Kauanko papassa kestää

  • Viestiketjun aloittaja vainoharhainen
  • Ensimmäinen viesti
vainoharhainen
Hei!

Kauanko yleensä kestää terveyskeskuksissa, että papa-kokeen tuloset tulee. Muistaakseni ennen olen saanut tulokset viikon päästä, ja nytkin käskettiin soittaa viikon kuluessa, mutta tuloksia ei ollutkaan. Hoitaja sanoi puhelimessa, että kestäisi kahdesta kolmeen viikkoon.
Kävi vain mielessä, että jos sieltä onkin jotain löytynyt, eikä hoitaja voinut/halunnut kertoa puhelimessa. Vainoharhainen olen kai :)
 
agfd
No missäs ne sen kertoo jos ei puhelimessa?? Luuletko, että sieltä varattaisiin aika jolloin voit mennä kuulemaan tuloksia? Noissa nyt vaan kestää, varsinkin julkisella puolella.
 
Keltavuokko
En tiedä, miten menetellään silloin, kun papaan on menty erikseen, mutta joukkotarkastuksista vastaus tulee aina kirjallisena kotiin. Siis täysin riippumatta vastauksen luonteesta, oli tulos sitten hyvä tai huono.

Eikö puhelimessa ole vähän arveluttavaa kertoa ihmisten terveydentilaan liittyviä tietoja? Eihän koskaan voi tietää, että langan päässä on oikea henkilö.
 
terv.kesskuksessa
pitää soittaa keskukseen, ei labraan. Keskusneiti tai rouva sitten katsoo koneelta vastaukset ja kertoo puhelimessa. Näin ainakin mun tapauksessa. Mun piti oottaa 1,5 viikkoa. Onneksi oli puhdas papa.
 
KM*:o)
Mulla kesti n. 3 viikkoa,
vastaus tuli kirjallisena kotiin.

Nimimerkille "terv.keskuksessa":
Ei kai nyt missään kukaan keskusneiti kerro mitään tuloksia,
vaan ammattihoitajat tai lääkäri....
Puhelinkeskuksen homma ei todellakaan ole
katsoa ihmisten henk.kohtaisia asioita mistään.
Jos näin on tapahtunut, se on poliisin tutkittava asia !!
Ota pikaisesti yhteys paikkakuntasi poliisiin,
keskushan voi levitellä asioitasi laajemmallekin yleisölle,
esim. sotua, jolla voi tehdä mitä tahansa ...
 
vainoharhainen
Alkuperäinen kirjoittaja agfd:
No missäs ne sen kertoo jos ei puhelimessa?? Luuletko, että sieltä varattaisiin aika jolloin voit mennä kuulemaan tuloksia? Noissa nyt vaan kestää, varsinkin julkisella puolella.
On se kumma kun pitää ihmisen tilannetta tietämättä alkaa jeesustelemaan ja tyhmänä pitämään. Mulla nyt sattuu oleen sellanen tilanne, että joudun jatkotutkimuksiin/hoitoihin papanvastauksista huolimatta, eli sinne lääkärille tulee aika joka tapauksessa. Kyse kun ei ollu mistään rutiinitarkastuksesta, vaan mulla on aika hankalia oireita, joihin pitäs saada apua. Senkin takia harmittaa toi viivästys, kun joudun nyt sitä aikaa ootteleen papan valmistumisen asti.
Ja meillä on terveyskeskuksessa käytäntö, että tuloksia tiedustellaan puhelimessa omalääkärin avustajalta, joka on sairaanhoitaja.
 
terv.kesk...
No kyllä se sama numero oli, johon piti soittaa. Vastauksista pitää soittaa sinne. Kai ne sit yhdisti sen jonnekin. Sama numero on keskuksessa. Siinä kopissa on monta muijaa.
 
kaikki
terveyskeskuksessa työskenelevät joutuvat vaitiolositoumuksen tekemään, joten ei niitä potilasasioista saa kertoa ulkopuolisille sen enempää terveyskeskusavustaja kuin lääkärikään.
 

Yhteistyössä