Kauhee olo..apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
käytiin päivystyksessä otettiin vuoronumero ja tultiin kotiin odottamaan ku lekuri sano että puolkasiin asti menee että pääsee..tyttö itkunen toistapäivää ja nyt oli sit 37,5 ei syö kunnolla eikä nuku..sänkyyn laskettaessa alkaa huuto..korvatulehdus varmaan :( mulla on aivan kamala olo.. :'(

kuule... tuo on ihan normaalia pikkulapsiperheessä; vaikka eihän se tietysti lohduta sairaan lapsen vanhempaa.Mutta siis vakavaa se ei ole mikäli vointi muuten ok, nuhakuume saa tuon aikaan. Tai korvatulehdus. Kipulääkettä ja tarv. ab-kuuri niin kyllä se siitä! Ja vaikkei ruoka maistu niin ei ole vakavaa, yritä sen sijaan saada nesteitä menemään. Ja syliä paljon! Onkos pikkuisella ensimmäinen tauti?

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
kuule... tuo on ihan normaalia pikkulapsiperheessä; vaikka eihän se tietysti lohduta sairaan lapsen vanhempaa.Mutta siis vakavaa se ei ole mikäli vointi muuten ok, nuhakuume saa tuon aikaan. Tai korvatulehdus. Kipulääkettä ja tarv. ab-kuuri niin kyllä se siitä! Ja vaikkei ruoka maistu niin ei ole vakavaa, yritä sen sijaan saada nesteitä menemään. Ja syliä paljon! Onkos pikkuisella ensimmäinen tauti?

no tyttö on ensviikolla 3kk..ja ensimmäinen tauti..mä oon ihan rikki..miten voikaan näin paljon pelästyä?! :/ en ole vettä opettanut vielä juomaan..niin kun sanoit nesteitä niin ..tarkotatko että pitäs antaa..vai riittääkö tuo maito...vointi on ihan ok..nyt nukkuu kun mies heijasi sitä sitterisä..muuten valvonu kokopäivän..olis kello jo seitsemän!!!

Jos se on korvatulehdus niin käyppä yliopiston apteekissa jos sellainen on kaupungissasi .... sieltä saa puuduttavia korvatippoja ja nukkuminen onnistuu =) kysy toki apteekista korvatippojen soveltuvuus 3kk vauvalle mutta en usko sen olevan käytön esteenä ja pyydä lääkäriltä kunnon särkylääkettä jotta vauva saa nukuttua kivusta huolimatta =)

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:

no tyttö on ensviikolla 3kk..ja ensimmäinen tauti..mä oon ihan rikki..miten voikaan näin paljon pelästyä?! :/ en ole vettä opettanut vielä juomaan..niin kun sanoit nesteitä niin ..tarkotatko että pitäs antaa..vai riittääkö tuo maito...vointi on ihan ok..nyt nukkuu kun mies heijasi sitä sitterisä..muuten valvonu kokopäivän..olis kello jo seitsemän!!!

Ensimmäinen sairastuminen lapsella on se raskain vanhemmille. Siihen vain ei osaa varautua, että on fyysisesti ja henkisesti aivan poikki, vaikka itse olisikin fyysisesti kunnossa.
Voi olla, ettei edes vettä huoli, kun ei ole tottunut. Tissimaidosta tiedän, että se riittää pelkästään nesteeksi, kai se korvikekin silloin riittää. (jos siis ei osoita kuivumisen merkkejä muuten)

ai niin pikkuinen kyseessä.. sitten on hyvä tosiaan käydä varalta lääkärille näyttämässä. Jos vauva on täysin rinnalla niin kyllä se riittää, ei tarvi ylimääräisiä vesiä tms antaa. Tarjoat vain rintaa tiheämpään jos kuumetta enemmän. Jos vauvalla on nuha niin todennäköisesti vain flunssaa tai korvatulehdus niinkuin jo kirjoitinkin. Harvemmin mitään sen kummempaa. Tuo 37,5 on oikeastaan lämpöä, ei varsinaisesti kuumetta. Helposti se lämpöily ja flunssa vauvan olon tekevät huonoksi ja siksi itkettää. Ja tietty jos korvissa vielä. Mutta tosiaan yritä rauhoittua, sylihoito ja kivun/kuumeenhoito + rintamaito nyt tärkeintä. Ja anna nukkua siinä missä parhaiten nukkuu (syli, sitteri tms). Jatkossa tod.näk näitä tauteja teillä useamminkin kunhan ikää tulee lisää. VOimia!

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
kiitos paljon..katoin lämmön uudelleen niin 37,1 peräsuolesta..mutta käyn näyttänmässä kuitenkin..kun on niin kitinäherkkä.. =)

Niin, pikkulapselle tuo on normaali lämpö. Kuume on vasta, kun se menee sinne yli 38.
Korvat on kuitenkin hyvä tarkastuttaa, jottei turhaa joudu kärsimään jos onkin tulehdusta..

Uusimmat

Yhteistyössä