kaverillaan kaljaa ottamassa. sanoin et aha ja laitoin viestin, että todella nöyryyttävää soitella aikuisen miehen perään kun ei osaa menoistaan ilmotella ja ikävää et ei viihdy kotona.
no, tuli kotiin siitä n.20min päästä (kaveri asuu ihan naapurissa) ja kysyin et tuutko katsoon leffaa. mies vastas et en tuu ku mä oon lähdössä baariin. vaihto siinä sit vaatteet ja vaan lähti. hepskukkuu.

näitä tapahtuu lähestulkoon joka päivä ja välillä muutaman kerran päivässä.

ja mä en jaksa tätä. voisko sen verran kunnioittaa mua et ilmottais olemisistaan ja vaivautuis ees joskus kysymään et SOPIIKO et menen?!
enhän mä aikuista ihmistä kieltää voi, mutta olis se musta aika kohteliasta ja mukavaa et toista edes vähän kiinnostaa mun mielipiteet.

Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt;21963423:
No eihän tuo todellakaan oikein ole : / Oletko yrittänyt puhua vakavasti miehesi kanssa asiasta?

no sen miljoona kertaa, mut se on tollanen. ei tee sitä tahallaan, mut niillä ei kotona oo koskaan kyselty mitään tai soiteltu perään.
mut taas on kasvatettu niin et aina pitää ilmottaa missä menee (järki tässäkin asiassa, ei tarvii ilmottaa keskellä päivää et lähden nyt kaupan pihasta ja menen pankkiin tms :D ) ja et pitää etukäteen sopia ja ilmottaa eikä vaan mennä ja tulla kun saluunaan.

No ei toi nyt pelkkää kasvatuksen puutetta ole vaan jonkinasteista ADHD:tä jos ei pysty kotona olemaan paria tuntia pidempään eikä pysty kertomaan mihin on menossa. Emmätiedä, ei tollanne oikein istu mun arvomaailmaan vaan on ihan teinien touhuja.

tolleen sais mennä jos ei lapsia. Jos isäksi on alkanut niin silloin ollaan kotona, tai kysytänn voiko mennä. en tekisi moisela huonosti kasvatetulla itsekkäällä ylimääräisellälapsella mitään.

Meillä oli kanssa vähän tuollasta kun muutettiin yhteen eikä vielä muksuja. Mies alko suihkun jälkeen vetään sukkia jalkaan ni tiesin et taas se on johonki lähdössä 20min päästä eikä mitään puhunu, ovella sit "mä meenny". Todella ärsyttävää! Onneks tämä tapa jäi hyvinki pian ku asiasta sanoin öpaut 28 kertaa. Nykyään sitä sais pökkiä ulos ovesta et johonkin joskus lähtis :D Mut parempi näin, on kaveri kainalossa kotona :)

me ollaan puhuttu, puhuttu ja puhuttu tästä. mä olen sanonut et sen käytös on epäkunnioittavaa ja loukkaa mua, asiat muuttuu pariks päiväks ja taas luisutaan samaan vanhaan. se vaan ei osaa ilmotella mitään! olen mieheni ensimmäinen parisuhde, se ei ole missään järin lämpimissä väleissä vanhempiinsa ja on lähtenyt kotoa reissuhommiin 17-vuotiaana ja reissannut maailmalla välillä viikkojakin pitämättä yhteyttä kehenkään ja ilmottelematta itsestään. eli se on sillä veressä / luonteessa, mutta....
mä täytän kohta 30 ja mulla on hirvittävä vauvakuume. mut mä en tiedä uskallanko mieheni kanssa tehdä lapsia (tiedäntiedän et niitä ei vaan TEHDÄ, mutta silti...) kun en voi tietää muuttaisiko se oma lapsi miestä yhtään.
on toisaalta hyvin isällinen ja tykkää hirveästi lapsista, kavereiden vauvojakin ottaa syliin ja läpertää niille kaikkee, mutta... hirveä riski. mä en halua olla sitten yksin vauvan kanssa jos mies jatkaa tota menemistään. olen sille puhunut näistä tunnoistani ja se on sanonut et olis enemmän kotona, mut en pysty luottamaan siihen. mieheen kyllä, mutta kotona pysymiseen en.
tää on hirmu monimutkainen juttu ja ahdistaa mua kamalasti, mä todella täytän kohta 30 ja ratkaisuita olis tehtävä......

Katselisko mies sun menojas iloissaan? Onhan sulla kai lapses joskus isälläkin, mitä teette silloin? Teettkö yhdessä mitään?

Hän kyllä käyttäytyy kuin sinkku, sinä olet vain majapaikka jossa käy kääntymässä.

Mulle kerran yks mies sanoi kun baarissa koitti iskeä, että ootko yh? Olin vähän pihalla kun tuo kommentti oli liki ensimmäisiä mitä puhui mun kanssaan.
Hän selitti että hän seurustelee VAIN yh-äitien kanssa koska ne osaa pitää miehestä huolta. Ne ovat aina kotona, siivoavat ja hoitavat naisen homman.
Siihen jäi se jätkä.
Mutta aloin miettimään että monikos mies aattelee noin, tai ees siihen suuntaan...
Ehkä sulla on sellainen mies.
En katselis tuollaista menoa, en todellakaan.

me ollaan puhuttu, puhuttu ja puhuttu tästä. mä olen sanonut et sen käytös on epäkunnioittavaa ja loukkaa mua, asiat muuttuu pariks päiväks ja taas luisutaan samaan vanhaan. se vaan ei osaa ilmotella mitään! olen mieheni ensimmäinen parisuhde, se ei ole missään järin lämpimissä väleissä vanhempiinsa ja on lähtenyt kotoa reissuhommiin 17-vuotiaana ja reissannut maailmalla välillä viikkojakin pitämättä yhteyttä kehenkään ja ilmottelematta itsestään. eli se on sillä veressä / luonteessa, mutta....
mä täytän kohta 30 ja mulla on hirvittävä vauvakuume. mut mä en tiedä uskallanko mieheni kanssa tehdä lapsia (tiedäntiedän et niitä ei vaan TEHDÄ, mutta silti...) kun en voi tietää muuttaisiko se oma lapsi miestä yhtään.
on toisaalta hyvin isällinen ja tykkää hirveästi lapsista, kavereiden vauvojakin ottaa syliin ja läpertää niille kaikkee, mutta... hirveä riski. mä en halua olla sitten yksin vauvan kanssa jos mies jatkaa tota menemistään. olen sille puhunut näistä tunnoistani ja se on sanonut et olis enemmän kotona, mut en pysty luottamaan siihen. mieheen kyllä, mutta kotona pysymiseen en.
tää on hirmu monimutkainen juttu ja ahdistaa mua kamalasti, mä todella täytän kohta 30 ja ratkaisuita olis tehtävä......

En usko että paljoa tuosta voi muuttua. Mutta jos tekisitte sopimuksen että mies saa mennä menojaan esim kerran kuussa? Että olis ns vapaailta.
HÄn varmaan kaipaa sitä, kaveriporukan kanssa menemistä.
Mutta aikuisen pitää pystyä jotain sopimaan ja pysyä siinä.
Eli paatte paperille vaan ja nimet alle.
Sanktiona jokin tuntuva juttu.

Teidän pitäis tehdä perheenä juttuja, asioita ettei mies ehdi niitä kavereita ja baareja miettimään.

En usko että paljoa tuosta voi muuttua. Mutta jos tekisitte sopimuksen että mies saa mennä menojaan esim kerran kuussa? Että olis ns vapaailta.
HÄn varmaan kaipaa sitä, kaveriporukan kanssa menemistä.
Mutta aikuisen pitää pystyä jotain sopimaan ja pysyä siinä.
Eli paatte paperille vaan ja nimet alle.
Sanktiona jokin tuntuva juttu.

Teidän pitäis tehdä perheenä juttuja, asioita ettei mies ehdi niitä kavereita ja baareja miettimään.

aivan. ja kun meillä kerran on tällainen "mahdollisuus" että lapsi on isällään jokatoisen viikonlopun, iltoja ja lomia, niin voisko mies keskittää ne menonsa niille ajankohdille kun sit minäkin voin mennä menojani tai voidaan mennä yhdessä ja sit taas "kökitään" kotona kun lapsi on kotona... kun kuitenkin se tilaisuus on jokatoinen viikonloppu ja se on paljon se!!

eilen kun lähti viihteelle, niin sanoin et mua ahdistaa et sä menet näinä viikonloppuina kun mä tiedän olevani sidottuna kotiin nukkuvan lapsen kanssa, et olis kiva jos olisit mun kans tässä ja katsottais vaikka elokuvaa ja mentäis aikaisin nukkumaan... mut baariinbaariinbaariin.

aamu alko ihan mukavasti, mies touhus lapsen kanssa eikä ollu ees krapulassa. keitti kahvit ja mä paistoin kananmunia, syötiin porukalla aamupala ja oli ihan mukavaa. mun piti just ottaa puheeks mitä tehtäis tänään kun koko päivä käytettävissä, kun miehen puhelin soi ja sinne se taas lähti hakemaan jostain jotain kaveriaan jonnekin plaah. evvk. lapsi pelaa pleikkaa, mä murjotan tässä ja sunnuntai on pilalla. miestä on turha odottaa hetkeen kotiin ja sit iltapäivällä se lähtee jääkiekkoa pelaamaan.... että se siitäKIN illasta yhdessä.

aivan. ja kun meillä kerran on tällainen "mahdollisuus" että lapsi on isällään jokatoisen viikonlopun, iltoja ja lomia, niin voisko mies keskittää ne menonsa niille ajankohdille kun sit minäkin voin mennä menojani tai voidaan mennä yhdessä ja sit taas "kökitään" kotona kun lapsi on kotona... kun kuitenkin se tilaisuus on jokatoinen viikonloppu ja se on paljon se!!

eilen kun lähti viihteelle, niin sanoin et mua ahdistaa et sä menet näinä viikonloppuina kun mä tiedän olevani sidottuna kotiin nukkuvan lapsen kanssa, et olis kiva jos olisit mun kans tässä ja katsottais vaikka elokuvaa ja mentäis aikaisin nukkumaan... mut baariinbaariinbaariin.

aamu alko ihan mukavasti, mies touhus lapsen kanssa eikä ollu ees krapulassa. keitti kahvit ja mä paistoin kananmunia, syötiin porukalla aamupala ja oli ihan mukavaa. mun piti just ottaa puheeks mitä tehtäis tänään kun koko päivä käytettävissä, kun miehen puhelin soi ja sinne se taas lähti hakemaan jostain jotain kaveriaan jonnekin plaah. evvk. lapsi pelaa pleikkaa, mä murjotan tässä ja sunnuntai on pilalla. miestä on turha odottaa hetkeen kotiin ja sit iltapäivällä se lähtee jääkiekkoa pelaamaan.... että se siitäKIN illasta yhdessä.

Kurjaa...
En osaa sanoa muuta kuin että vain sinä voit asialle jotain tehdä.
Et ole onnellinen noin.
Käsittäiskö mies jos sanot että haluat taukoa.
Että mietit mitä todella haluat. Ja hän voisi miettiä myös.
Älä tuhlaa aikaasi jos mies ei ole sulle oikea. Katkeroidut vaan ja mietit myöhemmin että tuhlasit 5 vuotta elämästäsi.
Ei noin elä perheellinen ihminen. Ilmeisesti kaverit on myös sinkkuja...
Itse tein lapsia tuollaisen kanssa.
Lopulta olimme niin katkeria että välit hajosi täysin. Hän petti, löi ja vainosi mua.
En olisi ikinä hänestä uskonut. Mutta suhde meni tosi rumaksi.
Lapsiaan ei ole tavannut 10 vuoteen sovitusti.

Kurjaa...
En osaa sanoa muuta kuin että vain sinä voit asialle jotain tehdä.
Et ole onnellinen noin.
Käsittäiskö mies jos sanot että haluat taukoa.
Että mietit mitä todella haluat. Ja hän voisi miettiä myös.
Älä tuhlaa aikaasi jos mies ei ole sulle oikea. Katkeroidut vaan ja mietit myöhemmin että tuhlasit 5 vuotta elämästäsi.
Ei noin elä perheellinen ihminen. Ilmeisesti kaverit on myös sinkkuja...
Itse tein lapsia tuollaisen kanssa.
Lopulta olimme niin katkeria että välit hajosi täysin. Hän petti, löi ja vainosi mua.
En olisi ikinä hänestä uskonut. Mutta suhde meni tosi rumaksi.
Lapsiaan ei ole tavannut 10 vuoteen sovitusti.

kurja kuulla :(
mut tosi kiva että jaksat kommentoida, sulla kun tuntuu olevan kokemusta...
mä en todellakaan haluais erota, meillä on uusi ihana omakotitalo, kaksi koiraa, kaksi autoa, kummallakin vakituinen työpaikka, elämä on asettunut uomiinsa ja mä rakastan tätä taloa ja sijaintia ja kaikkea... mun elämä on tällä hetkellä aivan täydellisen seesteistä ja ihanaa, mutta miehen menemiset on ainoa särö.
mä en tän takia haluais erota, mutta mä en tiedä enää keinoja millä tästä päästäis...
kai se on taaaaaaas istutettava mies pöydän ääreen ja puhuttava... huokaus.

kurja kuulla :(
mut tosi kiva että jaksat kommentoida, sulla kun tuntuu olevan kokemusta...
mä en todellakaan haluais erota, meillä on uusi ihana omakotitalo, kaksi koiraa, kaksi autoa, kummallakin vakituinen työpaikka, elämä on asettunut uomiinsa ja mä rakastan tätä taloa ja sijaintia ja kaikkea... mun elämä on tällä hetkellä aivan täydellisen seesteistä ja ihanaa, mutta miehen menemiset on ainoa särö.
mä en tän takia haluais erota, mutta mä en tiedä enää keinoja millä tästä päästäis...
kai se on taaaaaaas istutettava mies pöydän ääreen ja puhuttava... huokaus.

Mulla on nykyään onnellinen elämä, mies joka on Isä niin omilleen kuin mun aiemmastakin liitosta oleville lapsille.
Mulle ero oli lottovoitto.

Teidän elämä kuulostaa myös ihanalta, mies kun vaan ymmärtäisi perheen merkityksen vielä.
Ehkä pariterapia olisi hyvä?
Kannattaisi kokeilla edes.

Joskus jonkun muun sanomiset menee paremmin miehelle perille kuin se mitä vaimo sanoo!!:wave:

Yhteistyössä