Kauhee ruokaongelma, mä en jaksa tehdä ruokaa, tästä on tullu ihan pakkopullaa ja yäk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KYPSÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KYPSÄ

Vieras
Mä teen meillä ruuat, koska mies yrittäjä ja tekee todella pitkiä päiviä.

Musta tuntuu, että mä käyn joka päivä kaupassa eikä meillä koskaan jää mitään pakkaseen vaikka tekisin 10 litraa soppaa tai 2 vuuallista makaronilaatikkoo tms. Tuntuu et sitä menee just sen verran mitä sitä teen!

Taas on eilinen ruoka syöty ja siitä ei ole mitään jäljellä, että pitäs ruveta taas miettiin että mitäs helvettiä tänään. ARGH!!

Jääkaapissa tasan jauheliha, 1 tomaatti, mozzarellaköntti, munia, puolikas sipuli ja pekonia. Ja alkuviikosta syötiin jauhelihakastiketta, ei kiinnosta alkaa vääntään pizzapohjaa, mä en jaksa tätä!!!!!!!!!

(Ja asun jumalan selän takana missä ei ole edes pizzalle kotiinkuljetusta!!!!!!)

Senkus paistat ja maustat jauhelihan, makaornia joukkoon ja takuuvarmaa mössöruokaa.

Mulla on kesäisin aina vaihe että ruokaa ei huvita laittaa. Siis syödään keitettyjä perunoita ja lihapullia ilman mitään kastikkeita, perunaa ja kalapuikkoa, röstiperunaa ja makkaraa, kinkku- tai kanapastaa (kermassa siis), tonnikalasalaattia, mustaamakkaraa, hernekeittoa jne jne. Kaapissa/pakkasessa varastossa aina kalapuikkoja, lihapullia, röstiperunaa, kalakeittoa, kanasuikaleita ja kaapissa kermaa, makaronia, hernekeittoa, pussimuusiakin pelastukseksi.
Lisäksi lohta uunissa kermaviilikastikkeella on helppoa.

Nyt on kesä ohi ja ruoanlaitto taas pikkuhiljaa kiinostaa. Keitot ja kiusaukset maistuu, samoin uusia kalaruokia on nyt innostus kokeilla.

Mutta on ihan okei joskus suoria ruoanlaiton kanssa, aina ei jaksa.

Sä teet liian hyvää ruokaa, kun kaikki menee kerralla :) Kannattaa ottaa se pakastettavaksi tarkoitettu osa ruuasta heti eikä vasta sen jälkeen, jos siitä jotain on jäänyt.

Mullakin on välillä tuollaisia kausia, ettei ruoanlaitto maita yhtään. Silloin mennään sitä kautta että pakasteeseen ostetaan vihanneksia, kerma/lohkoperunoita, lohikalapuikkoa yms mitä saa helposti laitettua mutta mikä nyt ei aivan huonointa ruokaa ole (ei toki terveellisintäkään, mutta parempi kuin vaikka roiskeläppä mikropizza).
Välillä on ihan OK ettei laita mitään gourmee-ruokaa vaan menee sieltä mistä aita on matalammalla ;) Ja niinkuin Keittiönoita totesi niin ottaa heti samantien sivuun ruoasta sen määrän mitä haluaa laittaa pakastimeen.

Joo, ensin otat ruuasta pakkaseen menevän osan. Jos porukalle jää nälkä sitten, anna leipää. Näin mä teen. Ja totta, ruuan laitto on ärsyttävää! Tai vielä ärsyttävämpää on sen miettiminen, mitä sitä laittais. Ettei ny joka päivä olis ihan samaa.

Yhteistyössä