kauanko sairastunut tartuttaa muita? (sika)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja porsaita äidin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

porsaita äidin

Vieras
Tietääkö kukaan mikä on virallinen kanta ja näkemys siihen, kauankio sikaflunssaa sairastanut ihminen voi tartuttaa muita? Joissakin ohjeissa sanotaan, että kotona pitäisi olla yksi oireeton päivä. Siis täysin oireeton? Niin että yskäkin on jo loppunut? Yskähän voi kestää joillakin vaikka kuinka kauan ja nuhakin viikkotolkulla.... Vai tarkoitetaanko oireettomuudella sittenkin pelkkää kuumetta? Eli kauanko pitää välttää kontaktia sairastuneiden ja teveiden välillä?

no jos oikeesti järjellä ajatellaan niin eihän kuume ole mikään kipeän mittari. Ja toisekseen sillon ku on yskää niin silloin se viel leviää vaik muuten on parantunutkin.ehkä päivä päivältä vähemmän kuitenkin.

Kun asiaa itse lääkäriltä kysyin niin sitä yskää voi olla seuraavat parikin kuukautta, että ei se yskä ole se mittari tartuttaako vai ei. Meille sanottiin että 1-2 kuumeetonta päivää ja olo huomattavasti normaali niin silloin ei tartuta.

hyvä kysymys. Mä olen ollut kotona kuumeettoman yskijän kanssa alkuviikon. Lääkäri kirjoitii paperiin, että influenssa. Siis täh? Lapsi yskii, ei muita oireita, ei kuumetta. Mutta "virallisesti meillä on nyt "se"... Siis jos tää on influenssa niin mä oon joulupukin poro.

Yhteistyössä