kauankohan pyykit kuivaa ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miuu

Jäsen
09.09.2008
607
0
16
kivasti paistaa aurinko, mutta pakkasta olikin 10 astetta. Saapa nähdä missä vaiheessa kevättä noi pyykit alkaa olla kuivia. Eilen illalla laitoin ne ja nyt ovat sit ihan peltiä.

Kai ne siellä kuitenkin kuivuvat..?

kostuuhan ne sit taas kun sisällä sulavat :D
ite oon laittanu vasta kun on oikeesti lämpimiä päiviä ja maa sulamassa, aikasintaan huhtikuussa jos säät sallii... kun jää niihin se kosteus tosi pitkään et ei kuivu ulkona täysin..

Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
kostuuhan ne sit taas kun sisällä sulavat :D
ite oon laittanu vasta kun on oikeesti lämpimiä päiviä ja maa sulamassa, aikasintaan huhtikuussa jos säät sallii... kun jää niihin se kosteus tosi pitkään et ei kuivu ulkona täysin..

meiltä löytyy koivuallergiaa, niin siinä vaiheessa pitää visusti kaikki kuivata vaan sisällä. Yritin vähän etuajassa saada pyykit raikkaiksi.

Jospa tuo aurinko niitä vähän sulattelis...

Vaikka ulkona olisi pakkasta niin kyllä vaan lakanapyykinkin saa ulkona kuivaksi jos ilmankosteusarvo on kuiva.Aurinkoisella ilmalla ihan varmasti.
Sisään kun tuo niin varttitunnin jos pitää jossain (vaikka ovenpäällä) levitettynä niin ihanan raikasta ja kuivaa.
Meillä on aina kevättalvesta kuivatettu valkoinen puuvillapyykki ulkona...tulee todella valkoistakin kun auringossa kuivuu.
Siliävätkin eritavalla narulla kuin kesällä jolloin kuivuvat liian nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja miuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
kesäkuulle?

siltä se vähän näyttää. Luntakin riittää juhannukselle, niin kyllä mun pyykit kuitenkin siinä kuun alussa jo olisivat rutikuivia ja ah, niin raikkaita!

mä kyl kovilla pakkasilla, kuten nyt yöllä.. oon pannu ne pihalle pakastumaan, oikein höyry nousee kun vesi haihtuu, ja sit jäätyy pyykki. nostan sisään-sulaa ja kuivaa äkkiä-ja raikkaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja päivi:
Vaikka ulkona olisi pakkasta niin kyllä vaan lakanapyykinkin saa ulkona kuivaksi jos ilmankosteusarvo on kuiva.Aurinkoisella ilmalla ihan varmasti.
Sisään kun tuo niin varttitunnin jos pitää jossain (vaikka ovenpäällä) levitettynä niin ihanan raikasta ja kuivaa.
Meillä on aina kevättalvesta kuivatettu valkoinen puuvillapyykki ulkona...tulee todella valkoistakin kun auringossa kuivuu.
Siliävätkin eritavalla narulla kuin kesällä jolloin kuivuvat liian nopeasti.

mullakin on sellainen muistikuva, että lapsuudessa aina liehui lakanat hankien päällä. :)

Tänään lämmitetään sauna, niin nostan ne hetkeksi kuivahtamaan illansuussa lämpimään kylpyhuoneeseen.

Yhteistyössä