Kauhea stressi pukkaa, kun tuo poika ei kävele.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korento
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korento

Vieras
Ikää jo 1 v 1 kk. Ei edes konttaa. Etenee muutaman metrin niin, että istuu, kierähtää mahalleen ja taas nousee istumaan.... ei siis kunnolla edes ryömi. Pystyy kyllä seisomaan tuen kanssa ja kerran on noussut melkein seisomaan itse, mutta en tiedä eikö kiinnosta vai mikä, kun ei nouse seisomaan yms. Mitä pitäs oikein tehdä?? Neuvolasta sain kovan kinuamisen jälkeen lähetteen fysioterapiaan, käytiin siellä ja saatiin muutama jumppaohje. Kyllä poika niitä tekee mielellään, ei näytä apua olevan liikkeelle lähtemiseen =o(

no mun mielestä ei oo syytä paniikkiin. ei tuo yhden vuoden ikä ole mikään sellainen että silloin viimeistään on osattava kävellä. kaikki myöskään eivät konttaa. monilla on mitä hassumpia tapoja edetä. monelta oon kuullu että vasta 1v 4kk:n iässä on lähteny käveleen. oottele siis ihan rauhassa vielä. ei kuulosta siltä että hänessä mtn vikaa on jos kerran seisoo ja pysyy siinä itse auttamatta.

mun miehen veljen lapsi lähti kävelemään n.1v3kk siis tosi huonosti käveli aluks.Nyt 1v7kk ja kävelee vieläkin aika huonost noin isoks,joten jokainen kehittyy eri tahtia.

lisään vielä...ja mitä enemmän alat asiaa kohkaamaan, sitä suuremmalla todennäköisyydellä lapsi vieroksuu asiaa. antaa kehittyä omaan tahtiinsa. ellei muutaman kuukauden kuluttuakaan ole edistystä tapahtunut, niin sitten asiaa kannattaa lähteä tutkimaan tarkemmin.

Keskimmäiseni oppi kävelemään vasta 1v8kk, tosin yksivuotiaana ryömi kyllä vuorotahtisesti. Mutta ei varannut jaloilleen.

Fysioterapiassa varmasti hiukan katsoivatkin lapsen liikeratoja, mutta jos asia huolestuttaa, niin varaa aika yksityiseltä lastenneurologilta! Minä käytin lasta yksivuotiaana lastenneurologilla, joka seurasi liikkumista ja sanoi että liikeradat näyttävät symmetrisiltä ja hyviltä. Jos neurologi näkee jotain huolestuttavaa niin saatte kyllä lähetteen lastenneurologian polille.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Keskimmäiseni oppi kävelemään vasta 1v8kk, tosin yksivuotiaana ryömi kyllä vuorotahtisesti. Mutta ei varannut jaloilleen.

Fysioterapiassa varmasti hiukan katsoivatkin lapsen liikeratoja, mutta jos asia huolestuttaa, niin varaa aika yksityiseltä lastenneurologilta! Minä käytin lasta yksivuotiaana lastenneurologilla, joka seurasi liikkumista ja sanoi että liikeradat näyttävät symmetrisiltä ja hyviltä. Jos neurologi näkee jotain huolestuttavaa niin saatte kyllä lähetteen lastenneurologian polille.

Fysioterapiassa oli lastenlääkäri mukana, kai se olis jotain sanonut, jos olis huomannut jotain erikoista. saatiin uusi aika lääkärille ja teraprutille puolen vuoden päähän, jolloin poika puolitoistavuotias.

Ei hätää, esikoinen käveli 1 v 2 vkon iässä, mutta kuopus harjoitteli ensin tasapainoa kauan ja käveli sitten 1 v 3 kk iässä. Kyllä lähtee kun itte haluaa. En kävelytelly juuri ollenkaan.

:hug:

Meilläkin ollaan hitaita noissa. Esikoinen ihan oma lukunsa ja kuopuskin tuossa keväällä lähti kävelemään pikkasen auki 1v9kk. 9,5kk iässä oppi istumaan ja tasan vuosikkaana lähti ryömimään. Nyt ikää 2v1kk ja kävelee reippaasti, tietty vähän kömpelömmin kuin ikätoverit joilla tuota treenaamisaikaa on ollut enemmän. Juoksuaskeleita ei ihan vielä tule mutta lähellä ollaan.

Fysioterapiassa käytiin tosissaan siinä vuoden korvilla mekin, nyt ei kuulemma ole enää aihetta (tosin isoveljen fysioterapeutilta ollaan kokoajan saatu vinkkejä ym).

Yhteistyössä