Hae Anna.fi-sivustolta

Kauneimmat kivet

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Lily-Rose, 11.12.2019.

1. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Onpa hurmaava kivi, ihan noin upeaa malakiittia en ole nähnyt. Oma lempparini tällä hetkellä on turkoosi.

Last edited: 13.12.2019
    • Tykkään Tykkään x 2
  3. vierailija Vierailija

Oma lempikiveni on kuukivi.

• Tykkään Tykkään x 3
  4. vierailija Vierailija

Minulla graniitti - kaikissa muodoissaan ja väreissään :).

Jalokivetkin ovat (säihkyvän) kauniita.

• Tykkään Tykkään x 2
  5. sinikello Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    630
    Larimar..(y):)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
  6. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    43
    Tällä hetkellä haluan vain koskea vuorikristalliin. Luulen, että se tasapainottaa energioitani, kun muuten joudun juoksemana tukkaputkella milloin missäkin, niin tarvitsen vain sellaista selkeää rauhoittavaa ja puhdistavaa hypisteltäväksi silloin tällöin.

Sitten minulla on yksi koru, jossa on raaka-ametisteja, tykkään tosi paljon. Siinä onjotenkin hyvin erikoiset energiat. En vain koskaan käytä sitä kodin ulkopuolella, koska pelkään, että se katoaa.

• Ihana! Ihana! x 1
  7. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    43
    siis outoa... kävin tuossa googlettamaan kiviä ja vuorikidettä ja löysin kaupunkini kivikaupan. Olin ollut vuosia siinä uskossa ettei täällä ole enää kivikauppaa, kun entinen lopetti toimintansa.

Tämä kivihaikailuni alkoi joskus viikko sitten ja heti sen jälkeen matkalaukkkuni hajosi.

Vika oli selvä valmistusvirhe, mutta päätin etten viitsi mennnä valittamaan. Kiire oli vaatinut veronsa enkä kaivannut lisähommia. Tein sen kuitenkin, koska ärsytti erään läheiseni "tottakai viet sen korjattavaksi, ei valmistusvirheellistä tuotetta pidä hyväksyä vaikka miten olisi kiire, siis uskomatonta ettei joku käytä takuuta, kun sellainen on annettu" saarna... koin, että pääsen helpommalla jos menen valittamaan, niin ei tarvitse kuunella koko loppuelämää sitä "uskomatonta ettet vienyt sitä takuukorjaukseen" narinaa.

No.. vein sen korjattavaksi, ajattelin, että voisi nyt samalla kiertää tätä kauppakeskusta, mutta kun taivaalta satoi kissoja ja koiria, niin päätin etten jaksa ja menen kotiin. Laukku korjattiin, mutta heti kun pääsin kotiin, se hajosi uudelleen uudesta paikasta. Ei muuta kuin takaisin.

Nyt sitten näin täällä tämän kivikeskustelun, googlailin kivikuvia ja huomasin kaupunkini kivikaupan, joka tietenkin on tuossa samassa kauppakeskuksessa.

Rakastan tällaisia elämän pikku sattumuksia. En voi käsittää miten en ole huomannut tuota kivikauppaa ennen.

On selvää, että kun laukkuni tulee uudesta korjauksesta, minä menen samalla käymään kivikaupassa. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::p Siis pakkohan se on nyt tehdä ja katsoa. Ostan jotain vaikka itselleni joululahjaksi ja näyttelen yllättynyttä kun avaan paketin. :D

• Hauska Hauska x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
  8. sinikello Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    630
    Sininen topaasi..:)(y)

• Tykkään Tykkään x 2
  9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mulla ei oikein lempikiveä ole mutta kaikista puolijalokivistä oon aina tykänny. Tosta malakiitista mulla on korvikset, sormus, kaulakoru ja rannekoru. Ostin joltain kivikorukojulta tekopaikkakunnan markkinoilla varmaan ysärillä noi kaikki ja sain jo alennustakin kun olin ostanut niin paljon. :D

Haukansilmä mulla on kans korvakoruina ja kaulakoruna, se jonkun/joidenkin lähteiden mukaan on Vesimiehen horoskooppimerkin koru. Granaatti on kaulakoruna myös, tammikuun kivi. Sit on muitakin, kun tykkään/tykkäsin puolijalokivistä. Ja ihan ulkonäön perusteella josta tykkään ostan. Tai ostin. En enää pitkään aikaan ole. Jotenkin tää kivijuttu on jääny.

Turkoosista joku kun sen mainitsi niin oon kuullu sanottavan jotta se pitäisi saada lahjaksi. Mä oon kyllä yhden turkoosini ostanut ihan itse.

Sit on se vaaleansininen puolijalokivi, josta mulla on ainaki korvikset. Hitto kun en muista nimee, kalsedoni joo. Väri miellytti, taitaa mulla olla siitä kaulakorukin.

• Ihana! Ihana! x 1
  10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mä en ymmärrä, musta tuntuu jotta Lily tykkäs mun viestistä ennenkö olin edes lähettänyt sen???? Emmä sitä munmielestä lähettäny ja sitte muokannu?

Oikeesti????:eek::ROFLMAO:

• Hauska Hauska x 1
  11. sinikello Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    630
    Vaihetaan värrii..:):D punainen rubiini..(y)(y)(y)(y)

• Ihana! Ihana! x 1
  12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Sininen on mun lempiväri, hiano.

• Tykkään Tykkään x 2
  13. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Ei siinä ainakaa lue että "muokattu" (rekkautuneet näkee jos on muokattu ja kellonajan). Oon kato sanonu, et mul on hyvä intuitio, mut uusinta alaa taitaa olla nää aikahypyt. :D

• Tykkään Tykkään x 1
    • Hauska Hauska x 1
  14. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Sininen on munki lempiväri, (ja on ollu lapsuudesta asti.:))

• Tykkään Tykkään x 2
  15. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Siis kun oikeasti mä kirjoitin vasta sitä viestiä ja tuli hälytys jotta joku tykkää sun viestistä sit lähetin sen kirjoittamani ja ainoo tykkäys oli sun tuohon just minkä kirjoituksen keskellä tuli toi hälytys. Oikeesti.

• Tykkään Tykkään x 1
  16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Joo, sininen mulla ollu aina ja edelleen.

• Tykkään Tykkään x 1
  17. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Ihme juttu. :)

18. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Minulle vuorikristalli oli tärkä, kun tein kolmea erilaista työtä. Niitä yhdisti ihmisläheisyys, muuten työnluonteet poikkesivat paljonkin toisistaan. Myös ruusukvartsi puhutteli paljon. Nyt on vakiintunut turkoosi, joka oli eka kivi, jonka sain rippilahja sormukseeni istutttuna. Näiden lempikivien väliin mahtuu monia eri kivilaatuja useimmat niistä lahjoiksi saatuina. Turkoosiin palasin, kun nuorimmaiseni toi sen eräältä kisamatkaltaan ja kaipa sen arvo liittyy enemmän siihen. Turkoosin sanotaan suojelevan pahalta.

Last edited: 28.12.2019
    • Tykkään Tykkään x 1
  19. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    43
    Kiitos kokemuksesi jakamisesta.

Tuo yllä oleva lainaus sopii aika hyvin tämän hetkiseen elämääni. Ehkä vuorikristalli tuo kirkkaana kivenä selkeyttä ja autaa suuntaamaan omaa energiaa itse asiaan. Olen tekemässä uran vaihdosta ja ainakin yksi vaihtoehto selkeytyy enemmän ihan ensi vuodenalun puolella. Epävarmuus on suurta onko juuri tuo vaihtoehto oikea minulle, mutta ei muuta kuin selvittämään.

Vuorikristalli on myös hyvin lempeä kivi, ainakin itse koen niin.

Olen aina ihaillut etelä-amerikan intiaanien turkooseja koruja, omistan pienen turkoosin palan, mutta en ole tohtinut sitä missään käyttää, joskus pyörittelen sormissani.

Nyt on kivikaupassa käyty ja laukkukin haettu. Kivikauppaan oli juuri tullut *tadaa* uusia vuorikristalleja. Yksi sieltä osui käteeni enkä voinut päästä pois käsistäni vaikka kotonakin kaltaisiaan on ihan riitävästi ja vaikka olin päättänyt etten osta vuorikristallia. Niinpä ostin sen, kun en vain kyennyt jättämään sitä. Lisäksi huomasin ostaneeni kaksikärkisen vuorikristalliriipuksen. Olin ihan siinä uskossa, että päätin etten osta, mutta niin se vain löytyi ostospussista ja tilitiedot vahvistivat oston tapahtuneen. Että näin nyt sitten kävi. Ehkä vuorikristallini pitävät myös minusta kun tuntuvat laumailevan kotiini. Olisipa hauskaa, jos uusi kotini olisi vuorikristalliluola.

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri