Kauanko meni ennenkuin plussasit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Myy-84

Vieras
Hei kaikki!

Tuolla vauvahaaveet-puolella roikkuvana olen kiinnittänyt huomiota siihen että monessa ketjussa on paljon pitkään raskautta yrittäneitä. Mietinkin että kuinka kauan keskimäärin ihmiset ovat joutuneet vauvaa odelemaan? Kirjoitteleeko vauvakuume-palstoille ne joilla yrittäminen ottaa ehkä vähän enemmän aikaa, kun taas ne joilla tärppää heti ei ehkä ole samanlaista tarvetta vertaistukeen?

En ole varma oliko täällä jo tällainen ketju olemassa, jos joku löytää niin saa linkata. Jos ei ole, kuulisin mielelläni kertomuksia ja kokemuksia siitä kuinka kauan teillä raskautuneilla on mennyt ennen onnistumista.

T. Myy, yk3

1. lapsi (26v) tokasta kierrosta
2. lapsi (29v) ekasta kierrosta
3. lapsi (31v) ekasta kierrosta

En ole koskaan käyttänyt hormoonaalista ehkäisyä, jos se nyt mitään mihinkään vaikuttaa..

Ekasta kierrosta ja ilman sen erityisempää yrittämistä kuin hormonikierukan poisto ja seksielämän jatkaminen entiseen tapaan eli pari kertaa viikossa. Ikä 30 ja ensimmäinen raskaus.

Voisitteko lisätä vielä tiedon käytittekö hormonaalista ehkäisyä ja ainakin itselleni tuli kysymys mieleen niiden kohdalla, joilla pitkä yritys (yli vuosi siis) käytittekö mitään lapsettomuushoitoa? Itsellä 1,5 v yritystä ja asia kiinnostaa..

Me oltiin käytetty kondomia kolme vuotta ennen raskaaksi tulon yrittämistä, sitä aikaisemmin olin syönyt pillereitä, puolitoista vuotta yritettiin luomuna, sitten sain ensimmäisen (ja viimeisen :-)) Clomifen-kuurin, josta tärppäsi heti!

Voisitteko lisätä vielä tiedon käytittekö hormonaalista ehkäisyä ja ainakin itselleni tuli kysymys mieleen niiden kohdalla, joilla pitkä yritys (yli vuosi siis) käytittekö mitään lapsettomuushoitoa? Itsellä 1,5 v yritystä ja asia kiinnostaa..

Mä en ollut käyttänyt hormonaalista ehkäisyä sitten vuoden 2002 tms. Sen jälkeen kondomilla. Lapsettomuustutkimuksissa käytiin, mitään vikaa ei löytynyt, paitsi jo tiedossa ollut mun tosi epäsäännöllinen kierto, mitä oli hoidettu vuosikaudet ennen raskaustoiveitakin Terolutilla ja Lugesteronilla. Kun alettiin yrittää lasta, tein ovulaatiotestejä aika usein, enkä kertaakaan saanut niillä positiivista tulosta. Söin sitten yhden kierron Clomifeneja ja heti tärppäs... :)

Viimeksi muokattu:
Kahdeksannesta kierrosta tärppäsi. Ennen kuin ryhdyttiin yrittämään vauvaa, olin syönyt yli 10 vuotta e-pillereitä. Ja positiivisen testin tehdessäni oli 32-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja Pörrö75;10734340:
Eka raskaus (33 v) 1. yrityskiero
Toka raskaus (35 v) 1. yrityskierto (keskenmeno)
Kolmas raskaus (35 v) 2. yrityskierto

Pillerit lopetin 10 vuotta sitten, sen jälkeen ehkäisynä kondomi. Lyhyt kokeilu oli ehkäisyrenkaalla, muistaakseni v.2007 eli 1,5 vuotta ennen ekaa raskautta.

Yhteistyössä