Kauanko raskausoireita keskenmenon jälkeen??

  • Viestiketjun aloittaja tuskailija
  • Ensimmäinen viesti
tuskailija
Tätä on varmaan puitu jo useammassa ketjussa, mutta en löytänyt keskustelua, josta olisin saanut vastauksen kysymykseeni. Eli sain keskenmenon viikko sitten ja viikoilla 7+4. Se alkoi pienellä ruskealla tuhrulla ja muuttui pian veriseksi vuodoksi. Sitä ei kuitenkaan koko aikana tullut kuin normaalikuukautisten verran, ehkä jopa vähemmän. Varsinaisia kipuja minulla ei ollut koko aikana, vaan nekin ihan normaaleja kuukautis-särkyjä. Kaavintaa ei tarvinut tehdä, koska kaikki tuli itsestään ulos. Varsinaista jälkitarkastusta ei ole, vaan minun pitää 5-6viikon kuluttua käydä antamassa verikoe, josta he katsovat onko raskauhormoni kokonaan poistunut. Todella alussahan se vasta oli, mutta pahalta se siltikin tuntuu. Olen kuullut, että raskaushormoni voi pysyä veressä kauankin ja sen takia raskausoireet voivat jatkua, mutta kysyisin että kuinka kauan? On todella ikävää kun rintani ovat edelleen todella turvonneet ja kipeät. Se tavallaan muistuttaa kokoajan siitä pienestä ja lyhyestä onnelisesta hetkestä, jonka sain olla raskaana ja siitä ikävästä viikontakaisesta menetyksestä.
 
Tiuhti*
Voimia sinulle tuskailija,

mulla ei ole omakohtaista kokemusta tuosta raskaushormonin poistumisesta, mutta kokeilepa selata Kermit-ketjua. Siellä kirjoittelee keskenmenon, tuulimunan tai kohdunulkoisen raskauden kokeneita ja sieltä voisi löytyä vastaus myös sinun kysymykseesi. Voit myös aloittaa kirjoittelun ko. ketjussa. Se on enemmän tai välillä vähemmän aktiivinen ketju, josta saat vertaistukea surullisessa tilanteessasti.

Lohtuhali vielä sinulle ja voimia!

Tiuhti
 
kerran kokenut
Heippa.

Minun ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon n vk:lla 7. Verta tuli runsaasti ja paakkujen kera. Olin todella huonovointinen ja mahaa vihloi niin että meinasi taju mennä... Vuoto jatkui ja jatkui vaan ja kahden viikon vuodon jalkeen sain lähetteen sairaalaan. Kaavintaa ei tarvinnut tehdä koska kohtu oli täysin tyhjä. Mutta vuoto vaan jatkui ja raskaushormonit olivat korkealla. Kuumettakin oli. Ja huimausta. Muutaman kerran meinasin pyörtyä kesken työpäivän... Vuotoa jatkui yhteensä 8 viikkoa!! Ja sitten se loppui. Ja hormonitkin laskivat... Kovin aloin jo olemaan epätoivoinen. Tapaukseni ei liene aivan tavallisimmasta päästä. Ja lohdutukseksi voin kertoa että nyt on siunaantunut kolme lasta ja jos kaikki menee odotusten mukaisesti niin keväällä syntyy neljäs.
 
kokenut myös
Moiks!

Mulla oli kans pari viikkoa sitten km. Viikko sitten, eli tasan viikko keskenmenosta, oli seuranta; kohtu tyhjä ja hcg laskenut nolla-tasolle! Vuoto oli mulla ihan kuukautisvuotoon verrattavaa, ei ollut enempiä kipuja ja vuoto oli parissa päivässä ohi...

En tiedä, johtuuko km:n varhaisuudesta (rv5+6) vai mistä, mutta mulla ainakin laski hormoni mielestäni nopeasti, ja raskausoireet hävisivät ennen vuodon loppumista! Hyvä niin, vaikka pahalta se siltikin tuntuu, kun joutui luopumaan kauan toivomastaa masuasukista kesken matkan... :-(
 
oireet hävis äkkiä
Mulla oli kans km noin 2 vkoa sitten. Oireet hävis aika lailla kohta, ku vuosin tyhjiinki. Kävin varmuuden vuoksi lääkärissä, mutta kohtu tyhjeni itsestään muutamassa päivässä, mutta kivut oli surkeen kipeet. Olin noin rv5 menossa ja vauvaa on odoteltu noin 1 ½ vuotta, pettymys oli suuri ku yhtäkkiä vasta plussanneena sellaisen joutui kokemaan. Onneksi ei mennyt pitemmälle, jos kerta tulos oli tämä ettei mitään ollu tarkotuskaan kehittyä. Voimia kaikille saman kokeneille ja hyvää syksyä kaikille.
 
Tuskailija
Kohtuni ultrattiin siellä sairaalassa ollessani kaksi kertaa, joku sitä taisi kysyä. Kiitos kaikille vastanneille! Raskausoireet ovat nyt onneksi jo paljonkin hiipuneet. Kohta voi alkaa miettimään jo seuraavaa yritystä. Valoa näkyy jo tunnelin päässä!:)
 
vierailija
Hei sain kesken menon 2viikkoa sitten ei kipuja ollut vaan veret hulahti ja hyytymä tuli mutta vuosin vaan 1n viikon. ennen raskautta ei mitään raskausoireita, mutta keskenmenon jälkeen alkoi raskausoireet mm, rinnat turvoksissa ja kipeät, huono olo sun muuta.... voisiko olla jäänyt jotain raskaus materiaalia vai mistähän johtuu?? Onko jollain ollut samanlaista??
 
vierailija
Kuinka kauan teillä on testi ollut positiivinen keskenmenon jälkeen? Lauantaina 6pv sitten, tuli hyytymäinen vuoto rv 9. Verta tuli myös ennen lauantaita, mutta hyytymät vasta lauantaina. Pari päivää sitten tuli vielä yks peukalonpään kokoinen kova kudos pala. Tänää vuoto vihdoin loppunut. Eilen menin testaamaan raskaustestillä ja tuli heti selkeä positiivinen vahva viiva. Jotenkin toivoin et olis tullut jo vähän ees haamuviivaa. Kauankohan kestää että hcg tasot laskis? Kannattaako testata esim. Ens viikolla vai vasta 2vk päästä.
 

Yhteistyössä