kaukalo ja karenssi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pomppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pomppi

Vieras
Moi, onko olemassa jotain hyvää käytäntöä milloin vauvan kanssa voi aikaisintaan lähteä kotoa liikkeelle vai heti vaan jos säät sallii? Jostain kuulin että vauvan kanssa tulisi olla noin 2 viikkoa kotona "karenssissa" ihan ennenkuin vieraita sallitaan tai lähdetään ulos esim. kauppaan. Vanhentunut tieto?

Entä kuinka kauan maksimissaan muutaman viikon ikäistä vauvaa voi istuttaa auton turvakaukalossa? Asento ei liene selälle hyväksi jos pitkään istuttaa.

No me lähdettiin heti eikä kökötetty kotona. Eli ihan oman voinnin mukaan voi mun mielestä lähtee liikkeelle. Tosin kerran sain tästä samaisesta aiheesta paljon p***aa niskaan mutta oli moni mun kanssa samaa mieltäkin:)

Oisko toi kaukalossa istuttaminen menny niin että max. 2h...? Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Me lähdettiin eka kertaa kylään sen kahden viikon jälkeen. Oli talvi ja niin paljon pakkasta (ja minä vielä kipeä), että ei olisi aikaisemmin edes kiinnostanut. Vieraita kyllä kävi sitä ennen kyllästymiseen asti...

Tämä on sellainen asia, että saa toisten niskavillat tosi tehokkaasti pystyyn :)

Mutta, terveenä tuo tyttö on pysynyt, vaikka pienestä pitäen on jonkun verran liikuttukin ihmisten ilmoilla!

Kyllähän sitä ihmisiä saa tavata ennen kuin lapsi 2vk... mutta se onkin suositus, että kauppakeskuksiin yms ei mentäisi ihan pienen pienten vauvojen kanssa kun siellä ne pöpöt ovat niin miljoonakertaiset kuin esim kotona. Joten miksi väkisin noin pientä altistaa niille. Varsinkin syksyisin kun kaikenmaailman nuhat ja flunssat jyllää...
Vieraita kun kotona käy, niin hehän ovat terveitä. (Tai kuka nyt sairaan päästäisi katsomaan alle 2vk vauvaa?!?!)

Mutta ei siinä muuta siis ole, kuin TURHA altistaminen alle 2vk jolla vastustuskykyä ei juuri ole lainkaan!

me käytiin kaupassa jo kolmen päivän ikäisenä.."istui" omassa kaukalossa ja sen verran pöpökammoinen olin, että desinfioin käteni Savetilla ennen kuin vauvaan koskin sen reissun aikana..:)

Meillä on talvivauva ja hänen syntyessään oli kovat pakkaset ja vielä pahin flunssakausi menossa + se virus mikä oli viime talvena... oliko se R-virus? Meillä kyllä kävi vieraita alk. kun vauva oli 1 viikon mutta ei juurikaan liikuttu koko perheen voimin ensimmäisten 3 viikon aikana, johtuen juuri niistä kovista pakkasista.

Kieltämättä ärsytti kun yksi kaveri tuli käymään ja alkoi heti eteisessä kertoa että hänellä on sitten räkätauti menossa mutta sisko sano että ei se haittaa kun menee vauvaa katsomaan.

Meille annettiin sellaiset ohjeet, että kaksi viikkoa tai kolme kiloa niinvoi mennä ulos. Aluksi noin 15 min ja sitten pidentäen aikaa päivittäin. Ja tämä suositus annettiin kesällä. Eli ei tietenkään kovilla pakkasilla (yli -15 astetta) kannata ulkoilla pienen lapsen kanssa. Kaukalossa en pitänyt aluksi kuin noin puolituntia kerrallaan. Ensimmäisen parintunnin matkan tehtiin noin kolmen kuukauden ikäisenä. Että näin meillä...

Yhteistyössä