Kauniita ja ei älyttömän yleisiä tyttöjen nimiä?

  • Viestiketjun aloittaja ella jo liian yleinen
  • Ensimmäinen viesti
Suski
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan;11201251:
neljättä lasta odotan ja nimiä on mietitty...Tyttö tulossa taas isoveli Venni Seppo Juhani ja isosiskot Edla Vuokko Henriikka ja Pepita Anni Esikko ovat tosi innoissaan. Ajateltiin pikkusiskon nimeksi sitten Seela Juli Anmari
Siis mitä te ihmiset aattelette ku annatte lastenne nimiks tollasia hirvityksiä. Onko olevinaan tosi ainutlaatuisia ja herkkää??? Mitäh? Tykkääks ne lapset oikeesti nimistään. Jos tykkää ni mikä mää oon arvostelemaan, mut en kyl tahtois olla mikään Venni Seppo Juhani, kun ihan pelkkä Venni ois tosi kiva.. Vink Vink vaa ;) Mut antakaa anteeks jos loukkaannuitte
 
mietteissään
Oma nimi on Veera, ja se on käsittääkseni aika yleinen nimi, mutta miks missään keskustelupalstalla kukaan ei oo ehdottanu Veeraa? Ihan nätti nimi. Saara ja Roosa ja Kaisa on kanssa ihania ja perinteisiä suomalaisia nimiä, mutta missään niitä ei kehuta. Aina pitää olla joku Mette-Maria Kukka-Sofia tai Kukka-Maria Mette-Sofia... Mina ei ymmarra :(
 
Karseita lähiönimiä!
Miksi lapsille annetaan noita kamalia lähiönimiä tai stripparinimiä, jotka eivät sitä paitsi soinnu sukunimeen tippaakaan, kuten Angelina Junttiperä, Anastacia Pölliäinen tai Isabella Mäkäräinen!

Vähänkö tulevaisuuden työnantajat ja rekrytoijat nauravat paskaista naurua noille, ja pistävät suosiolla hakemuskasan alimmaisiksi, kun niistä tulee tiettyjä lähiöruusumaisia, wannabemäisiä tai helppoja mielikuvia!

Eli käyttäkää myös aivojanne kun nimeätte lapsianne

terv. Erään "Angelina Junttiperän" (vrt.) tunteva sukulainen, joka näkee miten tyttö kärsii nimestään nyt jo teininä
 
lootus75
Alkuperäinen kirjoittaja Karseita lähiönimiä!;11283031:
Miksi lapsille annetaan noita kamalia lähiönimiä tai stripparinimiä, jotka eivät sitä paitsi soinnu sukunimeen tippaakaan, kuten Angelina Junttiperä, Anastacia Pölliäinen tai Isabella Mäkäräinen!

Vähänkö tulevaisuuden työnantajat ja rekrytoijat nauravat paskaista naurua noille, ja pistävät suosiolla hakemuskasan alimmaisiksi, kun niistä tulee tiettyjä lähiöruusumaisia, wannabemäisiä tai helppoja mielikuvia!

Eli käyttäkää myös aivojanne kun nimeätte lapsianne

terv. Erään "Angelina Junttiperän" (vrt.) tunteva sukulainen, joka näkee miten tyttö kärsii nimestään nyt jo teininä
Osa näkyy tykkäävän omista nimistään, niin myös minä eli Marianne.
 
minä vain
"Oma nimi on Veera, ja se on käsittääkseni aika yleinen nimi, mutta miks missään keskustelupalstalla kukaan ei oo ehdottanu Veeraa? Ihan nätti nimi. Saara ja Roosa ja Kaisa on kanssa ihania ja perinteisiä suomalaisia nimiä, mutta missään niitä ei kehuta. Aina pitää olla joku Mette-Maria Kukka-Sofia tai Kukka-Maria Mette-Sofia... Mina ei ymmarra :( "

Minakaan ei ymmarra ;). Mun tytöstä tulee Veera... Mietin, että onko liian yleinen nimi, mutta ei näköjään juuri nyt ole suosiossa. Hyvä ehkä niin, ettei tytöllä kaikki kaverit ole Veeroja :)
 
Tane
Entäs sitten tyttöjen nimiä? Pojalle oli keksitty, mutta tyttö tulossa. Nimet ihan hakusessa. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Oman nuorimman tyttäreni nimi on Neelia. Nimeä on muistaakseni Suomessa alle 100. Kaimaa tuskin vastaan kävelee ihan äkkiä. :) Itse pidän nimestä paljon. Myös Aviela on nimi jonka olen kuullut ja joka myöskin ainakin kuullostaa harvinaiselta ja minun mielestä kivalta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Pöö
Meidän koira on Helmi. Olisin halunnut säästää sen toivottavasti tulevan tytön nimeksi, mutta mies sanoi että ei voi ottaa riskiä että sen nimisestä tytöstä tuliskin ruma ;)

Onhan toi tavallaan hyvin ajateltu... Oli aika kornia tavata Ruusu-niminen nuori nainen, joka ei todellakaan ollut ruusunnuppu...



Mielestäni:
Helmi on kaunis nimi ja sen voi antaa tytölle ulkonäöstä riippumatta :(
En ole itsekkään mikään maailman nätein ihminen, mutta vanhemmat päättävät aina lapselleen maailman kauneimman nimen. ;)
Nimi ei ihmistä pahenna!
 
Viimeksi muokattu:
Orava
Miten joku voi antaa lapselle tylsän tavallisen nimen. Mun tytölle tulee nimeksi Nili Nänni Saolia. Ei oo samannimisiä ainakaan.

Kuuleppas mikään nimi ei ole tylsä... Minun ystäväni nimi on Liisa, hänen siskonsa on Anna. Pikkusisareni ovat Veera ja Noora. Milla ja Ellakaan eivät ole tylsiä. Jokaisella on toki oma mielipiteensä mimien suhteen, mutta en silti kävisi haukkumaan muita nimiä. Minun nimeni on Aada.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä