Hae Anna.fi-sivustolta

Kaularangan kipuilu

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Elvi, 06.05.2019.

1. Elvi Vierailija

Mahtaako paikalla olla henkilöitä, joilla on kaularangassa kivuliaita kulumia?

Kauanko kipuilu kestää? Minulla tämä riesa on ollut jo 2,5 vuotta. Eikä loppua näy eikä kuulu vaikka väliin onnyt ollut vhän parempiakin kausia.

Pahimmillaan oli niin, etten voinut edes kävellä, kun jo olin todella kipeä. Kipulääkkeistä ei ole apua, siksi sain jo jokin aika sitten Triptyliä kipuun. Eihän sekään kipua vie pois, mutta saan edes nukuttua yöllä.

Fyssarilla olen käynyt aikoinaan, sain liikuntaohjeita, joita noudatan. Hieronnasta ei ole apua. Alussa fyssari sai niskan sen verran toimimaan, että nyt kuitnekinpää kääntyy, vaikkakaan ei täydellisesti.

Onko kellään leikattu tuota kulumaa vai onko niin, ettei pelkkää kulumaa aleta edes operoida? Itse en kyllä uskaltaisi edes mennä niskaleikkuuseen,vaikka en ole mitään kauhujuttuja kuullutkaan. Tahtoo vaan olla, että kun joku kohta leikataan, jää sitä arpikudosta sitten ja se taas saattaa aiheuttaa vaivaa.

Nyt, kun taas olen pystynyt liikkumaan enemmän, pyöräilen, sauvakävelen ja käyn kuntosalilla treenaamassa. Tosin tahtoo aina salitreenin jälkeen olla todella tuskainen päivä, vaikka teen liikkeet todella varovasti ja minulle on fysioterapeutti tehnyt ohjelman, jossa huomioidaan tuo niskavaiva.

Vesijuoksukin jäi, kun juoksun jälkeen olin todella kipeä.

Kertokaa ihmeessä vinkkejä, miten pärjätä mahdollisimman kivuttomana kaularangan kulumien kanssa.

2. Elvi Vierailija

Eikö löydy muita niskavammaisia?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus