Kauniita pojan nimiä?

  • Viestiketjun aloittaja aksel
  • Ensimmäinen viesti
euukko
Tän päivän paikallislehdestä ( kastetut ) pomittuja poikien nimiä:
Joose , Aukusti, Rasmus, Oliver, Timofei ( !?! ) Eetu

Tyttöjäkin oli:
Aurelia, Belle , Sanni-Sofia, Loja, Aamu ,Mette ....
 
Niin no...
Sama ku kirjottas koko nimipäivä kalenterin tänne tai jotain, tainnu tulla kaikki mahdolliset nimet jo esille. Kauneushan on ihan jokaisen makuasia, mitä ap sitten haluaa kauniita nimiä kysellessään... Hauskaa. :)
 
Emma.
Minä ainakin antaisin lapselleni kansainvälisen nimen, joka käy melkein kaikkialla, just sen takia, että ihmiset matkustelee niin paljon ja kaikki kansainvälistyy ja muutenkin haluaisin antaa melko uniikin nimen mun pienokaiselle. Mun lempparinimet pojille ovat nämä:

Christian
Christopher/Cristoffer
Luka
Joakim
Mikael
Benjamin
Julius
Marcus
Daniel
Niclas
Stefan
Victor/Viktor
Yohan
Patrick



 
Topias on pop.
Topias on ihana nimi! Teinistä asti olen halunnut poikani nimeksi Eemil, mutta sen voinen unohtaa koska se on nykyajan Sami/Toni/Jani. Eli Topias! Tosin trendikästä olisi varmaan antaa JO nimeksi Erkki, Pertti ja Jari eli 40-50-luvun nimiä ja tytölle Ritvaa ja Sirpaa, mutta noin trendikäs en pysty olemaan...

Miro, Luka, Roni, Niko jne kaksitavuiset ulkomailta tulleet uudet nimet ovat valitettavasti aika yleisiä "lastensuojelunimiä", jos näin rumasti suoraan asian ilmaisen.
 
vappupilvi
Tytölle löytyy nimissä kyllä enemmän nättejä vaihtoehtoja..
Antasin pojalle Pyry Viljami jos vielä saan joskus toisen. Tykkään nimistä jotka tarkottaa jotain, esim. luonnon ilmiöitä. Sopii hyvin sukunimenkin kanssa, jolla on myös merkitys :)
Itsellä on melko harvinainen etunimi (tosin nykysin alkanu tulla muotiin) ja vanhemmiten aattelen sen pelkästään plussaksi!

Mitä muuten ootte mieltä, antasitteko sellasen nimen josta isosisarus ei jostain syystä tykkää?
 
vappupilvi
Tytölle löytyy nimissä kyllä enemmän nättejä vaihtoehtoja..
Antasin pojalle Pyry Viljami jos vielä saan joskus toisen. Tykkään nimistä jotka tarkottaa jotain, esim. luonnon ilmiöitä. Sopii hyvin sukunimenkin kanssa, jolla on myös merkitys :)
Itsellä on melko harvinainen etunimi (tosin nykysin alkanu tulla muotiin) ja vanhemmiten aattelen sen pelkästään plussaksi!

Mitä muuten ootte mieltä, antasitteko sellasen nimen josta isosisarus ei jostain syystä tykkää?
 
oma suosikkini
Luukas.....Siinä vasta kunnon nimi pojalle. Ei mikään muunnelma mistään, aivan vanha nimi, mutta vähän käytetty, joten ei pelkoa että lapsen koululuokalla olisi kovin helposti samannimistä, tai edes koko koulussa. Persoonallinen nimi. Ei mitenkään lempinimimäisen kuuloinen, vaan ihan aito komealle aikuiselle miehelle sopiva nimi.
 
Poika nimeltä Päivi...
Minä aina ennen hautausmailla kävellessäni mietin sopivia nimiä tuleville lapsilleni - varsinkin oikein vanhoilla hautausmailla saa paljon ideoita (kuulostaako kamalalta? hih!) Mun aiemmat suosikit pojiksi (erityisesti kaksosiksi mielestäni mitä paras idea) olivat Hugo Harald ja Lars Viking - sointuivat jotenkin kauniisti toisiinsa ja olisivat sopineet norjalaisperäiseen sukunimeeni mitä mainioimmin, mutta mutta... Tuleva lapsi saa aivan supisuomalaisen sukunimen (johon minäkin jonain päivänä vaihdan, kunhan saan häät järjestetyksi), joihin nimiehdotelmani eivät todellakaan sovi, joten voin unohtaa hyvät ideani. Ja sitä paitsi mieheni noihin tuskin olisi suostunutkaan. Nyt yritin täältä tulevalle pojallemme etsiä kivaa suomalaiselta kuulostavaa nimeä, mutta oikein mikään ehdotus ei sytytä - Otto ehkä paras tähän mennessä, vaikka alkuperä tosin ihan muuta kuin suomalainen onkin. En haluaisi mitään liian erikoista, liian yleistä tai sellaista, josta tulee mieleen vanha mies. Ei helppoa... Olisipa tulossa tyttö, niin nimiasia olisi varmasti helpompi.
 
Sari_80
onko näin: Sari-nimisenä naisena vastaan, että olen elämäni aikana tutustunut tasan kahteen Sariin, joista toinen on samaa vuosimallia ja toinen kait vuotta-kahta nuorempi. Muistaakseni 80-luvulla syntyneiden keskuudessa Sari-nimi taisi olla aika suosittu, mutta en nyt väittäisi silti, että nimi on nykyään todella yleinen. Varsinkaan enää 90-luvun jälkeen ristittyjen keskuudessa. Eihän noissa Väestöliiton listoissakaan ole Sari-nimeä nähty 10-kärjessä ties koska viimeksi.
 
8]
Itse rakastan kaikkia eri maiden nimiä! Jotenkin ne on vaan niin kivoja, muutenkin on mukava että on ei tavanomaisia nimiä, persoonallisuus on iso plussa. En itse tykkää että niistä tavan omaisista nimista esim. Markus, Matti, Marja, Roosa koska ne ovat niin tylsiä & tavanomaisia, hirveän vanhahtavan kuuloisia. Mutta kaikkilla oma mielipide ..
 

Yhteistyössä