kauhea etova olo ja oksentelu! mikä avuksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
vielä en tässä raskaudessa ole oksentanut, mutta lähellä on ollut. esikoiselta oksentelin tuonne rv 22 asti joka päivä ainakin kerran. tältä toiselta lapselta oksentelin ainakin 3-5 kertaa päivässä rv 16+ asti. tiedän siis että on tulossa. tämä olisi mielestäni jo tarpeeksi paha kun tuntuu että on koko ajan matkapahoinvointia (pahaa sellaista) ja kaikki ruoka edottaa ja samalla kun pitäis yrittää välttää sitä nälkää ettei tule äärimmäsien paha olo :x :x

tarviisin siis ihan oikeita apuja! nämä tavalliset "syö ennen ku nouset sängystä" ei auta mitään :(

Mulla pahaolo helpotti kun söin 1-2 tunnin välein leipää jossa kinkkua päällä tai jogurttia. Toki yökin limaa mutta oikeeta oksua ei tullut kun muutaman kerran. Tuoremehusta tuli selvästi huonompi olo joten sitä en sitten juonut ollenkaan mutta vettä ainakin 2 litraa päivässä. Uusia ruokia en kokeillut ensimmäiseen 15 viikkoon mutta nyt jo maistuu turhankin hyvin....
HH 21+1

mulla ei ole auttanut mikään, mutta kavereista muutamaa on auttanut Multitabsin inkivääritabletit jotka on tarkoitettu raskauspahoinvointiin. ja tietty tunnin välein syöminen, ittellä on jääkaapissa aina hedelmäsalaattia ja viiliä. mutta eipä sekään auta, rv 14+6 ja nyt on jo välillä välissä päivä tai pari ettei okseta eikä yökötä, ennen yökötti 24/7.

Itse kärsin rv 7- rv 16 kauheasta pahoinvoinnista. Pari viikkoa vain tuossa välissä oksentelin, mutta se pahaolo seurasi mukana kokoajan. Olin itse sairaslomalla tuon ajan, koska ei työn teosta tullut mitään. Mulla siihen ei auttanut mikään syönti, väkisin söin aina vähän kerrallaan ettei sitten paino päässyt tippumaan liikaa. Itse aloin rv 14 pitämään ruokapäiväkirjaa, jotta varmasti tuli syötyä tunnin välein jotain. Muuten olo tosiaan oli sitten kamala. Siitä pidin myös kiinnin että lämmintä ruokaa yritin syödä 2 kertaa päivässä edes hieman vaikkei olisi maistunutkaan. Koska itse huomasin että jos lämpimät ruuat jäivät väliin oli olo aivan kaamea.

Näillä minä menin, odottelin vain että olo menee ohi. Itse en löytänyt tosiaan mitään poppakonstia. Vieläkin rv 19+5 seuraa pahaolo mukana lähes kokopäivän, mutta onneksi ei enää niin pahana. Ruokakin jopa maistuu. :)

Tsemppiä ja jaksamista! :hug:

tää on ihan hirveetä!! pahenee vaan koko ajna :'(

tekis mieli oksentaa sisukalut pellolle ja nukkua koko 9kk putkeen.. inhottavaa, kun sairaslomakaan ei auta kun opiskelen. voin olla pois ilman sairaslomaakin, mutta opintoviikot jää saamatta ja opiskelu keskeytyy, ei paljon naurata...

Mulla on meneillään rv 24 muistaakseni.. Ja edelleenkään en voi syödä kauheasti aamulla ennen töihin lähtöä. Bussimatka on liian pomppuinen ja joudun aina skarppaamaan ettei matka keskeydy. Nimenomaan arkiaamut ovat helvettiä, viikonloppuisin voin samaan kellonaikaan syödä ihan normaalisti.

Mä en jaksa enää uskoa että olo paranisi, vasta kun vauva syntyy olo paranee..

Yhteistyössä