Kauanko kestää miehen suostuttelu, kun haluan yleiskoneen ja miehen mielestä se on meille tarpeeton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mhm";24690690]Meillä on kitchen aid enkä pois vaihtaisi. Edellinen oli kenwood ja hajosi todella helposti muoviosiensa takia.[/QUOTE]

Ja meilläkin luki "täys teräksinen", vatkaimessa kuitenkin oleellinen muoviosa joka ei kestänyt.

[QUOTE="mhm";24690696]Ja meilläkin luki "täys teräksinen", vatkaimessa kuitenkin oleellinen muoviosa joka ei kestänyt.[/QUOTE]

Jos laitetta oltiin käytetty asianmukaisesti, niin meni varmaan sitten takuun pikkiin kuitenkin.

Tuo sama kone on yhdellä tutulla ja heillä se on lähes päivittäin käytössä ja kovasti kahuivat sitä.

Jos laitetta oltiin käytetty asianmukaisesti, niin meni varmaan sitten takuun pikkiin kuitenkin.

Tuo sama kone on yhdellä tutulla ja heillä se on lähes päivittäin käytössä ja kovasti kahuivat sitä.

Meni tosiaan.
Äidilläni samalainen kone kuin meillä oli ja sama osa hajosi myös myöhemmin kun takuu ei ollut enää voimassa.

Kitchenaidiin ihastuin myös siinä että siinä on huomattavasti monitoimisemmat jutut. Pystyy tekemään tosi raskaitakin taikinoita ilman pelkoa. :)

Ei ihan totta jokainen saa ostaa haluamansa koneen, mutta halusin vain tuoda omat kokemukseni ilmi. :)

Kitchenaid jonka nimeen vannon on yksi ihan totta kestävämmistä koneista, ihan testattu mm. tekniikan maailmassakin todella hyväksi.
Olen itse keittiöalalla ollut töissä ja monesti työpaikallakin aidit olivat pyörittämässä. :)

meillä menny kaks tuollaista konetta jo rikki, ihan oaskoja siis kenwoodit. Mies ihan oikeassa et ei tuollaista taloon hankita.
Oikeesti olet koko ämmän upottanut paskaan jos tuon hankit

Alkuperäinen kirjoittaja heh älä osta;24690977:
meillä menny kaks tuollaista konetta jo rikki, ihan oaskoja siis kenwoodit. Mies ihan oikeassa et ei tuollaista taloon hankita.
Oikeesti olet koko ämmän upottanut paskaan jos tuon hankit
Ilmeisesti iso osa suomalaisista upottaa sitten rahansa heikkoihin paskoihin. Ovatkohan jotenkin aivopestyjä, koska silti suosittelevat niitä muillekin?

[QUOTE="mhm";24690950]Ei ihan totta jokainen saa ostaa haluamansa koneen, mutta halusin vain tuoda omat kokemukseni ilmi. :)

Kitchenaid jonka nimeen vannon on yksi ihan totta kestävämmistä koneista, ihan testattu mm. tekniikan maailmassakin todella hyväksi.
Olen itse keittiöalalla ollut töissä ja monesti työpaikallakin aidit olivat pyörittämässä. :)[/QUOTE]

Mä tosiaan jo tein päätökseni ja tilasin tuon Kenwoodin, kun sain siihen tutulta suositukset :)

Ja eiköhän se vaivaa sen mun 8 dl pullataikinan, kun kapaisteetti luvataan melkein tuplaten tuolle määrälle (1,5l). Varmasti maa kantaa päällä parempiakin, mutta mä uskon että tuo toimii meidän tarpeidemme mukaan :)

[QUOTE="vieras";24690984]Ilmeisesti iso osa suomalaisista upottaa sitten rahansa heikkoihin paskoihin. Ovatkohan jotenkin aivopestyjä, koska silti suosittelevat niitä muillekin?[/QUOTE]

Sellaista se on. Laitetaan vahinko kiertämään.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24691086:
kannattaa oikeesti miettiä tarviiko sitä vai ei. se vaan pakka olemaan niin, että se pölyttyy sinne kaapin nurkkaan

Mietitty on. Monta kertaa. Ja kyllä mä koen sitä kaipaavani. Pystyn kyllä elämään ilmankin, mutta kyllähän se melko elämää helpottava vehje on :)

Meillä tuo eukko on sellainen yleiskone, ettei muuta hankita. Tuo kylmät kaljatkin jääkaapista sohvalle. Joskus mäkättää, mutta se on tyyppivika. Natisee sitten vähemmän kun tuo jotain kukkia joskus.

[QUOTE="huom";24760654]Joko cher on saanut koneen?[/QUOTE]

Juu, kone tuli perjantaina ja heti sunnuntaina, kun olin kotiutunut reissusta, sitä testasin. Eilisen päivän se sai levätä, mutta tänään se joutui taas hommiin :)

Oli ehdottoman hyvä päätös maksaa vähän enemmän, jotta sai vähän isompivääntöisen koneen, koska vaikkei tuolla suoranaista ongelmaa ollut tehdä 8 dl pullataikinaa, niin kyllä siitä jo huomasi, ettei se ihan yhtä innokkaasti sitä pyörittänyt, kuin mitä olisi voinut.

Lihamyllyä ei varmaan heti tule testattua, mutta blenderiä, vihannesleikkurin 4 terää, taikinakoukkua ja vispiläkoukkua olen jo testannut. On hyvä ja kätevä vehje, enkä enää tuosta luopuisi. Porkkanatkin se raastoi ennen kuin ehdin "HEP" huutamaan :D

kenwood vs kitchenaidKenwood Major Titaniumissa on voimaa viisi kertaa enemän kuin Kitchenaidissa. Siis 1500 w vastaan 300 w. Kitchenaidin prof mallissa, jota ei oikein mistään Suomesta saakaan, on tehoja vain 600 w, eli siinäkin tehoja alle puolet kuin Kenwood Majorissa. Ei kuumene Kenwood eikä tarvitse huudattaa kovilla kierroksilla. Pullataikinaakin voi hitaasti ja helöävaraisesti vaivata matelukierroksilla ja jaksaa. Ei lopu tehot kesken. Jos Kitchenaid pyörittää jotenkuten litraisen ruisleipäjankin, niin Kenwood pyörittää kevyesti vaikkapa kolmen litraisen. Kenwoodissa ei ole käyttöaikarajoitetta, Whirlpool Kitchenaidissa on 15 minuutin raja, sitten muovinen vaihteisto kosahtaa. Kenwoodin vaihteiston rattaat ovat kestävää jaloterästä. Kenwood on keittiömaailman Bentley ja Whirlpool Kitchen Aid on muovinen amerikan Chrysler, tuo katsastustilastojen hännänhuippu, eli Simca, kuten automiehet sanovat.

Yhteistyössä