Kauhu-kokemuksia autokoulun opettajista! Listataampa! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palstamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palstamamma

Vieras
Minulla oli niin karmea opettaja ettei mitään rajaa. Ensinnäkin ulkoinen habitus oli epämiellyttävä: epäsiisti, näytti aina siltä kuin olisi rymynnyt koko yön jossain peseytymättä ja peiliin katsomatta. Auto oli aina ihan täynnä tämän opettajan jotain omia epämääräisiä kamoja, koiran karvaa ja ruuan tähteitä ja roskia. Oli kaiken kukkuraksi itseään ja omaa "erinomaisuuttaan" täynnä, tuntui kärsivän jostain persoonallisuushäiriöstä. Suu kävi koko ajan, jos ei minulle niin sitten luuriinsa. Tuntui ajotunneilla olevan eniten kiinnostunut oman äänensä kuuntelemisesta ja egonsa pönkittämisestä "avuttoman" ajo-oppilaan (eli minun) kustannuksella. Kun vihdoin sain inssin läpi, en tiedä olinko iloisempi siitä että pääsin kyseisestä miehestä eroon vai siitä että sain kortin... Olisi pitänyt tajuta vaihtaa opettajaa ajoissa. En vaan uskaltanut, koska ihan oikeasti pelkäsin tämän opettajan reaktiota siihen.

Pistäkääpä joku pahemmaksi!

Mä olin ainoa likka kuorma-auton tunneilla. Tulin aina veljen raksalta joten olin millon maalissa, millon puupölyssä. Nuoret herrat olivat siistejä ja sliipattuja. Opettjamme oli n. 70 vuotias rollaatorin kanssa kulkeva sovinisti mies. Minä jouduin aina kantamaan ja raahaamaan esille, milloin vaihdelaatikkoa milloin jarrupaloja... jätkät vaan istuu ja hymyilee. Oli tosi alistettu ja orja olo... Kerran mulla si napsahti... Taas mua käskettiin jotain kantamaan ja sanoin että en muuten hae, saa joku näistä äitin kultapojuista hakea sen... hyvä ettei ukko saanu slaakia siihen paikkaan ku pullikoin. Yks pojista lähti si hakeen sitä jotain osaa ja ukko rupes kyseleen siitä. Minä si luettelin jälleen kaiken oikein, mut silti se ukko kehtas jotain pullikoida. Minä käppäilin niiltä istumilta toimistoon, sanoin että menen tekemään ilmotuksen syrjinnästä yms. ja johan alko seuraavalla kerralla ukko oleen kiltti :)

Mun autokoulunopettaja hermostui mun puhinaan maantieajossa (jota tein siis ihan huomaamattani). Tokas mulle, "et jos et kohta lopeta tota puhisemista, kävelet loppumatkan".

Olin 17 ja raskaana ja tietty tunteet aika pinnassa ja autokoulunopettaja huusi naama punaisena jos en heti osannut kaikkea,aika koomista kun autokouluun olin tullut oppimaan.Enää en sellaista kattelis,mutta silloin en osannut toista opea vaatia.Ja ensimmäisellä tunnilla laittoi ajamaan aika pitkän matkan,ja kun tosiaan sanoin etten ehkä suoriudu kun en ole ennen ajnut niin tokaisi että olet varmaan jossain ajanut jo ilman korttia.

Mulla oli kanssa kamala autokoulunopettaja. Tosi kiva, kun mukana oli muitakin ja ukko mollas ja huusi. Kerran huus mulle kiroillen, että saa mun takia harmaita hiuksia. Kaikkein ärsyttävintä, kun vihjaillen kertoi mitenkä vaihdekeppiä pitää käyttää (kuulemma yhtä hellästi käsitellään kuin miestäkin) :kieh: Kerran olin liikennevaloissa ekana ja lähdössä töpeksin niin autokoulunopettaja iski jarrut pohjaan....tietenkin auto sammui. Sitten huusi, että pitää käynnistää ja mennä eteenpäin.

Kerran mukana oli mua paljon vanhempi mies (olin silloin 18), joka kertoi ettei ope käyttäydy poikia kohtaan tuolla tavalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Mulla oli kanssa kamala autokoulunopettaja. Tosi kiva, kun mukana oli muitakin ja ukko mollas ja huusi. Kerran huus mulle kiroillen, että saa mun takia harmaita hiuksia. Kaikkein ärsyttävintä, kun vihjaillen kertoi mitenkä vaihdekeppiä pitää käyttää (kuulemma yhtä hellästi käsitellään kuin miestäkin) :kieh: Kerran olin liikennevaloissa ekana ja lähdössä töpeksin niin autokoulunopettaja iski jarrut pohjaan....tietenkin auto sammui. Sitten huusi, että pitää käynnistää ja mennä eteenpäin.

Kerran mukana oli mua paljon vanhempi mies (olin silloin 18), joka kertoi ettei ope käyttäydy poikia kohtaan tuolla tavalla :/

Missä päin sä kävit autokoulus? Mä kävin Hesassa. Koin jotenkin, ettei se ukko pitänyt minusta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:

Missä päin sä kävit autokoulus? Mä kävin Hesassa. Koin jotenkin, ettei se ukko pitänyt minusta ollenkaan.

Pienellä paikkakunnalla Kanta-Hämeessä.

Mä en voi pistää pahemmaksi..mulla oli aivan loistava (nais)opettaja =) Asiallinen, rauhallinen, osaava, kannustava ja mukava. Mutta autokoulun omistajalla oli aika rasvasia alapäävitsejä teoriatunneilla...ei kuitenkaan mitään sietämätöntä. :D

Musta tuntui, että mä pelkäsin niin hirveästi niitä ajotunteja, että en pystynyt seuraamaan liikennettä, vaan aina arvasin, mitä seuraavaksi pitää tehdä. taannuin samanlaiseksi kuin ala-asteella, en osannut mitään vaan teeskentelin päästäkseni aina tilanteesta jotenkin. :/

Ajoteho Riihimäki! Siinä paras autokoulu! Opettajat (omistajat Sirpa ja Mika) aivan mahtavia!
Opettajia taitaa olla 4yhteensä, Sirpa, Mika, Timo, Timo :)
Huumioria ei huutoa.. ja jos ei onnistu ekalla kerralla niin kokeillaan myöhemmin uudestaan.
Juuri kävin kakkosvaiheen siellä ja joka päivä käyn kahvilla autokoulussa :)
Sieltä saa pullat ja leivät mitä ikinä on tarjolla.. Erittäin hyvää palvelua siis myös meille jotka ei ole autokoulun kirjoilla tällä hetkellä..

Siis mulla ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa minun opettajastani.
Se oli tosi mukava tyyppi ja pääsin inssin kerrasta läpi. =) :flower:

Aivan pakko kehua omaa autokouluni! Nimittäin Porvoon autokoulu. Omistaja-nainen ei, kyllä, parhaasta päästä, mutta erimielisyyksissäkin kunnioittaa asiakasta. Lisäksi meillä on todella mukavat mies-opettajat. Ei mitään henkilökohtasta, vaan ystävällistä palvelua ja kannustavaa otetta.
Vaikka en vielä inssiin asti tullut, mutta itse opiskelu on mieluisa.

Yhteistyössä