Kauhistuttaa! Oppisopimuksella kka:ksi ja paikka mahd. yläaste!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki iski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikki iski

Vieras
Siis olen harkinnut oppisopimuksella kouluttautumista koulunkäyntiavustajaksi ja näköjään paikka voisi löytyä yläasteelta. Kahden räväkän pojan avustajana! Ja mua rupes hirvittämään!! Oikeesti! Kun ei ole alan koulututusta mitään, työkokemusta vuosi kouluavustajana ala-asteella... Miten minä pärjään niille? Entäs jos en saa yhtään minkäänlaista auktoriteettia näihin oppilaisiin?

Jotenkin lapsellisesti en tajunnut, että myös yläasteella tarvitaan avustajia. Kuvittelin, vaikka tiesin yhden avustajan yläasteelta, että vain ala-asteella on avustajia...

Nyt mietin jo oppisopimuksen vaihtamista (siis vasta ns. kyselyasteella, paikka löyty perjantaina) aikuiskoulutukseen...

Kertokaa mulle kuinka paljon minun pitää osata ja miten pärjätä jos oppisopimuskoulutukseen pääsen?

Älä nyt hyvä ihminen panikoi, ihmisiä ne yläkoululaisetkin (huom! ei yläaste)on :D. Mua ainakin auttaa huligaanien kanssa aina se, että ajattelen niidenkin olevan vaan jonkun lapsia... ja valtaosa nuorista - myös niistä "pahiksista" on ihan hirmu mukavia, kun tutustuu. Niille pitää vaan olla aikuinen ja näyttää kaapin paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Älä nyt hyvä ihminen panikoi, ihmisiä ne yläkoululaisetkin (huom! ei yläaste)on :D. Mua ainakin auttaa huligaanien kanssa aina se, että ajattelen niidenkin olevan vaan jonkun lapsia... ja valtaosa nuorista - myös niistä "pahiksista" on ihan hirmu mukavia, kun tutustuu. Niille pitää vaan olla aikuinen ja näyttää kaapin paikka.

Just tuota minä mietinkin, että saanko näytettyä sen kaapin paikan... Löytyykö minusta ytyä siihen kun olen aika ns. pehmeä luonteeltani? Pari päivää tässä olis aikaa vielä ennenkuin pitää soittaa koulutoimenjohtajalle. En tiiä kyllä kehtaako tätä enää peruakaan. Tosin aikuiskoulutuksena alkais syksyllä koulunkäyntiavustajan tutkinto...

Kokeile ainakin, saatat yllättyä iloisesti. Yläkoululaiset pojat näyttää isoilta roikaleilta, mutta on aika suloisia ja ihmeen pieniä, kunhan tutustuu. =)

Ei se kaikille sovi, mutta minä olen viitynyt sydämeni pohjasta yläkoululaisten kanssa.

Yhteistyössä