Kauhean ahdasmielisiä -ja katseisia ovat ihmiset. Vai mikä niiden pienessä mielessä on oikein mennyt pieleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli jos tekee lapsia, sun on itse hoidettava ne hautaan saakka. Sä et saa pyytää lastenhoito apua, koska kun sä oot ne halunnut niin sun täytyy hoitaakin ne. Sun, sun ja sun. Ei missään nimessä muiden.

Sä et saa sano olevasi väsynyt, sillä olethan itse lapsesi/lapsen halunnut.

Jos viet/annat/laitat lapsesis hoitoon olet ihan hirveä äiti jonka ei olisi täytynyt lapsia tehdäkkään.

Ei voi ihan oikeasti ottaa tälläisten kommenttien laukojia edes vakavasti. Sori vaan :)

Terv. Väsynyt äiti joka pyysi lapsenlapsiaan rakastavalta ukilta, että veisi esikoisen uimaan niin äiti pääsee toisen kanssa vaunuilemaan tuonne ihanan aurinkoiseen ilmaan ja pääsee site myös pikkaisen helpommalla osan päivää. Kun on väsynyt yövalmomisesta ja lapsikin nauttii välillä ajasta ilman äitiä.

Joo tää on ihan ihme yhteiskunta. Ei ollenkaan ihme jos lapset oireilee kun vanhempien pitäisi kaikesta selvitä yksin. Ennen oli sentään sukua ympärillä auttamassa.

Valitettavan moni ei ota kritiikkiä lastenhoidosta vakavasti. *Viittaan myös aapeen kommenttiin missä ap kieltäytyy ottamasta vastaan kritiikkiä*

Siksi suomessa lapset voivat huonosti ja huostaanotot lisääntyivät vajaat 70%.

Ei minustakaan ole (isommilta) lapsilta mitenkään pois, että saavat viettää aikaa muidenkin (tuttujen ja turvallisten) ihmisten kanssa kuin oman äitinsä. Mikä sen ihanampaa kuin seurata vierestä, miten lastenlasten ja isovanhempien välille kehittyy side. Molemmat voivat antaa toisilleen niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei minustakaan ole (isommilta) lapsilta mitenkään pois, että saavat viettää aikaa muidenkin (tuttujen ja turvallisten) ihmisten kanssa kuin oman äitinsä. Mikä sen ihanampaa kuin seurata vierestä, miten lastenlasten ja isovanhempien välille kehittyy side. Molemmat voivat antaa toisilleen niin paljon.

Ja tällä en tarkoita muutaman kuukauden ikäisen yökylään viemistä tai viikonlopun kestävää eroa vanhemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Valitettavan moni ei ota kritiikkiä lastenhoidosta vakavasti. *Viittaan myös aapeen kommenttiin missä ap kieltäytyy ottamasta vastaan kritiikkiä*

Kyllä mä otan vastaan kritiikkiä, mutta mä en tosiaan ota ihmisiä vakavasti jotka ovat sitä mieltä että vanhempien TÄYTYY hoitaa lapset ihan vaan itse kun ovat ne tehneetkin.

Kyl en ole enää kahteen vuoteen ujostelut pyytää apua enkä hävennyt jos lapset on ollu mummolassa. Mun mielestä lasten kuuluukin olla välillä ilman vanhempia. Jos jollain on valittamista mun ajatuksista niin antaa tulla vaan.

Olen onnellinen jos saa joskus edes omaa aikaa puolison kanssa. Tekee muuten todella hyvää myös suhteelle :D

Monissa muissa maissa on vielä sellainen kulttuuri että koko kylä kasvattaa lapsen...

Onneksi mun äiti ottaa usein mielellään lapsenlapsensa hoitoon. Kateellisia kommentteja on kuulunut niiltä, jotka eivät saa lapsiaan hoitoon kenellekään sukulaiselle vaikka haluaisivat.

Happamia, sano kettu...

Lapset tehdään toki itselle, mutta ei heistä tarvitse olla ihan yksin vastuussa 24/7/365. Varmasti monelle rutisijallekin kelpaisi oma aika ja esim. isovanhempien hoitoapu mutta kun he eivät saa niin ei pitäisi kenenkään muunkaan saada.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Happamia, sano kettu...

Lapset tehdään toki itselle, mutta ei heistä tarvitse olla ihan yksin vastuussa 24/7/365. Varmasti monelle rutisijallekin kelpaisi oma aika ja esim. isovanhempien hoitoapu mutta kun he eivät saa niin ei pitäisi kenenkään muunkaan saada.

Näinpä.

Meillä tytölle tuli oikein aurinkoinen hymy ja iloinen nauru kun kuuli pääsevänsä ukin kanssa kohta uimaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä!:
Kyl en ole enää kahteen vuoteen ujostelut pyytää apua enkä hävennyt jos lapset on ollu mummolassa. Mun mielestä lasten kuuluukin olla välillä ilman vanhempia. Jos jollain on valittamista mun ajatuksista niin antaa tulla vaan.

Olen onnellinen jos saa joskus edes omaa aikaa puolison kanssa. Tekee muuten todella hyvää myös suhteelle :D

Jo kyllä tekee lapsillekkin hyvää olla vähän muissa ympyröissä välillä, etenkin jos ovat kotihoidoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Happamia, sano kettu...

Samaa mieltä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näinpä.

Meillä tytölle tuli oikein aurinkoinen hymy ja iloinen nauru kun kuuli pääsevänsä ukin kanssa kohta uimaan. :)

Eipä meidänkään lapset surullisilta näyttäneet kun kuulivat, että viikonloppuna pääsee isovanhemmille hoitoon :)

Rikkaushan se on, sekä lapsille että isovanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:

Kyllä mä otan vastaan kritiikkiä, mutta mä en tosiaan ota ihmisiä vakavasti jotka ovat sitä mieltä että vanhempien TÄYTYY hoitaa lapset ihan vaan itse kun ovat ne tehneetkin.

No jos kukaan muukaan ei niitä halua hoitaa, niin pakkohan vanhempien on sitten se tehdä. Elleivät anna lapsia adoptioon, jolloin hoitovastuu siirtyy näille adoptiovanhemmille. Mutta kyllä se omien lasten hoito kuuluu ensisijaisesti vanhemmille, ei isovanhemmille, kummeille, kavereille tai naapureille.

Toki apua voi ottaa vastaan, jos sitä joku VAPAAEHTOISESTI tarjoaa (niinkuin varmaan useimmille tarjotaankin). Mut ei se kenestäkään tee pahaa ihmistä, jos ei halua toisen lapsia hoitaa, oli ne sitten vaikka omia lapsenlapsia. Vanhemmat ovat varmasti tukiverkkonsa tilan tienneet ja silti itse halunneet lapsia hankkia. Erilaisia maksullisia palveluita voi sit käyttää, jos tukiverkkoja ei ole ja tahtoo jonkun muun hoitamaan lapsiaan. Ja jos kerran palstamammojen mielestä lapsen kotihoito on vain asenteesta kiinni, niin ihan satavarmasti samalla logiikalla pystyy jostain repimään myös sen parikymppiä MLL:n hoitajaan.

Yhteistyössä